Jos menette kylään perheeseen jossa vastasyntynyt. odotatteko, että kaikki paikat on siistit ja leivotut pullat pöydässä

  • Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Kyllä sillä ihmisellä on asennevamma joka odottaa että vastasyntyneen kodissa olisi siistiä. Ja tarjottavat voi tuoda itse tai olla vesilinjalla.

Ja noi koirankarvat vaan on hyväksi allergioiden ehkäisyssä.
Onhan toi allergia tietysti hyvä tekosyy sille ettei tarvi siivota. ;)
Asennevamma? Hmm.... Vai asennevamma kun ei arvosta vieraitaan lainkaan?
 
En odota. En tosin odota sitä oli perheessä sitten vastasyntynyt, taapero, koululainen tai ei lapsia lainkaan. Koti saa mun puolestani näyttää kodilta sotkuineen päivineen, eikä mua varten tarvitse misään nimessä alkaa leipomaan.
 
"Vieras"
No mä odotan tiettyä perussiisteyttä, ei siis tartte olla paikat tiptop ja lattioiden kiiltää puhtauttaan, pullatkin tuon tullessani, mut oon myös nähnyt oikeasti lääviä, sillä tekosyyllä kun on vauva...Ja siinä kohtaa kun sisällä voi alkaa tekee hiekkakakkuja ja koirasta on enemmän karvaa lattialla kun koirassa, ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa että olis perussiistiä...
Tämä on juuri sitä mitä tarkoitan!! :)
 
[QUOTE="Vieras";23755705]Onhan toi allergia tietysti hyvä tekosyy sille ettei tarvi siivota. ;)
Asennevamma? Hmm.... Vai asennevamma kun ei arvosta vieraitaan lainkaan?[/QUOTE]

No tossa linkissä on jotain tuosta allergiasta ja astmasta...
MMS: Error
ja pistän vielä tuon blogin josta lähdin liikkeelle
Professorin ajatuksia: Allergia ja astma - uutta tutkimustietoa

Että ei se varmaan mitään asennevammaa ole....
Mutta en mä sano, että pitäisi talossa olla karvoja niin ettei mattoja tarvittais, mutta se, että liika hygienia altistaa enemmän sairauksille ja allergioille kuin hieman sotkuisempi ymäristö. Tai esim antais sen muksun vaikka maistaa hiekkalaatikon hiekkaa ja multaa maasta ihan vapaasti tai antaa sen nuolla rattaiden pyörät eikä olis koko ajan pesemässä käsiä.
 
"HEI"
Kyllä perussiisteys täytyy olla hallussa, esim. juuri ne koirankarvat pitää imuroida. En edes kehtaisi jättää kämppää likaiseksi. Ja juuri se LIKAISUUS ällöttää, ei niinkään sekaisuus.

Jos mies löytyy niin äkkiähän hän siivoaa!
 
hgcykj
No tossa linkissä on jotain tuosta allergiasta ja astmasta...
MMS: Error
ja pistän vielä tuon blogin josta lähdin liikkeelle
Professorin ajatuksia: Allergia ja astma - uutta tutkimustietoa

Että ei se varmaan mitään asennevammaa ole....
Mutta en mä sano, että pitäisi talossa olla karvoja niin ettei mattoja tarvittais, mutta se, että liika hygienia altistaa enemmän sairauksille ja allergioille kuin hieman sotkuisempi ymäristö. Tai esim antais sen muksun vaikka maistaa hiekkalaatikon hiekkaa ja multaa maasta ihan vapaasti tai antaa sen nuolla rattaiden pyörät eikä olis koko ajan pesemässä käsiä.
Juu, ei se aina näinkään mee. Meillä oli kissoja ja koira kun synnyin, silti vaan olen allerginen, jouduttiin antaa elukat pois. Tosin myöhemmin kävin siedätyshoidoissa allergioiden takia ja sillä ne parani.
 
Itse en odota mitään kenenkään kodista kun menen käymään, en edes huomaa jos siellä on sottaista. Mutta itse silti ihan paniikissa aina siivoan jos tiedän, että meille on tulossa vieraita. Saapa nähdä kuinka käy kun vauva syntyy, varmasti pakotan silloinkin itseni jossain välissä siistimään paikkoja, koska minäkään en tykkää ajatuksesta, että joku muu meillä siivoaisi tai auttaisi minua omissa hommissani, tyhmää, mutta näin meillä. Minun kotini on minun kotini, jos joku haluaa siivota, menkööt kotiinsa siivoamaan :D
 
en odota, että pitäs olla siistiä ja tuomme tullessa jotain kahvipullaa. :)
Meillä kun esikko syntyi niin vieraat toi tullessaa täytekakun, kääretortun ja sisko oli leiponut ison läjän pullia meille pakkaseen.
En kyllä koskaan odota, että mun takia pitäs jonku siivota kun menen kylään. :D
 
"harmaa"
No mä odotan tiettyä perussiisteyttä, ei siis tartte olla paikat tiptop ja lattioiden kiiltää puhtauttaan, pullatkin tuon tullessani, mut oon myös nähnyt oikeasti lääviä, sillä tekosyyllä kun on vauva...Ja siinä kohtaa kun sisällä voi alkaa tekee hiekkakakkuja ja koirasta on enemmän karvaa lattialla kun koirassa, ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa että olis perussiistiä...
kyllä lähtis minulta ls-ilmoitus tuommoisesta perheestä :(
 
[QUOTE="Vieras";23755705]Onhan toi allergia tietysti hyvä tekosyy sille ettei tarvi siivota. ;)
Asennevamma? Hmm.... Vai asennevamma kun ei arvosta vieraitaan lainkaan?[/QUOTE]

No juu. katrvanlähtöaikana meillä imuroidaan 1-2 kertaa päivässä ja harjataan koira päivittäin, mutta silti sitä karvaa vaan löytyy. Eli en pidä tuota pelkkänä laiskuutena tai siivoamattomuutena.

Voin kyllä sanoa että pikkuriikkisen otti päähän kun se karvanlähtö alkoi kunnolla juuri tyyliin viikkoa ennen vauvan syntymää, ekoina viikkoina sektion jälkeen imuroitiinkin sitten sen kolmesti päivässä mutta varmasti koiraton vierailija olisi silti kauhistunut sitä ettei meillä siivota lain. :D Asennevammaa tai mitä lie, yritän silti uskotella itselleni että tuosta on allergioiden suhteen jotain hyötyä (vaikka en kyllä usko näillä sukutaustoilla että meidän lapsilla allergioita heti tulisikaan).

Mitä aloitukseen tulee niin en todellakaan odota että kaikki olisi tiptop. Itse tiedän stressaavani vieraampien vierailijoiden suhteen liikoja ja puunaavani kämpää, leipovani jne. Kai jotenkin verenperinnöksi on jäänyt lapsuudenkodistani se että haluaisin kodin olevan siisti ja pullantuoksuinen. No, äidilläni oli varmatsi helpommat lapset minkä takia tuo onnistui paremmin (ja piha minne pystyi laittamaan koiran karvanlähdön aikana kun tuli vieraita). =)
 
Emmä odota muulloinkaan. Kiva jos kupillisen kahvia saa mutta senkin voin keittää itse :) Kyllä mä varmaan pullaa toisin tullessani, vastasynnyttänyt tarvitsee energiaa ;)

Ja siis joo, läävät on erikseen... Sellaiset mistä oikeasti näkee ettei ole tyyliin koskaan siivottu... Sohvalle ei uskalla istua kun pelkää että takapuoli liimautuu kiinni tai kenkiä ei tohtisi riisua kun lattiat on täynnä ryönää. Tästä nyt ei varmastikaan ollut kyse...
 
"hmm"
En todellakaan itse odota, kun menen johonkin kylään, eikä häiritse yhtään, vaikka olisi kuinka sotkuista.
Itse olen kuitenkin niin hölmö, että en voi päästää vieraita kotiin, ellei siellä ole siistiä ja ole jotain tarjottavaa. Sen verran olen kuitenkin vuosien saatossa höllännyt, että sentään voin pahimmassa tapauksessa turvautua pakasteleivonnaisiin :D
 
No en odota, mutta olisi se suuri yllätys ja huolikin, jos normaalisti siisti koti olisi kuin pommin jäljiltä. Elämisen merkit eli "normaali" epäjärjestys ei pistä silmään. Mutta jos vieraita on odotettu ja heidät on kutsuttu, mutta väki on yöpuvussa, verhot kiinni, valot poissa, lattialla likaa ja pölyä, tiskit tiskaamatta ja pöydällä homeesta lähtien kaikkea mahdollista, niin alkaisi vähän mietityttää, että miten se vointi on.
 
naj harmaana
odota, itse vien tarjottavaa, läheinen ystäväni kun sai vauuva kävin oman vauvani kanssa kylässä siivoilin sellaisia perusjuttuja, astiat koneeseen ym. ja tein ruokaa. Tämä oli niin läheinen ystävä että "uskalsin" sen tehdä, vieraamman kohdalla saattaisin kysyä voinko auttaa, kaikki kun ei tykkää siitä että mennään huseeraamaan
 

Yhteistyössä