Mitkä sisarusrattaat yli 15 kiloiselle/4 vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiitu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiitu"

Vieras
Onko jollain tietoa sisarusrattaista, joissa voisi kuljettaa 4 vuotiasta yli 15 kiloista? Tarvitsisin ulkomaanreissua varten rattaat 2 lapselle, toinen 1,5 vuotias jaatoinen siis 4. Kun kaikissa rattaissa tuntuu painorajana olevan tuo 15 kg. Viime reissu mentiin rattailla ja sisaruslaudalla. Se todettiin hankalaksi, koska 4 vuotiaskin halusi välillä istumaan ja lepäämään kun oltiin pidemmällä kävelyreissulle.

Voitteko mitoittaa sen kävelyn niin että lapset saavat levätä ja vaikka vähän tutkailla maisemiakin? Miten paljon teillä on tarkoitus kävellä yhtä mittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja hei jta järkeä nyt;23736429:
4 vuotiaan ei pidä enää rattaissa olla herranjumala sentään!

Vahingoittuuko pahastikin,jos lomareissulla pitemmät matkat istuu rattaissa?
Kyllä se on nautinnollisempaa kaikille,jos ei väsynyt lapsi siinä koko ajan kitise kun ei jaksa kävellä ym.

ja mun mielestä kaikki kenellä on auto ja käyttävät sitä 4-18v lastensa kuskaamiseen kun matka on alle 5km,ovat täysiä törppöjä.herranjumala sentään niillä lapsilla on jalat..antaisivat niiden käyttää niitä..

[QUOTE="tiitu";23736461]Ja sanoinko jossain vaiheessa että pidän sitä lasta KOKO AJAN RATTAISSA???[/QUOTE]

Lukiko mun tekstissä että koko ajan pitäisit, mun pointti on se että ei 4 vuotiasta enää rattaisiin, korkeitaan seisomalautaan, oltiin sit ulkomailla tai ihan kotisuomessa.

Kiiitos asialliset vastaajat! Noita phil&tedsejä en olekaan katsonut..Harmi vaan kun ne on niin kalliita, etten tiedä viitsinkö parin reissun takia ostaa niitä.. Olin ajatellut ehkä käytettyjä n. 100-200 euron rattaita..

Jaahas. Meiltä on matkaa esimerkiksi keskustaan kolme kilometriä. Neljävuotias jaksaa kyllä kävellä sinne, mutta kun sehän ei riitä: kaupungilla on käveltävä myös ja kotiinkin pitäisi päästä. Lisäksi lapsi nukkuu päiväunet ja niitähän ei voi seisomalauden päällä ottaa. Jäänkö kotiin öhöttämään siihen saakka, että isompi jaksaa kävellä ja jättää päiväunet pois? Vai ostanko auton? :D

Oi sattuipa hyvä ketju, meillä esikoinen on erityislapsi joka ei vielä tule kävelemään kun kakkonen syntyy ja painoa alkaa nyt olla jo tuo 15 kiloa. Tosi hyvä tietää että löytyy sisarusrattaat joissa painoa saa olla enemmänkin :) on meinannut epätoivo etsinnässä iskeä.

[QUOTE="vieras";23736478]Jaahas. Meiltä on matkaa esimerkiksi keskustaan kolme kilometriä. Neljävuotias jaksaa kyllä kävellä sinne, mutta kun sehän ei riitä: kaupungilla on käveltävä myös ja kotiinkin pitäisi päästä. Lisäksi lapsi nukkuu päiväunet ja niitähän ei voi seisomalauden päällä ottaa. Jäänkö kotiin öhöttämään siihen saakka, että isompi jaksaa kävellä ja jättää päiväunet pois? Vai ostanko auton? :D[/QUOTE]

Eikö teillä kulje bussit? Ja kyllä päiväunet pitäisi ottaa kotona rauhallisessa paikassa...

Saisitteko noita P&T rattaita huutiksesta tai vaikka joltakin tutulta lainaan? Itse lainasin rattaat tutulta matkaa varten kun meillä oltiin jo sellaisista luovuttu, mutta ulkomaanmatkalle tahdoin esim päiväunia varten.

[QUOTE="vieras";23736478]Jaahas. Meiltä on matkaa esimerkiksi keskustaan kolme kilometriä. Neljävuotias jaksaa kyllä kävellä sinne, mutta kun sehän ei riitä: kaupungilla on käveltävä myös ja kotiinkin pitäisi päästä. Lisäksi lapsi nukkuu päiväunet ja niitähän ei voi seisomalauden päällä ottaa. Jäänkö kotiin öhöttämään siihen saakka, että isompi jaksaa kävellä ja jättää päiväunet pois? Vai ostanko auton? :D[/QUOTE]

Tähän vois sanoa että pitääkö lähteä silloin kaupungille kun on neljä vuotiaan päikkäri aika? ei niitä vaunuissa kuulu sen ikäisen nukkua :D päiväkodin tädit naurais kyllä sulle kovasti jos sen ikäsen rattailla sattuisit tuomaan. Ja hei. Bussit on myös keksitty.

[QUOTE="joopa";23736493]Eikö teillä kulje bussit? Ja kyllä päiväunet pitäisi ottaa kotona rauhallisessa paikassa...[/QUOTE]

Bussit maksaa. Lisäksi olen niin itsekäs, että haluan liikuntaa ja lykin mielelläni mukuloita rattaissa. Tosin 4-vuotias kävelee myös itse, ihan niin paljon kuin itse haluaa ja jaksaa.

Miksi vauva saa nukahtaa vaunuihin ja sitä niissä nukutetaan, mutta 4-vuotias ei saa nukahtaa rattaisiin?

Voisko ajatella reissua ihan tavallisilla rattailla ja että pääasiassa 4-vuotias kävelee, mutta pääsee välillä rattaisiin istumaan, jolloin pienempi kulkee sylissä tai kantoliinassa/kantorepussa?? Halvemmaksi tulee hankkia liina tai reppu kuin ostaa sisarusrattaat.

aika kalliiks tulee jos joudut ostaan pelkkää ulkomaanmatkaa varten rattaat :/
mun vanhempi poika täyttää kohta 4v ja vaikka onkin ollu kävelyukkona reilu 2vuotiaasta asti niin kyllä mäkin ulkomaille varaisin vaunut. ihan juuri väsymyksen ja turvallisuudenkinvuoksi.

mites jos käytettynä ostaisit sellaiset brion/emmaljungan vanhemmanmalliset sisarusrattaat. ne tuntuu kovin tukevilta,eikä vanhemmissa hintakaan kovin suuri ole. kyllä ne 4vuotiaan kestää lomareissulla kantaa,eihän se kuitenkaan niissä tosiaan kokoreissua istu.

Oliskohan tuossa ap:lle sopiva vaihtoehto:
http://www.huuto.net/kohteet/tuplarattaat-philteds-twin/176820078

Noita en ole nähnyt Suomessa uusina missään. Eli ovat tuplaversio siitä P&T-rattaasta, josta useimmiten näkee sitä sisaristuinyhdistelmää. Mutta yhtä kaikki, istuimeen saa lapsen 20kg asti (riittikö se?).

Tähän vois sanoa että pitääkö lähteä silloin kaupungille kun on neljä vuotiaan päikkäri aika? ei niitä vaunuissa kuulu sen ikäisen nukkua :D päiväkodin tädit naurais kyllä sulle kovasti jos sen ikäsen rattailla sattuisit tuomaan. Ja hei. Bussit on myös keksitty.

Pitää. Miksei? Aamulla on kätevämpää lähteä. Kaupungille muksujen kanssa, sitten lounas jossain ja kun on syöty, lapset rattaisiin ja kohti kotia. Molemmat nukahtavat sinne. Mukavaa ja kätevää.