pco-diagnoosin saaneelle sopiva ehkäisy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PCO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PCO

Vieras
sain tän diagnoosin noin vuosi toisen lapsen syntymän jälkeen. Ikään mulla ei kyllä ole ollut ongelmia raskautumisessa vaan kaikki tärpänny heti ekasta yrityksestä. Jossain vaiheessa lisää lapsia toiveissa meillä.

Mikähän auttais tähä pco:hon? Olen hoikka, joten mikään laihari ei täs auta. Gynekologi sanoi että ye-pillerit tms oli hyvä mutta kun mulla on aurallinen migreeni ei voitu niitä sitten määrätä. Minipillerit ja hormonikierukka sisältää jonkin verran jotain mieshormonintapaista ja ne voi pahentaa pco:ta joten niitä ei suositella. kuparikierukkaa en vaan halua.

kait se on tyydyttävä kondomiin ja seksielämä kuolee jälleen.. :( :( :(

oli PCON:n kanssa käytössä kuparikierukka. En voi käyttää muutenkaan hormonaalista ehkäisyä ja kondomi on kyllä varmin tunnelman tappaja. Näin mentiin monta vuotta. Nyt lapset tehty ja mies kävi vasektomiassa.

en vaan haluais sitä kuparikierukkaa kun on runsaat ja kipeet kuukautiset en siedä jos tästä viel pahenee.. ja katoin äsken kans että siinä on nikkeliä jota mä en siedä yhtään. gynekään ei kuparikierukkaa suositellu kun on tässä joku emätintulehduskierre päällä. Helvetti olis irti jos pääsis tulehdus nousemaan kohtuun kierukan takia. En halua vetää mitään turhia ab-kuureja enää. Liikaa tullu jo vedettyä ja olen allergisoitunut vaikka kuinka monelle antibiootille. Lääkärilläkin menee järki ku pitää löytää joku sopiva ab-kuuri.

Ja meillä taas odotettiin + toivottiin ekaa 5 vuotta, sitten tuli ihme ja rupesin odottamaan lasta. Toista ollaan kanssa odoteltu tulevaksi, vaan ei ole tullut. Eka täyttää loppuvuodesta 7v. Joten tokan yritystä on nyt takana 6 vuotta.

on se kumma ettei kukaan viitsi kehittää enemmän näitä hormonittomia ehkäisymenetelmiä. Eikö kukaan koskaan ajattele meitä joille ei hormoniehkäisyt käy? Hienoa harrastaa seksiä avioliitossa kumin kanssa vaihdevuosiin asti... :( eikä kaikki välttämättä koskaan ole niin sata varma ettei enää halua lapsia että voi mennä sterilisaatioonkaan...

Yhteistyössä