Auttakkee karppaajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoikka pullukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoikka pullukka

Vieras
Olen 172cm pitkä ja normaalisti painan 68kg nyt kuitenkin on tullut synnytyksen jälkeen mässyteltyä ja painan 76kg!!!

Kahdeksan kiloa tiputettavaa... Miten sen teen nopeasti? Voisitteko kertoa mitä karpatessa pitää syödä ja mitä EI saa syödä. Olen aika epätoivoinen ja erittäin motivoitunut olisin karppaamaan, mutten tiedä mistä aloittaa. Ruokalistojannekin voitte minulle pistää, jos on.

Kiitos! :)

Aamiainen: paistettu kananmuna juusto/kinkkutäytteellä + kasviksia / turkkilainen jugurtti + marjoja / karppileipä (oma suosikki pellavansiemenrouheesta tehty) runsain lisukkein, kermakahvi (muista käyttää oikeaa voita niin leivällä kuin paistaessakin)

Ruoka: Älä käytä perunaa, pastaa, riisiä. Muuten mitä vaan. Valmistukseen kermaa ja voita. Älä unohda vihanneksia! Omia suosikkiruokia: kukkakaali-jauhelihalaatikko (vrt. makaronilaatikko), bolognesekastike ja vihanneksia, kesäkurpitsa-jauhelihalasagne...

Iltapala: samaa kuin aamulla

Vältä siis perunaa, riisiä, makaronia, viljaa ja sokeria. Itse käytän 1-2 viipaletta/pvä Uotilan ruisleipää, siinä on vähän hiilareita. Loistava leipä syntyy myös itse mikrossa (!), pellavansiemenrouheesta. Alkuun kannattaa tosiaan uhohtaa sokeri kokonaan, mutta myöhemmin tumma suklaa esimerkiksi on ok muutaman palan annoksina :)

Vastaan mielelläni, jos haluat kysyä jotain.

Aamiainen: paistettu kananmuna juusto/kinkkutäytteellä + kasviksia / turkkilainen jugurtti + marjoja / karppileipä (oma suosikki pellavansiemenrouheesta tehty) runsain lisukkein, kermakahvi (muista käyttää oikeaa voita niin leivällä kuin paistaessakin)

Ruoka: Älä käytä perunaa, pastaa, riisiä. Muuten mitä vaan. Valmistukseen kermaa ja voita. Älä unohda vihanneksia! Omia suosikkiruokia: kukkakaali-jauhelihalaatikko (vrt. makaronilaatikko), bolognesekastike ja vihanneksia, kesäkurpitsa-jauhelihalasagne...

Iltapala: samaa kuin aamulla

Vältä siis perunaa, riisiä, makaronia, viljaa ja sokeria. Itse käytän 1-2 viipaletta/pvä Uotilan ruisleipää, siinä on vähän hiilareita. Loistava leipä syntyy myös itse mikrossa (!), pellavansiemenrouheesta. Alkuun kannattaa tosiaan uhohtaa sokeri kokonaan, mutta myöhemmin tumma suklaa esimerkiksi on ok muutaman palan annoksina :)

Vastaan mielelläni, jos haluat kysyä jotain.

Juustona ilmeisesti kermajuusto? Käykö ihan tavalliset hk:n leikkeleet? Voiko ruoissa käyttää marinoituja lihoja ja kanaa, vai marinoimatonta?

Onneksi syön normaalistikin vähän perunaa, pastaa, riisiä ja enemmän kasviksia ja lihaa, ei tule olemaan vaikeaa. :)

Miten tuo leipä tehdään? Pellavansiemenrouhetta on kaapissa ja voiko auringonkukan sieminiä käyttää? Ne on hyviä. :)

Onko ihan mahdoton tavoite pudottaa 8kg? Kuinkahan kauan kestää, jos olen oikein tunnollinen? :) Paljonko olet itse tiputtanut? Onko maken nälkä aluksi kova? Olen tottunut korvaamaan esim suklaapatukalla jonkin aterian (muka kiireessä) ja sitten illalla mässäilen kuin hevonen! :/

Onko ihan mahdoton tavoite pudottaa 8kg? Kuinkahan kauan kestää, jos olen oikein tunnollinen? :)

Monet ovat puottaneet kymmeniä kiloja karppaamalla, joten eiköhän 8 kg ole mahdollista. ;) Kestosta ei kukaan osaa sanoa, siihen vaikuttaa elimistösi, syödän hiilihydraatin määrä, rasvan ja proteiinin suhde jne. Ja oma aikansa menee ruokavalion opettelussa.

[QUOTE="ruu";23730581]Miten on alkoholin kanssa, saako ikinä juoda mitään. Ja jos saa, mikä on parasta karppauksen kannalta ? Ja montako annosta ?[/QUOTE]

Itse en juo lainkaan ja sinunkaan ei kannata jos todella haluat laihtua. Niissä juomissa on TOSI PALJON kaloreita.

11 viikossa tiputin 10kg
Jätin pois pastan, riisin, perunan, leivän, sokerin.
Välillä oli jumikausia, etekii kun ketoosiin (ketostix-tikkujen mukaan) menin. Ei tippunu paino pariin viikkoon, ja söin sit pizzan ja johan tipahti.
Nyt en enää ihan niin tarkka oo hiilareiden kanssa, en kuitekaa edelleekää syö perunaa, pastaa, riisiä. Ei oo paino noussu.

Alkoholista en osaa sanoa, en oo ottanu. Vähäsetkii jäi pois kun alotin elämäntaparempan.

Itse en juo lainkaan ja sinunkaan ei kannata jos todella haluat laihtua. Niissä juomissa on TOSI PALJON kaloreita.

kyllä vaikkapa kirkkaita voi juoda. Esim. vichyn kanssa. Ite juon giniä greippilimsalla, lightilla siis. Muuten en makeutusaineita käytä. Sellanen juttu tuossa juomisessa vaan on et sillon sortuu herkästi pizzaan tai grillimättöön :D

Saanko liian vähän hiilareita kun en laihdu? Syön päivässä yhden viilin, kourallisen pähkinöitä, 1/4 lautasellisen kukkakaalia ja 1/4 lautasellisen jotain muuta kasvista, yhden tomaatin. Ja tietysti paljon proteiinia ja rasvaa.

Miä tuon 11 viikon aikana en liikkunu enempää kuin normaalistikkaa, eli mitä koton tulee ja kaupas käydessä ja lapsia viedessä/hakiessa tarhasta ja koulusta.
Tämmöset normi arki/hyötyliikunnat vaa mitä oli ennenkii. Eli pelkällä ruokavaliolla lähti 10kg.

Yhteistyössä