Kauan uskaltaisit viivytellä synnärille lähtöä, jos matka kestää 1,5h?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iipunen

Jäsen
23.04.2011
858
0
16
Tuo asia mietityttää, kun matkaan menee kuitenkin noin kauan... Tämä ja eilinen päivä ollut tuskaa supistusten kanssa. Eilen tuli kivuttomia supistuksia pienistäkin liikkeistä ja tänään iltaa kohden muuttuneet kivuliaiksi, mutta niitä tulee epäsäännöllisesti. Ensin kivuliaita tuli vaan jos liikkui, mutta nyt tulee ihan istuallaankin... Pitäisiköhän sitä alkaa jotain aikaa ottamaan pikkuhiljaa :whistle:

Kyseessä on toinen raskaus ja viime synnytys kesti 8h, mutta paikat olivat jo täysin auenneet 6h jälkeen (menin epiduraalista niin puuduksiin, etten tuntenut työntöpolttoja enkä mitään muutakaan... Piti sitten odotella siinä puudutuksen vaikutuksen lakkaamista ym. mukavaa)

en yhtään vaan lähtisin heti kun alkaa tuntumaan siltä että nyt on supistukset napakoita ja niitä tulee säännöllisesti.Mulla on kaikki lapset tulleet syöksynä ja synnytys aika on puolittunut edellisestä.Koskaa ei tiedä miten nopeasti ne haluaan ulos kun niin päättävät.Miten suuri väli sulla on näillä synnytyksillä?Jos on lyhyt niin paikat hyvinkin saattaa aueta nopeasti.Zemppiä koitokseen!

Ja sairaalan kätilöiden mielipiteeseen en luota, tuo sairaala on vähän semmonen paikka, että ne vastaavat sieltä kuivasti "No tule nyt sitten jos on ihan pakko. Tuskin sun synnytys on käynnistynyt...". Ja jos paikat ei ole suurinpiirtein 5senttiä auki sinne mentäessä niin saattavat passittaa kotiin, IHAN TÄNNE yli 100km päähän...

minä lähdin ainakin heti kun supistukset näytti, että ei lopu tunnissa. Molemmilla kerroillä lähdin ihan oikealle asialle, synnyttämään :D Ja oikeastaan kivunlievityksen vuoksi halusin ajoissa sairaalaan :) Halusin olla siellä silloin kun alkaa ihan just tuntua, että tarvitsee jotain puuduttavaa. kuopuksesta en vaan kerennyt siltikään sen suhteen ajoissa, olin tuskainen jo automatkalla, enkä enää kävellyt omin jaloin synnytyssaliin . Puudutteet sain 20 minuuttia ennen kuin vauva oli maailmassa, joten... Olisi voinut lähteä aikaisemminkin, mutta toisaalta enpä ennustanut, että hän alle kolmessa tunnissa tulee. Esikoisen synnytys kesti kuitenkin 14 tuntia.

[QUOTE="vieras";23724738]minä lähdin ainakin heti kun supistukset näytti, että ei lopu tunnissa. Molemmilla kerroillä lähdin ihan oikealle asialle, synnyttämään :D Ja oikeastaan kivunlievityksen vuoksi halusin ajoissa sairaalaan :) Halusin olla siellä silloin kun alkaa ihan just tuntua, että tarvitsee jotain puuduttavaa. kuopuksesta en vaan kerennyt siltikään sen suhteen ajoissa, olin tuskainen jo automatkalla, enkä enää kävellyt omin jaloin synnytyssaliin . Puudutteet sain 20 minuuttia ennen kuin vauva oli maailmassa, joten... Olisi voinut lähteä aikaisemminkin, mutta toisaalta enpä ennustanut, että hän alle kolmessa tunnissa tulee. Esikoisen synnytys kesti kuitenkin 14 tuntia.[/QUOTE]

No huh huh :O Nyt alko jännittää, kerkeekö tässä nyt enää suihkussakaan käydä :O

No huh huh :O Nyt alko jännittää, kerkeekö tässä nyt enää suihkussakaan käydä :O

lievitän pelkoasi sen verran, että mulla alkoikin tuossa jälkimmäisessä synnytyksessä supistukset heti niin kuin olisi loppu kyseessä D. Esikosien kohdalla supistukset muuttui sellaiseksi vasta viimeisen 3 tunnin kohdalla, mutta tämähän alkoi toinen ihan suoraan kunnon supistuksilla. oliko niissä 2-3 minuuttia väliä ja pituus oli minuuttia.

Lastenvahtia odotellessa jotenkin kotona tunnin kestin, mutta tiesin jo pihasta lähtiessä, että nyt saa mies ajaa kovaa :) Automatka vei toisen tunnin ja sairaalassa olin sitten lopun.

E

En odottelis kauaa. Edellisessä raskaudessa supistuksia tuli pitkin päivää, pieniä ja tosi epäsäännöllisesti. Illalla sit ihan yhtäkkiä napsahti, lapsivedet meni ja siitä se tuska alkoiki. Meiltä sairaalaan menee n.15min ajaa ja vajaa puolituntia ehdittiin olla ennen ku lapsi syntyi.
Jos ois ollu pidempi matka niin ei ois ehditty ajoissa :)

[QUOTE="vieras";23724837]lievitän pelkoasi sen verran, että mulla alkoikin tuossa jälkimmäisessä synnytyksessä supistukset heti niin kuin olisi loppu kyseessä D. Esikosien kohdalla supistukset muuttui sellaiseksi vasta viimeisen 3 tunnin kohdalla, mutta tämähän alkoi toinen ihan suoraan kunnon supistuksilla. oliko niissä 2-3 minuuttia väliä ja pituus oli minuuttia.

Lastenvahtia odotellessa jotenkin kotona tunnin kestin, mutta tiesin jo pihasta lähtiessä, että nyt saa mies ajaa kovaa :) Automatka vei toisen tunnin ja sairaalassa olin sitten lopun.

E[/QUOTE]

oho, sinne tuli myös ylimääräinen kirjain :D

Tulinpa huvikseen tänne kertomaan, etten olisi ehtinyt täältä asti sairaalaan, jos olisin viimehetkeen odotellut. Supistuksia tuli lievinä säännöllisin väliajoin tuona yönä, lähdettiin sitten heti sairaalaan ettei tule kiire... Yhdeksän aikaan aamulla supistukset kumminkin lopahtivat, mutta jäin seurantaan pitkän kotimatkan takia. Kipeitä supistuksia ilmaantui vain liikkeessä ja kätilö sanoi, että jos niitä ei levossa tule niin ei ole kyse synnytyksestä.
Iltapäivällä kumminkin pyysin kivunlievitystä, että jaksaisin synnyttää, kun aloin olemaan aika puutunut siihen että supistus tuli kun käänsin vaikka kylkeä... Kätilö sanoi, että katsotaan tilanne ja mietitään sitten kivunlievitystä. Säännöllisiä, kipeitä supistuksia alkoikin tulemaan ihan yhtäkkiä levossakin (ehkä 15-20minuutin ajan oli jo tullut), mutten niistä hirveästi iloinnut ennen kuin... Kätilö katsoi tilanteen ja jäi suu auki, olin 7cm auki ja kätilö sanoi "en yhtään ihmettele vaikka olet kipeä, paikat on jo auki 7cm. Me lähdetään nyt heti synnytyssaliin."
Noh, kohdunkaulanpuudute ehti vaikuttamaan 10minuuttia niin jo jouduin soittamaan kellolla kätilöt takaisin ja sanomaan, että nyt se jo tulee sieltä!! :D Yhdeksän pisteen poika syntyi yhdellä supistuksella lauantai iltapäivänä :) Synnytyksen kestoksi merkittiin 1,5h ja juuri tuon ajan ajaa meiltä sairaalaan. Onneksi olin siellä jo valmiina odottamassa :D

Yhteistyössä