nöyryytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi vattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi vattu

Vieras
Onpa nöyryytetty olo, meillä häät tulossa kuukauden päästä. Avioehto on sovittu tehtäväksi, mä olen hoitanut kaikki muut järjestelyt, jopa olen laatinut alustavan ehdonkin joka sulkee kummaltakin oikeuden avio-oikeuteen..no miehen omaisuuden takia tämä on tehty joten oletin että herra sitten tekisi asian eteen jotain eli laatisi sen hemmetin lapun ja 2 todistajaa mutta mitäs tämä tekee, ilmottaa että häät peruuntuu jos avioehtoa ei ole kirjoitettu.. Minä sitten sanoin et minä kirjoitan sen heti kun sinä sen saat valmiiksi....ei taas mene jakeluun herran käytös

Oisko tää nyt hyvä varoitus, että ehdit vielä perääntyä? Pidän avioehtoa useimmissa tapauksissa erittäin hyvänä asiana, mutta eniten huolettaa tulevan siippasi käytös sinua kohtaan.

Miksi sinulla on nöyryytetty olo? Itse kyllä peruisin häät jo sillä perusteella, että toinen vaatii avioehtoa. Se olisi kyllä mulle diilinrikkoja.

Mua ei kyllä kiinnostaisi jakaa rahojani miehen kanssa, joka päättäisi rikkoa diilin naimisiinmenon jälkeen ja lähteä vaikka toisen naisen mukaan. Niin sinisilmäinen en ole, että lähtisin omaisuudellani leikkimään.

Hmmm... Miksi teette avioehtoa itse? Miksi sinä luonnostelit sitä ja nyt mies...? Eikö se ole tapana laatia juristin luona? Muutoinkin kertomuksesi on hassu, koska ae ei ole pätevä vain käyttämällä kahta todistajaa.

[QUOTE="outo";23717819]Hmmm... Miksi teette avioehtoa itse? Miksi sinä luonnostelit sitä ja nyt mies...? Eikö se ole tapana laatia juristin luona? Muutoinkin kertomuksesi on hassu, koska ae ei ole pätevä vain käyttämällä kahta todistajaa.[/QUOTE]

Me tehdään se itse sen takia koska mies ei halua maksaa sen tekemisestä. ja kylllä se laillinen on kun on kaksi todistajaa jotka ei ole sukulaisia, entisiä puolisoita tms..viedään sen jälkeen maistraattiin jonkun lapun kanssa jossa se sitten "hyväksytään"

ja nöyryytetty olo on siksi että tämä asia olisi voitu hoitaa aikoja sitten mutaa nies on saamaton ja on valmis perumaan häät oman saamattomuuden takia. Kiva ilmottaa kaikille hei häät peruttu ei olla saatu tehtyä avioehtoa ja mies ei luota muhun sen vertaa että menisi naimisiin ilman sitä tai että se tehtäisiin häitten jälkeen. Mä olen siis ihan valmis sen tekemään en minä häntä hänen omaisuutensa takia ole naimassa. tässäpä tämä..Savu nousee korvista

Häiden perumisella uhkailu on ehkä lapsellisinta mitä tiedän. Olettaen siis jos kyseessä ei ole jokin pettäminen tmv. Sinähän olet ollut koko ajan tekemässä avioehtoa ja tehnytkin sitä jo? Mies siis vain on viivytellyt. Mitä hän sitten tuolla uhkauksellaan meinasi jos kerran sinä olet jo tehnyt kaiken tehtävissä olevan?

[QUOTE="a.p";23721788]Me tehdään se itse sen takia koska mies ei halua maksaa sen tekemisestä. ja kylllä se laillinen on kun on kaksi todistajaa jotka ei ole sukulaisia, entisiä puolisoita tms..viedään sen jälkeen maistraattiin jonkun lapun kanssa jossa se sitten "hyväksytään"

ja nöyryytetty olo on siksi että tämä asia olisi voitu hoitaa aikoja sitten mutaa nies on saamaton ja on valmis perumaan häät oman saamattomuuden takia. Kiva ilmottaa kaikille hei häät peruttu ei olla saatu tehtyä avioehtoa ja mies ei luota muhun sen vertaa että menisi naimisiin ilman sitä tai että se tehtäisiin häitten jälkeen. Mä olen siis ihan valmis sen tekemään en minä häntä hänen omaisuutensa takia ole naimassa. tässäpä tämä..Savu nousee korvista[/QUOTE]

Siis miehellä on omaisuutta minkä takia tuo avioehto tehdään ja sitten hän on niin nuuka ettei raaski maksaa siitä että se hoidettaisiin juristilla? Ja itse ei saa omaa osuuttaan tehtyä ja sitten uhkailee sinua häiden perumisella?

Avioehdosta ei ole kokemusta kun meillä ei tuollaiselle ollut tarvetta, mutta en ole sitä vastaankaan. Mutta minusta tuo kuulostaa... oudolta.

[QUOTE="minni";23721873]Häiden perumisella uhkailu on ehkä lapsellisinta mitä tiedän. Olettaen siis jos kyseessä ei ole jokin pettäminen tmv. Sinähän olet ollut koko ajan tekemässä avioehtoa ja tehnytkin sitä jo? Mies siis vain on viivytellyt. Mitä hän sitten tuolla uhkauksellaan meinasi jos kerran sinä olet jo tehnyt kaiken tehtävissä olevan?[/QUOTE]

vaan jos sen tietäsin, tosi paha mieli on tästä kaikesta..

Siis ihan yleisesti ottaen, jos henkilöt A ja B ovat menossa naimisiin ja henkilö A haluaa avioehdon omaisuutensa turvaksi, niin minusta A on silloin pariskunnasta se kenen velvollisuudeksi tuo avioehdon järjestäminen lankeaa.

Siis ihan yleisesti ottaen, jos henkilöt A ja B ovat menossa naimisiin ja henkilö A haluaa avioehdon omaisuutensa turvaksi, niin minusta A on silloin pariskunnasta se kenen velvollisuudeksi tuo avioehdon järjestäminen lankeaa.

Näin minäkin ajattelin, minulla ei ole omaisuutta mitä tartteisi suojella eikä ole tulossakaan..mulla on omaisuutta/säästöjä sen verran että itseni saan elätettyä eronkin tultua ei muuta ja vakituinen työ

Jos mies sen ehdon haluaa niin mies saisi sen eteen vaivaa nähdäkin.

Luulisi, että etusijalla olisi se, että te haluatte mennä yhdessä naimisiin ja sinetöidä suhteenne ko. liitolla eikä se, kuka saa rahat kun erotaan...

Itse en ole koskaan ymmäränyt miksi avioehto pitäisi tehdä, minä menin ehdottomasti naimisiin rakastamani miehen kanssa. Jos nyt satun joskus kerryttämään omaisuutta niin se riski on olemassa, että puolet menetän, mutta eipä haittaa. Elämä on riskejä täynnä. Tosin en usko, että tuo mies tekisi mitään sellaista, että meidän tarvitsisi koskaan erota..

Kannattaisi laskea vähän yhteen kuinka paljon mies tekee häiden eteen? Jos ei tee yhtään mitään tai vain, jos vaatimalla joutuu vaatimaan yhdessä tekemään, ei vaikuta hyvältä. Löytyykö lainkaan oma-aloitteisuutta tai onko ottanut mitään häiden osa-aluetta hoidettavakseen (pl. viinan hankinnan)?

Ikävä kyllä aina silloin tällöin löytyy miehiä, jotka eivät ehkä halua naimisiin, mutta painostuksen vuoksi siihen suostuvat.

Juokse hyvä ihminen, kun vielä pääset. Kuulostaa tosiaan sellaiselta tyypiltä, joka syö itse sisäfilettä ja muu perhe järsii kuivaa leipää. Ei kuulosta siltä, että hän rakastaisi sinua.

Joo, anteeksi mutta vähän ihmeelliseltä kuulostaa. Ihan kun mies ei itse haluaisi mennä naimisiin, jos tarvii tollasella kiristää. Ja sitten kun vielä se olis sen oma asia hoitaa!? Ei mene jakeluun.

[QUOTE="a.p";23721851]Nostan viellä sen verran että olenko teidän mielestä muka liian herkkä nahkainen kuten mieheni väitää? Mä olen ollut tosi loukkautunut tästä..[/QUOTE]

Mun mielestä sä olet lähinnä typerä, kun annat miehesi tuolla tavoin kiristää itseäsi. Jos hän ei saa itse aikaiseksi tuon avioehdon tekemistä, niin voi voi. On kyllä varsin säälittävää ja nöyryyttävää, että sinä olet valmis vaikka nuolemaan lattiat hänen edeltään, kunhan mies vain vie sinut vihille. Eli mitä jos yrittäisit hommata vähän selkärankaa.

minä sanoisin herralle että kun kerran herra sen avioehdon haluaa, niin herra saa sitten myös hoitaa kuntoon ja tuoda valmiit paperit sitten allekirjoitettavaksi. Ja että kyllä minäkin osaan häitä perua että silleensä.