~~Elorakkaat Toukokuussa~~

Eipäs oo taas tullut kirjoiteltua vähään aikaan, vaikka aktiivisesti lueskelen kyllä :)

Paljon jaksamista teille jotka supistuksista kärsitte ja vuodelevossa olette :( Mulla on välillä kans ollut ihan ihme vatsakipuja ja kramppeja ja yöllä herännyt ihan tuskanhiessä.. mut kävin tänään lääkärissä ja kaikki näytti hyvältä..

Liikkeet välillä huolettaa että mikä nyt on hyvä määrä ja liikkuuko vauva tarpeeks jne.. mut nää on kai näitä iänikuisia päänvaivoja ja oon tullut siihen tulokseen että en nyt stressaa liikaa..

Viime aikoina tullut välillä olo että apua, kohta mun oikeesti täytyy synnyttää.. ei jotenkin osaa ajatella sitä et tää raskaus todella päättyy siihen et meille tulee vauva.. :D sitä elää vaan tässä raskaustilassa :DD

Kohta alkaa elokuu lähestymään ja mulla lähestyy kesäloma joka olis kolmen viikon päästä :) siihen sit viel talviloma ja äippäloma heti perään.. Täytyy vaan nyt toivoa että menis hyvin loppuun asti..

Ainiin... sunnuntai aamuna olin ihan ihmeissäni kun heräsin ja mies halas mun mahaa takaanpäin ja silitteli mun mahaa.. se sanoi että näki pahaa unta että oltiin citymarketissa ja se lähti automaatilla käymään, yhtäkkiä pihaan oli tullut hirveesti ambulansseja ja se oli kuullut että mä oon alkanut synnyttää.. se oli menny takas citymarkettiin eikä löytänyt mua sieltä.. sit multa oli kuulemma tullut tekstari ettei tiedä selviääkö poika..

Mulla meinas tulla kyyneleet ku se raukka oli ihan huolissaan ja sano että onneks oli vaan unta ja että toivottavasti ei oo enneuni.. ja sit se sano et oli pakko tulla silittämään mun vatsaa et onhan kaikki hyvin.. :") näköjään alkaa sekin oireilemaan jo tulevasta synnytyksestä..

Elokuunvaavi 26+3
 
Viimeksi muokattu:
Lääkärineuvolassa käyty.
Sokerirasitustestin tulokset: 0h 4,6 1h 8,4 ja 2h 8,4. Ei siis aihetta toimenpiteisiin.
Painoa tullut 652 g/viikko, eli kaikenkaikkiaan lähtöpainoon nähden n. 5 kg.
Verenpaine 123/84, jännitin taas sitä lääkäriä.
Hemppa 137.
Asukki raivotarjonnassa ja sykkeet 150.
Kohdunsuu kiinteä, kiinni ja pituus 3cm.

Sattuipa sitten joku nuori, miespuolinen lääkäriharjoittelija olevan mukana. No ei siinä mitään, taisi kaveria pikkaisen jännittää kun ei edes esitellyt itseään, saatikka katsonut päin, hermoili vaan kun ei ollu tarpeeksi suuria kumihanskoja :O. Tunnusteli paikkoja melko raisusti, eikä siinäkään vaiheessa sanonut sanaakaan. Varsinainen lääkäri teki sitten huomattavasti hellemmän tutkimuksen. Nyt on kyllä paikat niin kipeät ja arat että oksat pois. Meninpä sitten vielä mainitsemaan, että olen saanut elämäni ensimmäisen peräpukaman, sitä sitten tutkittiin oikein kahden silmäparin verran. :ashamed:. Apteekista sitten voidetta ja pakko oli hakea kaupasta vähän herkkuja kokemuksen jälkeen. :whistle:.

Siiruska ja salamatkustaja 27+1
 
Nyt sain tänne sairaalaan kannettavan, joten helpottaa hieman kirjoittelua. Tosin näin kyljellään yhdellä kädellä kirjoittaen ei hirveitä romaaneja jaksa työstää. :p

Kiitos teille ihanille tsempityksistä - niitä tässä kyllä tarvitaan! :heart:

Mutta kerron nyt vähän tarkemmin eilisestä ja tästäkin päivästä. Neuvolaan siis menin aamulla klo 9 ja siellä kaikki arvot ok, tosin sf-mitta edelleen huitelee omalla käyrällään ollen nyt 29 cm! Kerroin näistä supistuksista ja sunnuntaisesta verenvuodosta ja neuvolantäti sai minulle heti ajan neuvolalääkärille, minne menin sitten suoraan neuvolasta. Siellä tutkittiin sekä käsin että ultralla ja kanavaa, jota oli kolme viikkoa sitten 48 mm oli nyt enää 14 mm jäljellä ja kohdunsuu vähän auki sekä sisältä että ulkoa. Lisäksi vauvan pää painaessaan aiheutti suppilomaisen efektin kohdunsuulle, mikä tarkoitti käsittääkseni sitä, että se avaa kohdunsuuta. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin ja painoarvio oli 900 g. Lääkäri laittoi minut heti vaakatasoon, enkä saanut itse enää edes ajaa sairaalaan, vaan kutsuin miehen hakemaan.

Sairaalassa äitiyspolilla vielä tutkivat (ja vieläpä aika kovakouraisesti) uudelleen ja diagnoosi sama eli suuri ennenaikaisen synnytyksen vaara. Laittoivat osastolle ja sain useita pistoksia eli kortisonia vauvan keuhkoja kypsyttämään, supistusten estolääkettä sekä verenohennuslääkettä - ja vielä "hienot" ylipolven tukisukat jalkaan. Vessa on tuossa kahden metrin päässä, joten siinä saan käydä, mutta suihkuun ei tässä pariin päivään ole asiaa. Istuakaan en saa kuin sen verran mitä syödessä menee aikaa.

Tänään olen saanut samat pistokset ja kaikenmaailman testejä otettu eli pissa-, alapää- ja verinäytteet. Lisäksi kortisoni nostaa verensokereita ja lääkärit keksivät mulle lisää tekemistä eli nyt otettiin sitten ateriainsuliinitkin käyttöön... Eli insuliinia menee nyt yksi kertaa pitkäkestoinen ja kolme kertaa ateriainsuliini. On kyllä näillä tämän päivän pistoksilla kankut, reidet ja vatsanahka kovilla!

Nyt tuli iltapala joten jatkan taas paremmalla ajalla. Ja anteeksi tää omanapaisuus... :ashamed:

Blanco + Öttiäinen 26+1
 
Ihan pikana mitään lukematta heitän tähän kaverin viestin.. Hänellä olis Tampereella myynnissä..

Tarvitsetko tai tiedätkö jonkun, joka tarvitsee lastenvaunuja/-rattaita? Mulla ois myynnissä hyväkuntoiset ruskeat Teutonia Spirit S3 -yhdistelmät. Ja vähän enemmän käytetyt siniset Teutonia Mistral -yhdistelmät.

Noi Spirit S3:t oli ainakin muistaakseni 400e.
 
Voi Blanco, paljon voimia sinne makailuun! Tosi kurjaa, että nyt jo joku meistä joutuu makailemaan :( Pääasia kuitenkin että vauvalla on kaikki hyvin ja oot nyt hyvissä käsissä. Parempi se on siellä olla jos vauva vaikka päättääkin syntyä paljon etuajassa. Halit vielä :hug:

Siiruska mitä voidetta sait noihin pukamiin? Mullakin on ekat pukamat...

hemari 27+4
 
Kiva Blanco, että oot saanu koneen sinne :) Ja kiva kun kirjottelit noita kohdunkaulan pituus juttuja, itteäni ne just kamalast kiinnostaa tän oman tilanteen takia.. Mulla tilanne kohdunkaulassa vielä hyvä (oli jotai 3,1cm muistaakseni) ja suut käsittääkseni kiinni mut sentti kaulasta hävinny kahessa viikossa ja se tietty sit huolestutti ilmeisest lääkäriäkin kun viikkojakin mulla vast näin vähän.. Tai mä en kamalast saanu siitä lääkärist selvää et mistä se nyt sit loppupeleis oli huolissaan.. Mulle sano ettei sisäsuu aukea kun yskin (piti yskiä siinä ultran aikana) mut musta se saneluun sano että vähän funneloitumista eli kuitenki että se suu aukeis.. En sit tajunnu kysyä mitää ku olin niin sekasin ku kuulin et joudun osastolle.. Ehkä ens viikon kontrollissa sit selviää..
 
Blancolle tsemppiä makoiluun. :hug: Ikävää, että jo tässä vaiheessa sinne vaakatasoon jouduit, mutta toivottavasti saat aikasi kulumaan ja vauveli saa lisäaikaa vahvistua.

Mulla on mieli jo vähän parempi sen eilisen ultran jälkeen. Miehellä taas eilinen optimismi vaihtui alakuloon. Kovasti täällä mielialat siis vaihtelee ja vuoroin toisiamme lohdutetaan. Päätin nyt yrittää asennoitua niin, että vauva on terve. Ei tässä liika murehtiminen asiaa ainakaan auta. Tiedostan, että jotain voi olla vialla, mutta en aio sitä nyt liikaa ruveta stressaamaan ainakaan ennen seuraavaa kontrollia. Kaverilta sain eilen ison kasan tyttövauvan vaatteita mutta en eilen pystynyt koko pussia edes avaamaan. Nyt kyllä jo sormia syyhyttää päästä niitä vaaleanpunaisia nuttuja penkomaan. Ihmismieli on sopeutuvainen. =)

Huomenaamulla sitten neuvolalääkäri. Supistuksia mulla ei ole oikeastaan ollut, joten kaiken pitäs olla kunnossa alakerrassakin. Katsotaan miten käy.

Koralli & Tähkäpää 25+6
 
Blanco :hug: Todella kurjaa, että olet joutunut osastolle makaamaan ja niin pitkäksi aikaa. Vaikka mitäpä sitä ei tekisi pienen hyvinvoinnin takia. Vaikutat kyllä mahtavan positiiviseltä :) Ja sun vauva on jo hyvän kokoinen onneksi. Kamalan paljon jaksamista makoiluun ja toivotaan, että vauva malttaa pysytellä mahassa mahdollisimman pitkään.

Koralli :hug: jaksamista myös sinulle. Varmasti mielessä pyörii tuhat asiaa kun on huoli pikkuisen voinnista. Toivotaan, että kaikki on kuitenkin aivan normaalisti ja hyvin.

hemari Mitäs lääkäri sanoi tytön voinnista? Toivottavasti hän voi jo paremmin. Meillä oli kanssa poika syömättä monta päivää, ei edes herkut maistuneet :( Kurkku oli niin tulehtunut. Ei se oikein juonutkaan hyvin ni olin kanssa aika huolestunut. Aina kun se yski niin alkoi raukka itkemään. Pienillä yskään on muuten hyvä hoitokeino, kun laittaa tulikuuman suihkun kylppäriin päälle ja vie sit hetkenpäästä lapsen siihen höyryyn. Kyllä kaikki röörit aukeaa :) Tänään onneks poika voi jo paremmin. Alkoi ruokakin vähän maistua.

En muista kuka kyseli, mutta mulla on kanssa napa pullahtanut jo useampi viikko sitten :)

Hoitopöytä asia on tällä hetkellä vähän ongelmallinen. Meillä on sellanen brion taso jonka saa esim. pinniksen päälle, mut saa nähdä nyt miten asia ratkaistaan koska mielestäni se ei viimeks ollu käytännöllinen siinä pinnasängyn päällä. Onneks ehtii lomalla miettiä sitäkin asiaa.

Oliks kuinka monet pitämässä lapselle nimiäisiä? Meillä oli esikoisella ristiäiset, mut miehen uskonnollinen kanta on nyt aika jyrkkä ja hän haluaisi, että tätä uutta vauvaa ei kasteta. En itsekään ole mitenkään uskova, joten taidamme pitää nimiäiset koska haluaisin kuitenkin juhlia myös tämän uuden vauvan nimen saamista lähipiirin kanssa.
Minkälaisia nimiäisiä teilloä on ollut (siis ne joilla on entuudestaan kokemusta) ?
Ja tiedättekö onko lasta edes käytännössä mahdollista olla liittämättä kirkkoon jos äiti kuuluu siihen? Hankalaa...

lyyli ja piiperö 26+4
 
Hemari Mie hain alkuun ihan reseptivapaata voidetta. Lääkärin mukaan kaikkia voi käyttää huoletta lyhyen aikaa, ja jos ei auta niin sitte saan reseptin. Ostin tota AC3 Comfortia, siitä apteekissa mainitsivat että sopii myös raskaana oleville ja imettäville ni otin sitten sen. Tosin siinä ei taida varsinaista lääkeainetta olla, että jos siitä ei ole apua niin täytynee kokeilla vielä jotain kortisonipohjasta ja sitten äärimmäisessä hädässä hakea se resepti.
Mukavasti muuten terkka ja lääkäri lohdutteli, että synnytyksessä niitä pukamia sitten vasta tuleekin... :|
 
Eea
Blancolle voimia pötköttelyyn!!

Ja samoin kaikille muille supistuksista kärsiville.

Koralli toivotaan, että kaikki on hyvin. Yrität nyt vaan nauttia raskaudesta.

Vähäsen omaa napaa.... Olo pysynyt ennallaan. Ei vaivoja tai kipuja. Liika rehkiminen kyllä kostautuu iltaisin. Alaselkä ja pakarat kipeytyvät paikalleen istahtaessa, jos enemmän on tulut touhuttua esim. pihahommia. Tuntuu, ettei pääse enää liikkeelle. :)
Myös yöt on melko levottomia ja uni katkonaista.

Täällä yritetään päästä esikoisen yövaipasta eroon. Eikä edistystä juurikaan tapahdu. Välillä oli jo usein vaippa kuiva, mutta nyt taas on monena yönä pissannut housuun. Neidillä on ikää siis n. 3,5 v. Viime yönä ajattelin kokeilla herättää tytön vessaan. Tästä huolimatta oli vaippa aamulla märkä. :( Noh, kai se aikanaan alkaa onnistumaan.

Eea & Urkki 23+6 huomenn taas poksuu! :)
 
Omaa napaa ja purnausta ja valitusta.. :(

Voihan neuvolalääkäri....kun näytin tuon yksityisen ultran papereita niin tokaisi ensimmäisenä, että no niin nyt sinä sitten murehdit yöt pitkät, puhuuko tämä vauva koskaan mitään, käveleekö koskaan tai meneekö kouluun. Joopa joo...just ku olin saanu itseni rauhoitettua niin sit lääkäri tokaisee noin. :'( Eipä ollu hyvä alku tuolle käynnille. Sit marmatti että miksi mulle ei ole annettu sokerimittaria kun viimeksi oli radi, miksi en ole käyny sokerirasituksessa (siis ku terkka sano että ne tulee vasta nyt myöhemmin kun viimeksi pysy ruokavaliolla niin hyvin sokerit kurissa). Eli ei mun vika (minähän olisin halunnu alkuraskaudessa käydä rasituksessa) mutta sai kuulostamaan niin ku olis ollut mun vika. No sit sanoin että hommasin itelleni kyllä mittarin (siis ostin oikeasti itelleni mittarin) ku halusin kumminkin seurata arvoja. No sit se tivas että missä se mun vihko on mihin oon niitä lukemia kirjottanut, no enhän mä ollu sitä tajunnu ottaa mukaan, kun kerran itekseni oon tuon mittarin vaan hommannut ja ajattelin että neuvolan virallinen kanta on vielä olla kyselemättä noista sokereista kerran sokerirasitustakaan ei ole vielä tehty. Ja sit lääkäri marmatti siitäki, että miks oon ite sen mittarin hommannu, että heiltähän se pitää näitä asioita kysellä jos huolettaa. Niinpä niin. No minkä mä sille voin, että terkka ja lääkäri on eri kannalla tuossa. Ja tympeetä että mua syyllisti tuosta. Mä oon niin herkkänä nyt tuon ultranki takia, että hyvä etten itkuun purskahtanu tuolla lääkärillä, vetet nousi kyllä silmiin. Jäi sitten puolet asioista taas kertomatta, ei oo yhtään symppis tuo lääkäri, joten en halunnu muista murheistani edes puhua. Muahan huolettaa se synnytyksen jälkeinen aika sairaalassa esim. ku en nuku vieraassa paikassa, mua huolettaa taas se tuleva rintatulehduskierre, huolettaa tämä oma stressi ja huonot yöunet, työstressi...vaikka mikä...mut mitään noista en puhunu. Eipä huvittanu, ku ajattelin että niistäki mua varmaan syyllistetään kohta itseäni.

No verenpaineet oli ok, pissa puhdas, mut painoa oli tullu +800g/vko. Liikaa. Tiedän miksi, mä oon semmonen tunnesyöppö ja sen aiemman rakenneultran jälkeen iski vähän masista ja herkut on lohduttanut. Pitää nyt yrittää tsempata, ettei nousis enää loppuvaiheessa tuota tahtia.

Äsh...huono alku tälle päivälle. Jospa se tästä lähtis paranemaan..

Koralli & Tähkäpää 26+0
 
Blanco, Koralli ja kaikki ketkä tarvitsevat - iso :hug: !

Täällä uppos aamupalaks vaihteeks suklaata.. :headwall:

Kahden viikon päästä olis kans mulla neuvola lääkäri, ja odotan sitä jo. Meillä vaihtuu nyt neuvolalääkäri, tulee mehiläisestä joku gynegoloki, ihan kiva kun ennen oli joku venäläis-virolainen nainen joka ei edes puhunut hyvin suomea. ( Tosin puntarille menoa EN odota! ) Kun kuitenkin supistellut (lasken ne kuitenkin harkkasupistuksiksi), ja eilen olin tossa meidän lähikaupassa kunnes huomasin että pankkikortti jäi kotiin, juoksin sit takas kotiin ja kauppaan nii päivän mittaa tuli sellasia ns. "sukkapuikko pistoksia" tai aivan kun joku olis jollain tikulla tökkinyt alakerrassa.. : /

Pukamat - Mulla on varmaan elämässäni kerran ollut yksi ainut pukama, ja sekin tuli synnytyksestä.. Sairaalasta sain silloin jotain rasvaa mukaan mikä auttoi.. Toivotaan ettei nytkään tulisi.

Eea - Me päästiin talvella yö vaipasta eroon, silloin neidillä oli ikää n. 2v7kk ja pissas reilun viikon ajan joka yö sänkyyn, mutta sen jälkeen ei ole kertaakaan tapahtunut vahinkoa! :) Tsemppiä teille !

Majj & 25+2
 
Nimiäisistä

Itse en kuulu kirkkoon, mies kuuluu ja esikoinen myös eli mahdollisimman sekava soppa. :O Kirkkoon ei käsittääkseni ole kuitenkaan pakko lastaan kastaa, vaikka molemmat vanhemmat kuuluisi itse sinne. Henkilökohtaisesti arvostus uskontoja ja seurakuntia kohtaan on kärsinyt niin suuren kolauksen, että en halua niihin mitenkään liittyä tai olla tekemisissä, mutta ei siitä enempää, kukin tavallaan.

Tässä ois ehkä hyödyllisiä linkkejä:
Nimenantojuhla eli nimiiset
Pro-Seremoniat: Nimiiset
Risti

Itse olen ollut nimiäisissä, jotka on järjestetty kotona ja yksissä, jotka olivat mökillä. Tykkäsin molemmista. Kauniit juhlat ja omalla tavallaan hyvin arvokas tilaisuus.
 
Blancolle paljon voimia makailuun! Tiedätkö joudutko koko loppuraskauden lepäileen vai voiko tilanne rauhoittua? Entäs tuo SF-mitta, tiedätkö miksi on noin iso? Mulla aikalailla samoja lukemia eli reilusti yli yläkäyrän, neuvolasta kommentoi vaan että seuraillaan. Mua tietysti huolettaa nyt että lapsivettä liikaa ja aiheuttaa ennenaikaisuutta :(.

lyyli Mun kaveri järjesti vauvalleen nimiäiset, se oli suht lyhyt ja pieni muotoinen tilaisuu jossa lähimmät sukulaiset. Kummi toimi puhujana ikään kuin papin sijasta. Hän luki maailman kauneimman runon ja julkisti vauvan nimet. Sen jälkeen minä lauloin kaksi laulua ja tilaisuus oli siinä. Kaunis ja koruton. Loppuaika oli vapaata seurustelua ja vauvan ihailua :). Ongelmaa varmaan tuottaa eniten mistä saada tarpeeksi ohjelmaa juhliin, kirkollisessahan kaava on aika suht pitkä!

Täällä saatiin hyviä uutisia eilen lääkärissä, kokeili ihan käsin (ja se sattu!) ja paikat kiinni. Sanoi että kotona lepäilyä ja jos supistukset menee säännöllisiksi niin sitten uudestaan. Kahden viikon päästä on uusi aika. Toivottavasti muu lääkäri, tää oli tosi tympeä, ekaks tokaisi että mitäs sä täällä. Tosi kovakouraisesti kokeili, mutta vissiin huomasi että mua sattui kun puristin sängyn latoja ihan hulluna niin vähän sit pehmeni. Mutta pääasia että kaikki hyvin :heart:.

Me hommattiin myöskin Ikeasta hoitopöytä jonka saa kaapiksi/kirjahyllyksi ottamalla tason pois. Tykkään tosi paljon ja toivottavasti on käyttöä! Ja jos ei hoitipöytänä niin viimeistään sitten lastenhuoneen kalusteena!

Vimmu ja rakkaus 26+5
 
Pitkästä aikaa kuulumisia...Mulla alkoikin äippäloma etuajassa lonkkien löystymisen ja selän issias kipujen vuoksi sain sairaslomaa äitiyslomaan asti.
Nyt vasta 25 viikkoa kasassa ja kävely jo todella hankalaa, mitenköhän loppuraskaudessa?:|
Kärsiikö joku muu lonkkavaivoista ja mitäs lääkärit ovat sanoneet?
Kuinka usein käytte neuvolassa? Minulla on neljä neuvola käyntiä ja yksi neuvolalääkäri käynti takana, ihmettelen vain tota 1 kuukauden väliä, kun itselläni pitäisi olla tehostettu seuranta edellisen raskauden, raskausmyrkytyksen vuoksi? Kertaakaan ei ole mitattu sf-mittaa edes...:confused:
 
Viimeksi muokattu:
Voi Koralli Tiedän kyllä miltä susta tuntuu elää epävarmuudessa, ja varsinkin kun on ollu noin paska lääkäri! (niinku meilläki oli, se vaan sai pahanmielen aikaan.. ) itekkää en meinannu pystyy kysymään mitään siltä lääkäriltä ku itku kurkussa olin sen sanoista. :hug: Mutta, menikö mulla jotain ohi vai oliko teillä rakenneultra ok? reisiluun mitta? Koska, jos se olisi vain lakimitaltaan pieni, niin eihän se kerro mitään. Voi olla pieni vauva, tai periytyy suvusta? onko teillä "pienipäisiä" suvussa? :heart: Yritin selata tekstii taaksepäin mutta en löytäny missä oisit kirjottanu, (laiska oon, en varmaan selannu tarpeeks kauas..) :heart:

Blanco Voi, voimia edelleeen! mutta onneksi sait sen läppärin sinne edes.. :D

Hoitopöydästä Näytti niin ihanalta toi ikean pöytä, tai hylly! mutta ei meiän lähellä oo ikeaa :( eikä näköjään netistä voi ostaa..

KUULUTUS ... :D :attn:

Jos jollakulla on, itsellänne tai tuttavallanne myytävänä hoitopöytää niin täällä olisi kiinnostuneita! Mahd. haku joensuusta tai joensuun seudulta. Kauempaa en pyst hakemaan, mutta jos joku haluaa postin kautta lähettää niin postikulut tietysti makselen! :) Thanks..

Hyppy ja muru 25+5
 
Haleja niitä tarvitseville :hug:

Mulla oli tänään ylimääräinen neuvola. Sf-mitta ei ollut kasvanut ollenkaan,niin mitattiin nyt uudestaan. Oli nyt kasvanut niin että menee alakäyrällä :) Samalla otettiin ne rh- verikokeet. Vielä yhdet kokeet siis edessä..ens viikolla lääkärineuvola,ihan kiva kun on noita supistuksia ollut. Tietää vähän missä mennään.

MM ja Kirppunen 25+4
 
Huomenta!

Meillä oli esikoisella nimiämiset, ihan perheporukalla oltiin meillä ja sit lapsen "kummit".. Virallisiahan eivät ole kun emme kirkkoon kuulu.. Ihan kaunis ja onnistunut tilaisuus oli ilman kastamistakin :)

Täällä viime yö oli ihan kamala, heräsin aamuyöstä järkyttäviin supistuksiin, olin tosi kipeä ja tuskanhiestä märkä, meinasin jo lähtee synnärille.. Otin sit 1g Panadolia ja 1,5h päästä vähän helpotti ja nukahin.. Aamulla soitin polille josta kehottivat lähtemään heti synnärille näytille.. Sinne sit huonost nukkuneena ja itkusena menin, reilun tunnin odottelin (onneks mies oli mukana) kun lääkäri oli sektiossa kunnes sit tutkittiin.. Masussa kaikki hyvin, vauva kasvaa niinku pitääki, viikossa melkein 100g tullu painoa.. Kohdunkaula pidempi kun viime kerralla (eli mittaaja vaikuttaa) ja molemmat suut tiukasti kiinni.. Eli nyt on onnellinen olo, taas hetken ainaki :) Ja saan kuulemma olla vähän pystyssäki, mut huilaan kuitenki mahd paljon nyt kun mies hoitaa lasta ja kotia :)

Onnellinen Huikkis ja typy rv23+3 :heart:
 
Voi harmi Koralli miten tympeä lääkäri sulla on ollut. Että mua ärsyttää tollaiset lääkärit kun ne kommentoi ihan mitä sattuu ajattelematta vanhempia yhtään. Toivotaan että teidän pienellä on kaikki hyvin. :hug:
Mä muuten myös odotan kauhulla sitä aikaa sairaalassa. Mulle jäi kyllä kammo siitä viime kerran viikon olosta kun en saanut ollenkaan nukuttua kun mun vieruskaveri kuorsasi ja heidän vauva piti sellaista tosi kovaa ähinää. Silloin kun kuulin että joudun jäädä sinne vauvan kanssa itkin koko illan. Mä toivon että tällä kertaa synnytän päivällä niin miestä ei heti pistettäisi kotiin kun osastolle mennään. Sekin oli mulle tosi kova paikka, varsinkin kun jouduin sitten siitä katetroitavaksi. Inhottavaa miettiä tälläistäkin etukäteen. :|

Oltiin tänään kaverin ja hänen tyttönsä kanssa HopLopissa. Lapsilla oli kivaa mutta musta ei kyllä ole enää kiipeilemään pojan perässä. Teki kyllä niin pahaa.

Päksäkkä 27+5:heart:
 
Hienoa Huikkis että olet saanut hyviä uutisia! :)

Neuvoloita mullakin on tainnut olla neljä. Kaksi terkalla käyntiä ja kaksi lääkäriä. Seuraava mulla on sitten viikolla 30 käynti äippäpolilla siihen menee yksi neuvolakäynti ja siitä seuraava taisi olla kolmen viikon päästä.
 
Voimahalit kaikille niitä tarvitseville :hug: ja jaksamista.

Hoitopöydistä Tilattiin brion two hoitopöytä ja varmaan tällä viikolla tuleekin :) mutta ei kumminkaan sitä vielä kasata.
Siihen hoitopöydän alle kahteen tasoon on tarkoitus laittaa pienokaisen vaatteet ja harsot. Hoitopöydän viereen laitan lipaston, jossa on hoitotarvikkeet, vaipat ym.. eli kaikki on käden ulottuvilla kivasti. Osa vaatteista menee siihen lipastoon, kun ei kaikki tuohon hoitopöydän tasoihin mahdu.
Muuten kivasti täällä, paitsi antibioottikuurilla olen :( mutta eiköhän sekin joskus lopu...

Pieni Tähtönen ja neiti 26+1 :)O hurjan nopeasti menee aika)
 
Oli vaan pakko pikasesti tulla antamaan voimahalit Korallille, mä en ees voi kuvitella miltä susta tuntuu, mutta me kaikki mammat varmasti pidetään peukut ja varpaat pystyssä että teidän vauvelilla olisi kaikki hyvin.Jaksamisia! :hug:

- Hemuli 83 ja tyttönen ( 26+0)
 
Korallille ja perheelle isot tsempitykset :hug: Tovotaan et kaikki on kuitenkin hyvin. Ja mikä lääkäri sulla on ollu! Vihaksi pistää tommonen :kieh: Mun mielestä kaikille lääkäreiksi valmistuville pitäis tehdä jotkut sosiaalisien taitojen testit.

lyyli kiva kuulla että teillä voidaan jo paremmin :) Meillä tytsyllä on vointi edelleen aika kehno. Lääkärissä otettiin tulehdusarvot ja nielunäyte, mut ne oli ihan ok, eli virus tämä on. Eilen oli jo vähän vähemmän kuumetta, mut tänään taas aamulämpö 38,6 :( Mitään ei oo syöny nyt viiteen päivään (paitsi eilen 5tl perunamuusia) eikä oikeen nesteetkään mene vaikka kuinka yritän mitä kikkoja. Äsken sain onneksi tyrkyttämällä alas kokonaisen pillimaidon, eli 2dl. Eilen joi koko päivänä yhteensä n.5dl. Tänään huomasin, että hengitys on tosi nopeaa, ja mittasin, tulos oli 50kertaa minuutissa. Ja siis mittasin levossa, kun oli just nukahtanu. Yskä on ihan kamala ja eilen ja tänään on ollu tosi itkunen :( Ja tänään on oikeestaan koko päivän vaan nukkunu. Tosi väsyny on. Viime yö oli kyllä huono kun heräsi koko ajan yskäänsä. Lääkäri sano maanantaina, että parissa päivässä pitäis helpottaa, mut ei oo kyllä helpottanu. Huomenna jos sama vointi jatkuu ni soitan suoraan sille lääkärille ja kysyn et mitäs tehdään. Ihon väri on mun mielestä parempi, ei enää semmonen ihan harmaa, mutta kieli alkaa olla aika valkonen, eli kuiva tuo tyttö on. Ai niin ja kurkku täälläkin punainen, eli voi olla et on tosi kipeä. Korvat oli puhtaat.

hemari ja helmiäinen 27+5
 
Korallille ja muillekkin tarvitsijoille ISOT voimahalit!! :hug: Ja on kyl Koralille siunaantunu tympeä lääkäri. :mad:

Onneksi meillä kaikki "neuvolaihmiset" olleet tosi mukavia. Olen esimerkiksi todella otettu siitä, että kysyvät aina neuvolakäynneillä kuinka olen jaksanut tuon isän menetyksen kanssa ja aina ehtivät asiasta muutaman sanan vaihtaa. :heart:

Tänään oli muutenkin neuvolalääkäri, neuvolakortti jäipi autoon mutta kaikki muu ok, paitsi pissa lähti viljelyyn, huomenna pitäs tulla tulokset. Ei ihme sinäsä, mua aina kiusanneet vt-tulehdukset ja oon ihmetellytkin jo, että missä viipyvät kun ei oo näkyny. Pikkuinen liikkui kovasti ja lääkärikin totesi, että sukupuolesta ei epäselvyyttä, aivan varma poika :LOL: Nyt seuraava neuvola onkin jo 2 viikon päästä kun täällä (ja varmasti muuallakin) tihentävät noita käyntejä loppua kohden.

Muutenkin tänään tullu ravattua ympäriinsä antamassa näytteitä kun ens viikon psykiatria varten ottavat todella mittavat verikokeet (mm. maksaarvoista, kilpirauhasista, sokerit, huumetestit, verenkuvat...), viis putkiloa verta tais lähteä tutkittavaksi. Lisäksi tuo ihana huumetesti, mikä siis annetaan virtsasta, hoitajan läsnäollessa.. :ashamed:

Hoitopöytää meillä ei vielä ole. Voi olla, että tuo ukko rustaa johonkin noista meidän lipastoista irrotettavan pöytälevyn, katotaan. Eilen kävin kaverilla hamstraamssa lisää vauvatavaraa mm. haalareita, sähkönen sitteri/koliikkikeinu (voi kyl olla et jää käyttämättä, vie niin paljon tilaa :/ ) ja jotain muuta pientä. :heart:

Piianappula + Pikku Pena 25+6 :heart:
 

Yhteistyössä