Persujen kannattajat eivät osaa yhdyssanoja!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla on Facebookissa paljon kavereita, osa Perussuomalaisten kannattajia, ja juuri he eivät osaa yhdyssanoja! Mistä johtuu? Miten on mahdollista, että monet maahanmuuttajatkin osaavat paremmin?

Erääseenkin linkkiin kaveri laittoi "No nyt on ihan turha syyttää soinia tai muita perus-suomalaisia takin kääntö tempusta ei perus-suomalaiset petä! :)"
Minä olen käynyt pelkän peruskoulun, yhdyssanat opetetaan jo ala-asteella. Eikö persujen kannattajat ole käyneet edes peruskoulua? Olen huomannut täällä palstallakin noita yhdyssanavirheitä.

"www"
No justhan sitä julkaistiin tutkimus, että Kokoomuksen kannattajat ovat koulutetuimpia ja Persujen kannattajilla on alhaisin koulutustaso. Olisiko tässä vastaus kysymykseesi? ;)

"vieras"
Tällä palstalla vasta riittääkin porukkaa, jolla ei ole mitään hajua omasta äidinkielestään. Ja jos huomauttaa esim. yhdyssanavirheistä, on heti nipottava pilkunviilaajaa, jonka pitäis hankkia elämä. Jotkut kirjottaa niin huonosti, että on vaikea ymmärtää mitä yritetään sanoa. Kyllähän tähänkin joku kohta kommentoi tyyliin "mulla on muutakin tekemistä kun hioa viestejäni" tai "kyllä mä ainakin ymmärrän vaikkei niin täydellisesti kirjottaiskaan". Ei tarvikaan kirjoittaa täydellisesti, mutta edes peruskielioppi olis kiva.

Ja yhdyssanavirheitä ei muuten tehdä kiireessä, jos joku sitä oli tulossa sanomaan. Ne joko osaa tai ei.

poppoo
[QUOTE="vieras";23695162]Toinen ihana tapa on jättää J-kirjain pois sellaisista sanoista kuin "vartija" tai "opiskelija", jolloin saadaan "vartia" ja "opiskelia". Näitähän oli siinä persujen huvittavassa vaalimainoksessakin :D[/QUOTE]

Totta :)

"Vieras"
Mä en taida kannattaa oikein mitään puoluetta enkä osaa yhdyssanoja, enkä myöskään päässälaskua tai matikkaan juuri muutenkaan. Kiitos lukihäiriön. Tekeekö se minusta sitten persun? ;)
Mikään muu kuin perussuomalaisten kannattaminen ei tee sinusta persujen kannattajaa. Ihan hyvin osasit kuitenkin tuossa itseäsi ilmiaista, mitään kamalia virheitä ei tuossa tekstissäsi ole. Koska se on keskustelupalstalle suunnattua tekstiä, niin tuo on oikeastaan kieliopillisesti sieltä paremmasta päästä, mitä nyt täälläkin näkee.

[QUOTE="Vieras";23695220]Mikään muu kuin perussuomalaisten kannattaminen ei tee sinusta persujen kannattajaa. Ihan hyvin osasit kuitenkin tuossa itseäsi ilmiaista, mitään kamalia virheitä ei tuossa tekstissäsi ole. Koska se on keskustelupalstalle suunnattua tekstiä, niin tuo on oikeastaan kieliopillisesti sieltä paremmasta päästä, mitä nyt täälläkin näkee.[/QUOTE]

Kiitos :). Rauhassa kun kirjoittelee. Kiireessä ja hosumalla menee senat sakaisin ja lauserakenne on jostain ihan toisesta maailmasta :D

Yhteistyössä