Tässä teille onnen avaimet, takaan, että toimii!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnelliseksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onnelliseksi

Vieras
Tässä opas onnellisuuteen, takaan, että kun näitä ohjeita noudatat, ei elämästäsi puutu onnea eikä iloa.

1. Joka kerran, kun haluat avata suusi ja esittää kritiikkiä muiden elämäntavoista, tilanteesta, tekemisistä tai asioista, sulje se, ja mieti, miksi tämä asia häiritsee MINUA niin paljon? Mitä se MINUA haittaa? Onko se MINULTA mitään pois? Kun selvität itsellesi, miksi asia, josta aioit kritisoida häiritsee sinua niin kovin, voit alkaa työstämään sitä itsestäsi pois.

2. Joka kerta, kun sanot jollekin pahasti, mieti miksi sanoit niin. Olitko puolustuskannalla, jos olit, niin miksi? Olitko itse pahalla mielellä ja purit sen muihin? Tee töitä itsesi kanssa, ja opi sulkemaan suusi silloin, kun sieltä on tulossa asioita, jotka ovat oikeasti lähtöisin vain sinusta itsestäsi.

3. Muista, että se mitä muut tekevät tai jättävät tekemättä, ei kuulu sinulle. Sinun tehtäväsi on AINOASTAAN oppia kitkemään omat rikkaruohosi omasta puutarhastasi. Voit antaa lohdutusta ja ymmärrystä muille, mutta älä kritisoi heidän valintojaan, kritisoi vain omiasi.

4. Älä koskaan sano itsestäsi mitään negatiivista. Puhu itsestäsi aina rakastavasti ja positiivisesti. Näin muutkin suhtautuvat sinuun arvostaen ja kunnioittaen.

5. Muista positiivinen ajattelu. Valitamisella saat vain itsellesi pahan mielen, mutta kun opit löytämään asioista hyvät puolet, ja riemuitsemaan niistä, voit riemuita joka päivä.

6. Vaikeudet vahvistavat. Ilman kovia kokemuksia et opi ymmärtämään muita ihmisiä, eikä sinulla riitä empatiaa heille. Varo katkeroitumasta. Ota vaikeudet haasteena, ja päätä, että otat niistä kaiken opin irti minkä vaan voit.

7. Vaikka et olisi jonkun kanssa asioista samaa mieltä, se ei haittaa. Sinun mielipiteesi ei ole sen oikeampi kuin muidenkaan. Kun muistat tämän, opit arvostamaan ja kunnioittamaan erilaisia näkemyksiä.

8. Naura. Naura niin paljon kuin voit.

9. Kun tapahtuu jotain odottamatonta, josta seuraa paha mieli, itke pieni hetki. Sen jälkeen kokoa itsesi, ja tee toimintasuunnitelma, jotta tälläistä tilannetta ei pääse enää syntymään. Päätä se.

10. Rakasta. Rakasta kaikkia. Rakasta eniten niitä, joita olet ennen vihannut. Etsi heidän hyviä puoliaan. Huomaa, kuinka jokaisessa ihmisessä on jotain rakastamisen arvoista.

just ku elämä oliskin noin yksinkertaista...

Missä kohtaa se elämä on niin monimutkaista, että noita ohjeita ei voi noudattaa? Elämähän on yksinkertaista, ihmiset vain tekevät siitä monimutkaista.

Minun mielipiteeni on, että kaikki ihmiskunnan ongelmat on johdettavissa kahteen pahaan asiaan: empatiakyvyn puutteeseen ja ahneuteen. Kaikki paha sikiää siitä, että ei asetuta toisen asemaan, vaan halutaan aina itselle enemmän.

Miten nuo auttaa siihen, että koti on kaaoksessa, eikä jaksa siivota?
Tai siihen, että sulle puhutaan rumasti ja haukutaa?
Tai, että rahat on ihan finito?
Tai siihen, että ei voi nukkua tarpeeksi?
Mitä, jos ei naurata?

1-3.+7.ja 10. näillä teet vaan muiden elämän siedettävämmäksi
4.,5.,6. ja 9. Näillä muutut vaan pinnalliseksi, katkeroidut ja masennut kun pakkaat kaikki ikävät asiat sisällesi
8. Saat sekopään maineen...

Eli ei oikein hyviä ohjeita..

1-3.+7.ja 10. näillä teet vaan muiden elämän siedettävämmäksi
4.,5.,6. ja 9. Näillä muutut vaan pinnalliseksi, katkeroidut ja masennut kun pakkaat kaikki ikävät asiat sisällesi
8. Saat sekopään maineen...

Eli ei oikein hyviä ohjeita..

Minä en ole pinnallinen, katkeroitunut enkä masentunut. Ensimmäisen kerran elämässäni olen tyytyväinen ja onnellinen vain siihen mitä on. Osaan nauttia pienistä asioista. Mun ei tarvitse loukata muita, enkä kritisoi muiden tekemisiä, jonka johdosta mun neuvojani kysytään usein. Löydän asioista positiiviset puolet. Olen kokenut kamalia, vaikeita aikoja, joiden johdosta osaan katsoa maailmaa avarakatseisemmin. Olen tasapainoinen, ja tyyni, vaikka rahat loppuisivat pankkitililtä. Silloin itken hetken, ja teen toimintasuunnitelman, jotteivat ne enää lopu.

Mitkäs sun ohjeet on?

Yhteistyössä