"Ei RKP:n kanssa hallitukseen tai eroan ja oksennan viisi päivää"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Veltto Virtanen:
"Ei RKP:n kanssa hallitukseen tai eroan ja oksennan viisi päivää"
Sunnuntai 1.5.2011 klo 18.41

Perussuomalaisten kansanedustaja antoi erikoisen lausunnon vappupuheessaan Tampereella.

"Veltto" Virtanen uhkasi erota, jos perussuomalaiset lähtevät samaan hallitukseen RKP:n kanssa. Perussuomalaisten vapunpäivän tapahtumassa Tampereen kävelykadulla puhujina oli joukko puolueen pirkanmaalaisia edustajia.

Muiden puolueiden vastaaviin tapahtumiin verrattuna paikalla oli vain kourallinen kuulijoita. Perussuomalaisilla ei ole vanhojen puolueiden yleisörikasta vapputraditiota.

Voimakkaimman kommentin menneiden vaalien tapahtumiin esitti perussuomalaisten uudelleenvalittu kansanedustaja Pertti "Veltto" Virtanen. Hän purki tuntojaan varsinkin RKP:tä kohtaan voimakkain sanankääntein, päätyen rankkaan loppukommenttiin vappupuheessaan.

- Jos perussuomalaiset lähtevät samaan hallitukseen RKP:n kanssa, eroan puolueesta ja oksenna viisi päivää.

Perusteina kommentilleen Virtanen esitti muun muassa eduskuntavaalien aikaiset ja sen jälkeiset RKP:n kannanotot perussuomalaisista ja koko Suomen julkisesta kuvasta.

- RKP on ollut hallituksessa yli 30 vuotta ja kahminut itselleen etuja. Nyt kun asetelmat vaalien jälkeen muuttuivat, RKP esittää koko tämän maan tekevän väärin. Viimeinen pisara minulle oli se, että RKP levitti merkillisiä huhuja perussuomalaisista ja Suomen oudosta "nykymeiningistä" laajasti kansainväliselle medialle. RKP:n edustajilla ja minulla ei ole mitään henkilökohtaista toisiamme vastaan, mutta RKP:n toimintatapaa vastaan minulla on.

Vaikka Virtasen myöhemmin huomautti, että kyseessä oli vappupuhe "rankalla huumorilla", heijasti se uudelleenvalitun kansanedustajan tämän hetken ajatuksia. Virtanen kertoi myös, että on nykyään lähes absolutisti, vappunakin.

TEKSTI JA KUVAT:
Timo-Olavi Jalkanen

Yhteistyössä