hmm... mietin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vasara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vasara"

Vieras
mies jonka kanssa olen seurustellu(emme asu yhdessä) vähän päälle 3v päätti ostaa itselleen talon ja pyysi minua muuttamaan sinne kun remontti sielä on tehty. Nyt mies pyysi mua mukaan remontti ja sisustus hommiin. Jotenkin tuntuu hassulta mennä tekemään ja valitsemaan taloon kaikenlaista kun se ei kuitenkaan ole yhteinen talo. Jos joskus ero tulis en kuitenkaan sais mitään hyvitystä siitä työstä mitä oon remontin aikana tehny. Mutta toki silti tuntuis pöljöltä sanoa miehelle etten auta missään.

Mulla on lähes samanlainen tilanne. Miesystävä on myös ostamassa taloa ja on pyytänyt mua muuttamaan sinne myöhemmin myös. Hassulta tosiaan tuntuu, kun ei se varsinaisesti ole oma talo. Olen myös miettinyt tuleeko tuosta tulevaisuudessa sellainen asia, joka nousee jokaisessa käänteessä esiin, vaikka pikkuasioissakin (millaiset verhot laitetaan tai tehdäänkö pihaan kukkapenkki).

[QUOTE="Mari";23677309]Mulla on lähes samanlainen tilanne. Miesystävä on myös ostamassa taloa ja on pyytänyt mua muuttamaan sinne myöhemmin myös. Hassulta tosiaan tuntuu, kun ei se varsinaisesti ole oma talo. Olen myös miettinyt tuleeko tuosta tulevaisuudessa sellainen asia, joka nousee jokaisessa käänteessä esiin, vaikka pikkuasioissakin (millaiset verhot laitetaan tai tehdäänkö pihaan kukkapenkki).[/QUOTE]

itsekin mietin juuri tuota... ja miten sitten kun tulee riita.. onko se heti sitten että "tämä on minun talo" jne...

[QUOTE="vasara";23677338]itsekin mietin juuri tuota... ja miten sitten kun tulee riita.. onko se heti sitten että "tämä on minun talo" jne...[/QUOTE]

Mä pelkäisin kovasti tota. Esim. sullahan ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lähteä vaikka keskellä yötä jos päättää heittää sut pihalle... Mut tosi harva mieshän kyllä on tuollainen, eli sinänsä "turha"pelko. Mutta mä vaatisin jotain "omaa", todistusta siitä että mulla on yhtälainen oikeus siellä olla, ennen muuttoa.

[QUOTE="vasara";23677395]mikähän se jotain "omaa" vois olla sitten?[/QUOTE]

No miltä tuntuis jos osallistuisit esim. remonttikustannuksiin? Tai ostaisit jotain muuta tarvittavaa sinne? Tai maksat tietyn osan lainan kuukausierästä miehelle vuokrana. Näistä sitten teette ihan kirjallisen sopimuksen (mielellään ihan lakimiesten kanssa) joissa on allekirjotukset ja kaikki.

No miltä tuntuis jos osallistuisit esim. remonttikustannuksiin? Tai ostaisit jotain muuta tarvittavaa sinne? Tai maksat tietyn osan lainan kuukausierästä miehelle vuokrana. Näistä sitten teette ihan kirjallisen sopimuksen (mielellään ihan lakimiesten kanssa) joissa on allekirjotukset ja kaikki.

olen opiskelija joten rahat on vähissä, mutta voisin kyllä jotenkin ajatella että maksaisin osan lainan kuukausierästä jos vaan on sopiva summa...

Mieshän sinua ajatteli kun saat vaikuttaa sisustukseen! Mies tietty maksaa, oma talonsa kun on. Mitähän epäselvää tuossa on? Miehen talo, jos muutat sinne niin maksut puoliksi.? Jos ero tulee niin sä lähdet. Onko siinä epäselvyyttä?
Mies jos heittäytyy hankalaksi siinä "mun talo" jutussa, vetää sen överiksi jossain arkipäiväisissä asioissa, tyyliin kukkapenkin kukkien valinnassa, verhojen valinnassa tai hokee tuota jatkuvasti riitatilanteessa "tää on mun talo".. niin sit häivyt.
Jos mies sut sinne haluaa asumaan niin yhteinen -koti- teillä sitten on johon sinäkin saat vaikuttaa ja elätte normaalia elämää, kumpikin osallistuu elämisen kustannuksiin. Et sä sinne vaan majailemaan mene. Mut kuitenki talo on miehen niin kauan kun "vaan" seurustelette.

Yhteistyössä