Ymmärrättekö lapsen logiikkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yks äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yks äiti"

Vieras
Käytiin eskarilaisen tytön kanssa pieni episodi. Tyttö on aina välillä keräillyt taskuunsa pieniä kiviä ni en ensin kiinnittänyt asiaan edes huomiota. Äsken sitten kävin kuuntelemaan, että nehän helisee! Pyysin näyttämään mitä siellä on. Seurauksena oli raju itkunpurkaus.

Itkun lomasta pystyi sanomaan siellä olevan helmiä. Ehdin jo ajatella, että onko tyttö omin luvin mennyt eskarin askarteluvarastolle tai jotain. Lopulta kaivoi taskusta esiin PULLONKORKKEJA! :laugh: Yritin kysellä mistä on ne kerännyt ja ensin väitti, että joku muu ne olisi sinne laittanut. Itse kuitenkin kai jostain on noukkinut. Oudointa tässä on, että tyttö tuntui uskovan, ettei niitä olisi saanut ottaa... Sanoin, että toki saa kerätä pullonkorkkeja jos haluaa. Ei kuitenkaan tuntunut haluavan.

Minä jäin vähän ymmälleni. Ymmärrättekö te mistä tässä on kyse?

Juu, olutpullon korkkeja olivat. Sitä minäkin vähän mietin. Mutten ymmärrä mistä olisi niitä kerännyt. Ehkä omasta pihasta on talven jäljiltä löytynyt, en siinä näe mitään pahaa. Olen itsekin joskus niitä "kerännyt" lapsena. Toinen vaihtoehto on, että eskariaikana olis ne poiminut, mikä tuntuu vähän epäuskottavammalta, muttei mahdottomalta, bussilla ovat tässä kaupungilla ajelleet ym.

Ilmeisesti eniten tuntui pelästyvän juuri sitä, ettei niitä olisi saanut kerätä. Mistään baarin kulmilta ei ole voinut kerätä, kun ei tässä ole sellaista ulkoiluetäisyydellä, jos sitä vieras ajatteli.

[QUOTE="aloittaja";23663022]Lahjonut? Tarkennatko? Ei oikein uponnut toi nuorena aloittamisen vitsi.[/QUOTE]

Sori vinkeä huumorintajuni. No kun näyttää vähän epätodennäköiseltä, että tyttö olisi kerännyt ne itse, olisko tyttö vaihtanut ne jonkuin kanssa johonkin tavaraan tai olisiko joku poika esim. maksanut suukosta korkeilla?

Luulen, että tyttö ajatteli korkkien olevan hänen suuri aarre ja salaisuus ja kun se paljastuikin sellaiseksi mikä on ihan ok äidin mielestä, niin se ei ollutkaan enää niin salaperäistä ja salaista. Tuossa iässä lapsilla alkaa olla salaisuuksia ja omia juttuja ja niiden paljastuminen ei välttämättä tunnu lapsesta kivalta, ymmärrätkö ap?

Mulle opetettiin että olutpullon korkit ovat likaisia ja jotenkin sellaisia että niihin ei saa edes koskea. Sama homma kivien kanssa, aina jokainen sanomassa, että heitäpä se kivi pois. Olen sitten kerännyt kiviä yli 40 vuotta "salaa". Onneksi ei korkit kiinnostaneet niin paljon.

[QUOTE="vieras";23663311]Ehkäpä miehesi juo salaa...[/QUOTE]

Tai sitten lapsi käy jonkun juopon luona kylässä.
Mun pikkusisko kävi 6-vuotiaana naapurin juopon luona ja sai aina rahaa. Oli kielletty käymästä, kävi aina salaa.

tajuan. mun molemmat pojat keräs pienenä kaikkia korkkeja, oli ne sitten olut, limsa tai mitä tahansa korkkeja, mistä pikkuinen ihminen edes tietäisi mikä on olutpullon korkki????? helou! se on aikuisten silmissä "kamalaa" että lapsella on kaljapullon korkkeja mutta ei se lapsi niitä näe sellaisena, ne on vaan ihania.

oli aika kun mun poikien huoneiden pöydät oli täynnä kaljapullojen korkkeja, löysivät niitä kaikkialta. hui hi kamalaa. ne ON aarteita pikkuisille. :)

tajuan.

oli aika kun mun poikien huoneiden pöydät oli täynnä kaljapullojen korkkeja, löysivät niitä kaikkialta. hui hi kamalaa. ne ON aarteita pikkuisille. :)

Oli näköjänsä taas noussut tää ketju. Joo, enemmän joku aarrejuttu tää taitaa olla. Sitä ihmettelin mistä oli saanut kuvan, ettei korkkeja sais kerätä. Kun en ollut ehtinyt kieltääkään. Että olisko ollut kuitenkin jotain luvatonta taustalla, kun hermostui niin yhdestä kysymyksestä. Mut selvitellään tässä illan mittaan :)