pieni vauva ja bilettäminen..

  • Viestiketjun aloittaja a_p
  • Ensimmäinen viesti
a_p
Ikuisuus kysymys siis :)

Tuttava saanut vasta vauvan, ikää noin 3 kk. Nyt jo 4 kertaa yökylässä vauva jotta vanhemmat saa bilettää. Miten mainita asiasta niin ettei tuttava suutahda, vai annanko kylän korppikotkien nokkia tuttavan elävältä kun huhut alkaa pyöriä?
 
Anna nokkia vaan. Jokainen tekee omat päätöksensä menojensa suhteen. Edestään kuitenkin kaiken löytää. Eräänä päivänä kauniina voi huomata kuinka se vauva-aika hurahti ohi ja mieleen jäi vaan ne bileillat.
 
a_p
[QUOTE="vieras";23658016]Tai sitten lopetat niiden huhujen levittämisen?[/QUOTE]

Minun ei niitä huhuja kyllä tarvitse levitellä. Jakavat asiansa kyllä auliisti ihan ilman mun apuanikin.
 
"vieras"
no eihän toi oo ku about kerran kuukaudessa. ei se nyt mun mielestä niin kauhean paha ole. jos on luotettava ja vauvalle tuttu hoitaja. jos vanhemmat hoitaa 29 päivänä vauvaa ja sitten yhden yön on pois niin kyl mä uskon et siitä vauva ajasta jää jotain mieleen, vaikka joku toisin väittikin :)
 
EJK
Pistä vain oma nokkasi soukemmalle. Ei ole sinun tehtäväsi moralisoida toisten valintoja. Vaikka en itsekään hlökohtaisesti ymmärrä nimenomaan vauvan kiintymyssuhteen kannalta, niin silti en moralisoi sukulaisten / kavereiden / ystävien valintoja.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23658052]voi itku ja surku :( mä EN ymmärrä näitä vanhempia. miksi hitossa niitä pentuja pitää tehdä jos lähes heti synnäriltä on kiire bilettämään :([/QUOTE]

Mun kaikki kolme lasta ovat olleet n. 2kk:n ikäisiä, kun kävin baarissa. Vauva oli silloin isin kassa kotona, joka antoi pullosta pumppaamaani maitoa. Aiheutinko järkyttävätkin traumat heille?
 
a_p
tämän lisäksi hoidattavat vauvaa paljon myös ilman yökyläilyä. Kauhuissani kuuntelin juuri selvitystä kuinka suuntaavat pian Tallinnan risteilylle jne. Säälittää se pikkuinen :(
 
Ei se tosiaan äitiä huonoksi tee jos hoitaja on luotettava ja muuten on lapsella ja vanhemmilla asiat kunnossa. Tulee vaan väkisin mieleen, onko ne ihan kunnossa jos "on pakko päästä" vauvasta eroon.
 
------
Kun itse olin vauva olin tuon ikäisenä jo päivähoidossa kuten kaikki muutkin ikäiseni lapset eikä elämää isompia traumoja ole jäänyt.

Eipä sillä, en kyllä ymmärrä sitä miksi lapsia hankitaan ennenkuin ollaan valmiita nauttimaan siitä vauva-ajasta mutta tapansa kullakin
 
huh.
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;23658128:
MIten te ihan oikeasti jaksatte kytätä ja vatvoa muiden ihmisten asioita noin paljon? Kun kukaan ei kuitenkaan ole hengenvaarassa tai lapsi koe laiminlyöntiä.
Niin mistähän me tiedetään milloin on laiminlyöntiä ja milloin ei? Jos vauvaa retuutetaan paikasta toiseen vähän väliä tulee pakollakin mieleen et mikä on pielessä.

Millon me luetaan lehdestä että juuri tämä vauva onkin jätetty baari illan ajaks kotiin yksin..
 
Jos kattois näin päin..
Mä en taas tajua, miksi pitäisi elämästä kaikki muuttaa kun lapsi tulee. Olen käynyt siitä lähtien kun lapsi oli 2kk bilettämässä juurikin kerran kuussa.
Lapsi on kotihoidossa ja nyt 2-vuotias. Biletyksen vuoksi olen ollut hänestä erossa 20 iltaa. Siispä kun lapsen elinikä on 730 vuorokautta--> 17520h Koska lähden vasta kun lapsi menee unille, olen siis ollut siitä bilettämässä 20 ILTAA--> 120h. Näin ollen tulee prosentuaaliseksi erossa olemisen osuudeksi 0,7%. Minun on siis hyvin helppo muistaa lapsen vauva-aika, sillä siitä ajasta 99,3% olen ollut lapseni kanssa.

Kyllä paljon enemmän joutais keskustella näistä, joiden 2v on 8h hoidossa ja päälle vielä pari kertaa viikossa lapsiparkissa kun äiti jumppaa.. Mutta eihän se tietenkää ole niin kamalaa, kun äiti harrastaa terveellistä jumppaa, eikä vaarallista baareilua ;)
 
perspirant
Niin mistähän me tiedetään milloin on laiminlyöntiä ja milloin ei? Jos vauvaa retuutetaan paikasta toiseen vähän väliä tulee pakollakin mieleen et mikä on pielessä.

Millon me luetaan lehdestä että juuri tämä vauva onkin jätetty baari illan ajaks kotiin yksin..
No voi hyvää päivää. Otapa sinäkin mallia siitä äidistä ja käy joskus ulkona, niin ei pyöri ajatukset ympyrää niin pahasti;)
 
[QUOTE="vieras";23658055]no eihän toi oo ku about kerran kuukaudessa. ei se nyt mun mielestä niin kauhean paha ole. jos on luotettava ja vauvalle tuttu hoitaja. jos vanhemmat hoitaa 29 päivänä vauvaa ja sitten yhden yön on pois niin kyl mä uskon et siitä vauva ajasta jää jotain mieleen, vaikka joku toisin väittikin :)[/QUOTE]

Mun mielestä se taas on melko usein jos kerran ovat molemmat pois lapsen luota.
 
"Minni"
Ota sääkin ap joskus huikkaa ni et oo nipo. Meidän jätkä oli 2kk iästä asti melkein joka kk mummulla 1-2 yötä kk. Ai kauheeta, sil on varmaan kauheet traumat. Imettäny en.
 
"Vieras"
[QUOTE="Minni";23659042]Ota sääkin ap joskus huikkaa ni et oo nipo. Meidän jätkä oli 2kk iästä asti melkein joka kk mummulla 1-2 yötä kk. Ai kauheeta, sil on varmaan kauheet traumat. Imettäny en.[/QUOTE]

No sun ei ois kannattanu edes lapsia hankkia...
 
Ei se tosiaan äitiä huonoksi tee jos hoitaja on luotettava ja muuten on lapsella ja vanhemmilla asiat kunnossa. Tulee vaan väkisin mieleen, onko ne ihan kunnossa jos "on pakko päästä" vauvasta eroon.
Se voi toki olla myös ”itsesuojelun merkki” - mennään pakoon yhdeksi yöksi koliikkia, ilmavaivoja, vauvan itkua... jos vauva siis on koliikkivaivainen, kärsii ilmavaivoista tai on vaikka muuten vaan ns. ”vaativa” ja itkusteleva vauva.
 
"Minni"
[QUOTE="Vieras";23659074]No sun ei ois kannattanu edes lapsia hankkia...[/QUOTE]

:D Voi teitä nirppanokkia. Relatkaa joskus. En oo mikään hiiri hissukka kotiäiti. Hyvässä ammatissa, liksakin sen mukanen, relataan kerran kk miehen kanssa, se meille suotakoon.
 
"Vieras"
[QUOTE="Minni";23659083]:D Voi teitä nirppanokkia. Relatkaa joskus. En oo mikään hiiri hissukka kotiäiti. Hyvässä ammatissa, liksakin sen mukanen, relataan kerran kk miehen kanssa, se meille suotakoon.[/QUOTE]

Relatkaa.. Juu sitä onkin heti nipo kun ajattelee lasten parasta. Ei niitä suosituksia tyhjästä revitä. Ja enpä ole hiiri minäkään, mutta sen verran järkeä päässä ja halusin lasta koko sydämestäni, että pystyin oman elämän rauhottmaan ensimmäiksi kuukausiksi. Ei sitä lasta kannata hankkia jos ei siitä omasta perseestä oo sen verran valmis luopuun ja omaa elämää rauhottaan, et olis oikeesti vauvalle läsnä. Ei, mut tollaset paskamutsit heivaa heti 2kk ikäsen lapsen yökylään, ku pakko päästä baanalle.
 
"sisu"
Tää paska äiti on ollu JOKA kuukaus KERRAN ulkona kun lapset on syntyny.
Ja isä on ollut samaanaikaan. Nyttenkun ikää on 1.5vee ja 4 vee, ollaan oltu joskus kakskertaa kuukaudessa.
Mummo haluaa hoitaa, ja loukkaantuu, jos ei ikinä saa lapsia yökylään.

On mulla yks kaveri joka asiasta mulle avautuu, mutta eipä kiinnosta.
Hän ei itse anna vuoden vanhaansa IKINÄ hoitoon. Mies on ehdottanut ja mummo, että edes joskus, mutta ei.
Sitten saakinlyukea niitä "vittu tota kakaraa" viestejä... sillä on pinna tosi kireällä, koska ei ikinä tee mitään YKSIN, ilman lasta. Roudaa lapsensa mukaan jopa kavereiden illanistujaisiin.

Eiköhän jokainen saa tehdä mitä haluaa.
 

Yhteistyössä