ahdistaa nuo koirat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, pyydän siis, anteeksi saksanpaimenkoiran omistajilta väärää ja siis ilmeiseti leimaavaa termiäni. En tajunnut tätä. Susikoirista puhuttiin lapsuudessani ja oli kai joku tv ohjelma tai kirjakin, missä Susikoiraksi nimetty sankarikoira tms

[QUOTE="vieras";23634813]Aidatulla pihalla saa olla koira irrallaan, jos omistaja hallitsee koiransa eli pystyy kutsumaan luokse tarvittaessa.

Tästä tulikin mieleeni eräs kerta, kun talutin koiraamme (silloin 9kk pentu, mutta doggipentu on tietysti isokokoinen suhteessa) hihnassa tietenkin. Mies oli lenkillä, tuli juosten meitä kohti, pentu pysähtyi jalkakäytävän reunaan, sitten pysähtyi lenkkeilijä ja sanoi soittavansa poliisille, ellemme päästäisi häntä menemään ohi. Olin että O_O Herra on hyvä ja menee vaan :D[/QUOTE]

Pidätkö minua idioottina vai etkö vain halunnut tajuta etten ihan tarkoittanut omaa aidattua pihaa, vaan esim. kerrostalon tai rivitalon piha-aluetta? Pitäköön omalla aidatulla tontillaan kukin koiriaan miten lystää, ei ole minun päänsärkyni se.

[QUOTE="aloittaja";23634799]No en nyt kyllä yhtään tajunnut sen olevan leimaava lähes haukkumasana ts. "tappajakoiraan" verrattava. Tosi monet käyttää sitä ihan tavallisessa yhteydessä, ja mikään haukkuminen tässä ei ollut mielessäni, kerroin vaan todellisia tilanteita, joita olen todistanut. MUTTA ÄLKÄÄ USKOKO , ihan miten vaan...ihan ok vissiin sitten, että pienet lapset ulkoiluttaa riuhtovaa saksanpaimenkoiraa, en saata tajuta teitä..[/QUOTE]

Toivottavasti luet nuo mun kaikki kommenttini. Asiassasi EI ole mitään vikaa. Tuntuu ehkä saivartelulta tuo minun puuttuminen tuohon nimitykseen, mutta puutuin jo siksi siihen että saksanpaimenkoira ja koirasusi (ei susikoira) ovat jo kaksi NIIN eri asiaa että haluan ettei kukaan niitä sekoita (koirasusia ei ole joka tallukalla ja niiden omistajat ovat hyvinkin vastuuntuntoisia, toisin kun sakemannien), + sitten se että jotkut käyttävät susikoira-sanaa oikeasti provosoimistarkoituksessa.

Huoh... joo koira pitää pitää kiinni, kytkettynä. Ennen riitti että koira on hallinnassa. Kumpi sitten on parempi... Kyllä minuu hirvittää kun vastaan tulee 50kg nainen kahden kiskovan ja riuhtovan 30kg koiran kanssa, vaikka siinä hihnat välissä onkin. aikoinaan ulkoilin koirieni kanssa, saksanpaimenkoira ja sekarotuinen jossa rotikkaa ja bernhardilaista, koirat aina vapaana ja minä hevosen selässä. koirille kun sanoi että sivulle, juoksivat ne rinnallamme, kun sanoin että seuraa, koirat tulivat perässämme 2-3m päässä. eikä vaikuttaneet vastaan tulevat koirat tai mitkään millään tavalla..

Toivottavasti luet nuo mun kaikki kommenttini. Asiassasi EI ole mitään vikaa. Tuntuu ehkä saivartelulta tuo minun puuttuminen tuohon nimitykseen, mutta puutuin jo siksi siihen että saksanpaimenkoira ja koirasusi (ei susikoira) ovat jo kaksi NIIN eri asiaa että haluan ettei kukaan niitä sekoita (koirasusia ei ole joka tallukalla ja niiden omistajat ovat hyvinkin vastuuntuntoisia, toisin kun sakemannien), + sitten se että jotkut käyttävät susikoira-sanaa oikeasti provosoimistarkoituksessa.

Ok, ymmärrän. Ja joo, tosiaan ei ollu tarkoitus tuolla termillä provosoida

Omalla aidatulla pihalla koira saa olla irti, olipa kysymyksessä taajama tai ei. Jos ette kestä koiria, muuttakaa ihmeessä sellaiseen paikkaan, jossa ei ole ainuttakaan koiraa. Ja jos pelkää koiria, niin sitähän ei pidä näyttää. Koira vaistoaa ja käyttää tilanteen hyväkseen haukkuen, muristen, aitaa vasten hyppien ym. Koiria tulee olemaan aina, pelkäsitte tai vihasitte niitä kuinka paljon hyvänsä.

Missäpäin sä oikein asut kun minä en ole ikinä törmännyt moiseen? Itse omistan enemmänkin kuin yhden koiran ja asuinympäristössämme paljon koiran omistajia. Kyllä koira pitää kasvattaa jämäkästi ja johdonmukaisesti, he vaativat johtajan eivätkä mitään nakin syöttelijää.

Meillä päin näkee kyllä tosi usein pururadalla vapaana juoksevia koiria. Enkä mäkään siitä tykkää, se on kuitenkin liikuntareitti missä pitäis saada lenkkeillä ihan rauhassa, ilman että pitää miettiä minkä kurvin jälkeen juokseen kolme labbista päin, kun omistaja ei pidä niitä hihnassa, eikä hallitse niitä edes niin hyvin etteikö ne lähtisi juoksemaan päin liikkujia, ja etteikö ne vaan jatkaisi sitä juoksemista vaikka omistaja huutelee jostain matkan päästä pysähtymään.

Minuakin ahdistaa. Itsellä on kaksi dobberia ja sakemanni mutta lenkille meno on todella tuskaista välillä. Kun naapurien koirat on irti välillä ja aina saa pelätä koska joku tulee niskaan.
Vaikka on isoja koiria itsellä niin tappelua en halua.

Eikö tuollaiset koiran omistajat ole kuulleet sanaa "koirapuisto" vai onko kyse niin tiukasta kunnasta etteivät henno rakentaa? Mä en ymmärrä miksi kunnat napisevat "ettei ole varaa" kun eihän siinä ole kuin häkki ympärille ja roskapönttö sinne nurkkaan. Ei luulisi kovin paljon tulevan kustannuksia.

[QUOTE="aloittaja";23634627]Tuosta irralisesta susikoirasta voit soittaa poliisille, heti kun seuraavan kerran näet.[/QUOTE]

Lievää ylireagointia, mikäli koira on hallinnassa.

[QUOTE="aloittaja";23634615]Minun lapsuuden perheessäni on ollut koira, mutta emme todellajkaan antaneet sen tunkea vieraiden lasten korviin tai kiehnätä vieraiden jalkoja ruokapöydässä. Myöskään koira ei ollut kanssani koskaan irti (lailla kiellettyä)

Mutta useita aloitusviestissäni kertomiani tilanteita olen kuitenkin havainnut. Olitpa ilkeä tuolla "toi ei ole normaalia" kommentillasi[/QUOTE]

Jos sua niin ahdistaa se että naapurin pihalla on räksyttävä koira tai että ystävän koira kerjää pöydässä niin sitten sun pitää olla menemättä ystävälles taikka hoitaa ahdistukses että voit sinne mennä. Se kerjäävä koira kun tuskin on sulle hengenvaarallinen. Koiria ei saa pitää irrallaan ja siitä voi sanoa jos sellaista huomaa/ soittaa poliisille.

[QUOTE="vieras";23637498]Jos sua niin ahdistaa se että naapurin pihalla on räksyttävä koira tai että ystävän koira kerjää pöydässä niin sitten sun pitää olla menemättä ystävälles taikka hoitaa ahdistukses että voit sinne mennä. Se kerjäävä koira kun tuskin on sulle hengenvaarallinen. Koiria ei saa pitää irrallaan ja siitä voi sanoa jos sellaista huomaa/ soittaa poliisille.[/QUOTE]

Myöskään ei saa:
*kävellä punaisia päin
*pyöräillä ilman kypärää
*puhua autolla ajaessa kännykkään niin, että pitää kännykkää toisella kädellä korvalla

On paljon asioita mitä ei saa tehdä, mutta ihmiset tekee silti. Täytyykö näistä kaikista asioista ilmoittaa poliisille.
Sitä voi hieman suhteuttaa asioita ja miettiä mitkä on merkityksellisiä ja mitkä ei. On eriasia jos vapaana juoksee koira, joka puree kaikkea ympärillä olevaa tai vapaana on koira, joka ei aiheuta minkäänlaisia vaaratilanteita.

Jokapaikassa on myös tupakantumppeja. Valitettavan harvat tupakoijat keräävät tumppinsa talteen. Nämä tumpit ovat paljon pahempaa roskaamista kuin koirankakat. (Tosin kiroan itsekin tilannetta jossa omistajat antavat koirien tehdä hädät tielle tai ihan tienviereen ja jättävät siihen.)

Yhteistyössä