lapsi 5 v sanonut pk:ssa että pikkuveli 1v tykkää pippelikuvista. Nyt ls pamahtaa paikalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gyuluri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gyuluri

Vieras
joo ja kyseessä yks 5 veen tehtäväkirja jossa alastoman pojan piirretty kuva. pikkuveli 1 v aina haluaa nähdä tämän kuvan ja sitä osoittelee ja hihkuu innoissa kun sen näkee. nyt pk.sta tuli yhteydenotto että ls ens viikolla ottaa yhteyttä. mitä vttua

heh, ihme paskaa. :) käske ne meillekkin, meidän 1v tyttö tahtoisi räplätä isänsä pippeliä suihkussa ja saunassa jatkuvasti. jotain vikaa kasvatuksessa, jos lapset on kiinnostunut sukupuolielimistä..? :)

[QUOTE="Bulla";23625536]heh, ihme paskaa. :) käske ne meillekkin, meidän 1v tyttö tahtoisi räplätä isänsä pippeliä suihkussa ja saunassa jatkuvasti. jotain vikaa kasvatuksessa, jos lapset on kiinnostunut sukupuolielimistä..? :)[/QUOTE]

.

Huhhuh! Eikö olisi ollut asiallisempaa ottaa yhteyttä ensin kotiin ja kysellä ihan asiallisesti mistä kyse ennenkuin ottaa yhteyttä ylibuukattuun lastensuojeluun jolla olisi ihan oikeitakin tapauksia hoidettavana.
Itse lastensuojelussa ja muutenkin alalla toimivana aina välillä kysyn puhelimessa jos tulee soitto naapurilta "Siellä yh-äiti huutaa päivät pitkät", että mitä olet tehnyt ITSE asian eteen? Jos näkee että joku läheinen (esim yh) on väsynyt ja hermoja kiristää niin ihan hyvin voi mennä juttelemaan vaikka kahviseuraksi että toinen voi keventää sydäntään. Puolet ls-asiakkaista on vaan yksinäisiä ja väsyneitä ihmisiä. Jospa ensi kerran naapuri voisi miettiä voisiko leipoa vaikka korvapuusteja ja mennä pimputtamaan ovikelloa ensin ennenkuin soittaa lastensuojeluun. Siis jos kyseessä normaali ihminen eikä kyseessä mitään perheväkivaltaa tai päihteitä.

Minä en kyllä usko tätä juttua! :D

Kyllä kuule lastensuojeluun tulee ilmoituksia paljon vähäpätöisemmistäkin asioista. Ihmiset niin helposti tarttuvat puhelimeen ennenkuin ajattelevat tai toimivat itse. Mutta sinänsä hyvä että ihmiset tekevät lastensuojeluilmoja, ennen oli paljon vaikeampaa ottaa yhteyttä vaikka seinän takana hakattiin lasta henkihieveriin.
Juuri viime viikolla juttelin kollegani kanssa pikku kaupungista ja hän kertoi että pienillä paikkakunnilla ilmoituksia tehdään vähän lastensuojeluilmoituksia koska siellä ihmiset tuntevat toisensa niin hyvin että pienen yhteisön paine ja pelko estävät tekemästä ilmoitusta. Eli paine ajaa lapsen edun edelle, surullista.

Haluaisin olla paikalla kun näytät LS-tyypille sen tehtäväkirjan, että tällainen kuva.
Mahtaako seurauksena olla että kyseinen tehtäväkirja poistetaan markkinoilta ja vedetään pois käytättäjiltä ja sitten vielä kirjan tekijät haastetaan oikeuteen epäsiveellisen materiaalin jakelusta ja lasten hyväksikäyttöön yllyttämisestä. Hei ajattele vähän, joissakin maissa manga-sarjakuvatkin on laittomia, kun niissä on pikkutyttöjen alushousut näkyvissä. Entäs kun näkyy pienen pojan pippeli. Hui kauhistus!