Kissaihmiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vihjeitä miten kissan saa lopettamaan illalla / yöllä kolistelun keittiössä.
Kissa paukuttaa jääkaapin alaosaa,avaa kolinalla alalaatikoita ja ovia.
Vesisuihku ei auta kuin hetkeksi,samoin tiukka ei,äänen korottaminen,sitruunamehu tai kuoret,mausteet auttaa kans hetken,mutta kohta alkaa taas kolina kuulumaan.
Kohta en keksi mitään keinoa.

Onhan kissalla tarpeeksi muita virikkeitä? Mm. raapimapuu/kiipeilypuu, leluja, ohraruohoa, valjasulkoilua? Osta kissanminttusuihketta ja suihkauta raapimapuuhun, jotta kissan mielenkiinto herää. Kun kissa paukuttelee siellä keittiössä normaaliin tapaansa, niin ei auta muu kuin olla hiiren hiljaa ja esittää ettei huomaisi ollenkaan. Kissa tekee noin, koska haluaa huomiota ja on tottunut, että tulet sen luo, kun kissa paukuttelee siellä. Vielä että onhan kissanne leikattu ja ettei ole virtsatieongelmia, joita se "protestoisi"?

pistä ovat niin ettei pysty niitä availemaan;) Outo kissa sulla:D Ei meillä kissat öisin tee muuta kuin nuku suurinpiirtein;)
No jaa keittiön ovee ei saa kiini,teippi ei auttanu tuohon jääkaapin alaosan rämpyttelyyn,ei näytä kovin nätiltä kun kaapit olis täynä teippiä tai muuta. :) millä muulla sais nuo kaait ja laatikot ,niin ettei pystys availemaan? Joo kumma katti,yöllä pitää touhuta kovasti.
Kuivamuonaa on aina tarjolla,kissa voi syödä,jos on nälkä,taitaa kaivata syömäkaveria :)
meijän toinen katti kun nukkuu kiltisti.

[QUOTE="...";23622591]Onhan kissalla tarpeeksi muita virikkeitä? Mm. raapimapuu/kiipeilypuu, leluja, ohraruohoa, valjasulkoilua? Osta kissanminttusuihketta ja suihkauta raapimapuuhun, jotta kissan mielenkiinto herää. Kun kissa paukuttelee siellä keittiössä normaaliin tapaansa, niin ei auta muu kuin olla hiiren hiljaa ja esittää ettei huomaisi ollenkaan. Kissa tekee noin, koska haluaa huomiota ja on tottunut, että tulet sen luo, kun kissa paukuttelee siellä. Vielä että onhan kissanne leikattu ja ettei ole virtsatieongelmia, joita se "protestoisi"?[/QUOTE]
On virikkeitä,on raapimispuu ja leluja,on kissakaveri,on ohraruohoo.Valjaita ei ole ,ei suostu liikumaan valjaissa.Joskus kokeilin olla ihan hiljaa kun alkaa paukuttelu,mutten jaksanu kovin pitkään sitä kuunnella ja toinen ettei naapurit häiriinny tuosta touhusta.
Juu,huomiota varmaan haluaa,vaikka sitä saakin muutenkin. :)
On leikattu,ei ole virtsatieongelmia.

Ihanan outo tapaus! :D Tai joo, olis tuosta ihanuus kaukana, jos kattimus kollais koko yön kalusteiden kimpussa... :whistle: Meillä oli joskus sellanen kissa, joka osasi ottaa itse raksulaatikon ( siihen maailman aikaan raksut vielä oli pahvilaatikossa ) alakaapista suljetun oven takaa ja heitellä sitä lattialla, kun koki itsensä nälkäiseksi, mutta ei sekään sitä kyllä yöllä tehnyt. Tai jos tekin, niin sen kerran ja kävi sitten niitä napostelemassa sieltä lattialta. Eli etsiikö teilläkin ruokaa? Tai jos sille haisee joku hyvä haju nenään ja etsii hajun lähdettä kaapeista? Onko teillä ruuat jossain kaapissa?
Jos ihan huvikseen koluaa, niin sitten ei kait auta muu, kun sitkeästi vaan saada muuta virikettä, jolla sen huomion saisi öisinkin muualle. Tai onko mahdollista saada jonkun sortin "turvaportti" siihen keittiön kulkureitille?

[QUOTE="vieras";23622662]Ihanan outo tapaus! :D Tai joo, olis tuosta ihanuus kaukana, jos kattimus kollais koko yön kalusteiden kimpussa... :whistle: Meillä oli joskus sellanen kissa, joka osasi ottaa itse raksulaatikon ( siihen maailman aikaan raksut vielä oli pahvilaatikossa ) alakaapista suljetun oven takaa ja heitellä sitä lattialla, kun koki itsensä nälkäiseksi, mutta ei sekään sitä kyllä yöllä tehnyt. Tai jos tekin, niin sen kerran ja kävi sitten niitä napostelemassa sieltä lattialta. Eli etsiikö teilläkin ruokaa? Tai jos sille haisee joku hyvä haju nenään ja etsii hajun lähdettä kaapeista? Onko teillä ruuat jossain kaapissa?
Jos ihan huvikseen koluaa, niin sitten ei kait auta muu, kun sitkeästi vaan saada muuta virikettä, jolla sen huomion saisi öisinkin muualle. Tai onko mahdollista saada jonkun sortin "turvaportti" siihen keittiön kulkureitille?[/QUOTE]
No ohan tuo ihana kisu,mutta välillä tuo kolistelu,varsinkin yöllä,on hermojaraastavaa. :) Sinulllakin on ollut aikamoinen kissa. :)
On ainakin keksinyt tehokkaan tavan saada huomiota,on ainakin tekemistä kun pitää aukaista laatikoita ja kaappeja,joskus hakee pikkulusikoita kuivaustelineestä ja leikkii niillä.:)
Kuivamuonaa on aina tarjolla,voi syödä kun on nälkä.Kuivamuonaa on kyllä sekä ylä ja alakaapissa,muttei niitä kaappeja koskaa avaa.Turvaportti voi olla aika hankala laittaa,mie en itse varmaan muistais ja miehellä on näkövamma,mies varmaan törmäis koko turvaporttiin.

kissi! Meidän katti vetelee pitkin lattioita semmoista pitkää narua, jossa on kulkunen kummassakin päässä: tää kilinä alkaa joka ilta välittömästi sen jälkeen, kun me muut ollaan menty nukkumaan.

[QUOTE="pölyhousu";23622686]Saisitko laitettuu foliopaperii jotenkin niihin kohtii mitä raaputtelee.Folio tuntuu kissan tassuissa ilkeeltä.Hassu katti:)[/QUOTE]
Hei tuota foliota vois kokeilla,mulle ei tullu edes mieleen.Joo hassu katti välillä. :)
Kiitos kaikille.

[QUOTE="Ihana";23622727]kissi! Meidän katti vetelee pitkin lattioita semmoista pitkää narua, jossa on kulkunen kummassakin päässä: tää kilinä alkaa joka ilta välittömästi sen jälkeen, kun me muut ollaan menty nukkumaan.[/QUOTE]
Heh yölinen touhuuja teilläkin. Aikamoisia katteja :) välillä niin ärsyttäviä ja sitten taas ei kuin nauraa ja hymyillä niiden touhuille.

Mä niin tiedän ton fiiliksen :laugh: ! Meillä on 3 kissaa, joista yksi pitää juuri kuvailemaasi ärsyttävää meteliä. Eikä tasan mitään ruokaa tarvitse, kun ylipainoa löytyy mutta toki se varmasti söisi kaiken mitä se löytäisi :D

Ja sitten taas nämä kaksi muuta karvaihrapalleroa painaa menemään pitkin seiniä, verhoja, huonekaluja, lamppuja ja toisiaan... ja aina tämä kolmen kopla aloittaa tän älämölön vasta, kun valot on kiinni ja ihmiset koittaa nukkua... ei oo normaaleja kissoja ei mutta onnellisia senkin edestä :D

[QUOTE="aloittaja";23622744]Hei tuota foliota vois kokeilla,mulle ei tullu edes mieleen.Joo hassu katti välillä. :)
Kiitos kaikille.[/QUOTE]

Ei muute päde meidän kissoihin :D

Nää kun saa jostain foliota, joka rapisee mukavasti niin se revitään tuhannen peen päreiksi ja sen perässä juostaan sitten niin kauan kunnes mamma saa kiinni :D ! Mut tosin mun kissat rakastaa myös hernekeittoa ja veden kanssa lotraamista sekä kaikkea muutakin "ei niin kissamaista", joten ei näistä esimerkeiksi ole :D

Meillä kissoilla on selkeesti sisäinen kello.. Jos nukun yhtään pitempään kuin normaalisti, niin ne tulee just sillä kellon lyömällä makkari oven taa, toinen huutaa mjauuu ja toinen rapsuttaa tassulla ovea..

Mä niin tiedän ton fiiliksen :laugh: ! Meillä on 3 kissaa, joista yksi pitää juuri kuvailemaasi ärsyttävää meteliä. Eikä tasan mitään ruokaa tarvitse, kun ylipainoa löytyy mutta toki se varmasti söisi kaiken mitä se löytäisi :D

Ja sitten taas nämä kaksi muuta karvaihrapalleroa painaa menemään pitkin seiniä, verhoja, huonekaluja, lamppuja ja toisiaan... ja aina tämä kolmen kopla aloittaa tän älämölön vasta, kun valot on kiinni ja ihmiset koittaa nukkua... ei oo normaaleja kissoja ei mutta onnellisia senkin edestä :D
Ihanaa etten ole ainut,jonka kissat touhuaa ja kolistelee omiaan.:)
Menoa ja meininkiä rittää, vaikka meillä ei oo kun kaksi kattia,paljon saavat kahestaan aikaa melua ja hillumista,matot on kasassa,leluja levitellään just kävelyreitille,vesikuppi siiretään ja läikytetään vedet pitkin lattiaa,hypitään nojatuolilla ja sohvilla.:)
Tiputetaan pehmolelut kirjahyllyltä ja paras oli tää kolistelijakolli paljastui ateististi,puotti mun vihkiraamatun lattialle :) ja tyynesti sit vaan tassutti makkariin.Joo ehkä eivät oo normaaleita,mutta sama täällä,hyvin onnellisia katteja näkyy olevan.

[QUOTE="vieras";23622805]Meillä kissoilla on selkeesti sisäinen kello.. Jos nukun yhtään pitempään kuin normaalisti, niin ne tulee just sillä kellon lyömällä makkari oven taa, toinen huutaa mjauuu ja toinen rapsuttaa tassulla ovea..[/QUOTE]
He,tietenkään ei saa nukkua liian pitkään,siitä pitää kisut kyllä huolta. :)
Tämä minun kolistelijakissa tulee yöpöydälle ja naukuu,jos en nouse ylös,sitten kisu läppäsee käpälällä kättä,jos en vieläkkään nouse,sitten otetnn kovat otteet käyttöön ja vähän nappasee käpälällä kovemmin ja vähän kynnellä. :)
Ihania kisuja kaikilla.

[QUOTE="aloittaja";23622822]Ihanaa etten ole ainut,jonka kissat touhuaa ja kolistelee omiaan.:)
Menoa ja meininkiä rittää, vaikka meillä ei oo kun kaksi kattia,paljon saavat kahestaan aikaa melua ja hillumista,matot on kasassa,leluja levitellään just kävelyreitille,vesikuppi siiretään ja läikytetään vedet pitkin lattiaa,hypitään nojatuolilla ja sohvilla.:)
Tiputetaan pehmolelut kirjahyllyltä ja paras oli tää kolistelijakolli paljastui ateististi,puotti mun vihkiraamatun lattialle :) ja tyynesti sit vaan tassutti makkariin.Joo ehkä eivät oo normaaleita,mutta sama täällä,hyvin onnellisia katteja näkyy olevan.[/QUOTE]

Hauskinta tässä on se, että kissat kun riehuu ja itse jaksat kuunnella vain tiettyyn pisteeseen asti sitä, kun katit vetää formulaa pitkin kämppää niin auta armias kun nouset sängystä ylös, niin eikö nää saamarin rontit heittäydy kukin neljän tuulen ketarat ojolleen suurin piirtein vihellellen et "ei me mitään tehty" :laugh:

[QUOTE="aloittaja";23622822]Ihanaa etten ole ainut,jonka kissat touhuaa ja kolistelee omiaan.:)
Tiputetaan pehmolelut kirjahyllyltä ja paras oli tää kolistelijakolli paljastui ateististi,puotti mun vihkiraamatun lattialle :) ja tyynesti sit vaan tassutti makkariin.Joo ehkä eivät oo normaaleita,mutta sama täällä,hyvin onnellisia katteja näkyy olevan.[/QUOTE]

Ei hätää, meidän kissanpennulla on jakautunut peroonallisuus. Se naukuu kuin maantiekiitäjä, nukkuu kuin kuutti ja tykkää noutaa :D

Hauskinta tässä on se, että kissat kun riehuu ja itse jaksat kuunnella vain tiettyyn pisteeseen asti sitä, kun katit vetää formulaa pitkin kämppää niin auta armias kun nouset sängystä ylös, niin eikö nää saamarin rontit heittäydy kukin neljän tuulen ketarat ojolleen suurin piirtein vihellellen et "ei me mitään tehty" :laugh:
Just,niin tuttua hommaa. :) aamulla aikaisin pitää herättää ja sitten tosiaan nousee ylös ja alkaa aamuhommia tekemään,niin tietysti kissat itse alkaa nukkumaan. :)
Just toi viaton homma on tuttua kans,jostain pahanteosta jää kiini,niin ollaan ja katsotaan niiin viattomasti.Ovelia katteja.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä;23622852:
Ei hätää, meidän kissanpennulla on jakautunut peroonallisuus. Se naukuu kuin maantiekiitäjä, nukkuu kuin kuutti ja tykkää noutaa :D
Voi ihana kissanpentu.Heh jakaantunut persoonanallisuus,sait sitten monta eläintä yhen hinnalla.Toi yks katti vois olla apina ja nää kuorsaa ihan hirveesti.:)

Jos folio ei toimi, kokeile laittaa kontaktimuovia rapsuttelukohtiin tarrapuoli ylöspäin. Teippaa vaikka sivuista kiinni nurinperin kaapinoviin. Kissan tassuun kontaktimuovin tahmeus tuntuu ällöltä, eikä muutaman kokeilun jälkeen ehkä tee enää mieli lonksutella niitä ovia.

Meidän katti hyökkäili yöllä varpaiden kimppuun, emmekä keksineet mitään konstia. Lopulta suljimme sen vessaan kun halusimme nukkua, mutta tältä meni vain parikymmentä minuuttia hoksata miten ovi avataan hyppäämällä kahvan päälle. Ensin kuului vähän aikaa töminää ja kohta kissa tuli ulos.