Luokittelisitko itsesi hyväksi vai huonoksi ihmiseksi ?

  • Viestiketjun aloittaja piik
  • Ensimmäinen viesti
piik
Ei mitään jossitteluja. Jos sinulta kysyttäisiin oletko hyvä vai huono ihminen, mitä vastaisit ensimmäisenä ajattelematta ?

Itse vastaisin että huono. Koska en osaa jotenkin ajatella että olen tarpeeksi hyvä hyväksi ihmiseksi vaikka en koskaan mitään "pahaa" ole tehnytkään. Liekö joku alemmuuskompleksi :D
 
"vieras"
Jos noin kysytään lisäämättä mtn, niin kuvittelisin kyseessä olevan moraalikysymys. Mielestäni olen hyvä ihminen, moraalin kannalta. Muutoin olen ihan alemman luokan kansalainen, kouluttautumaton, en omaa lahjoja millään alalla.. vähän tavallista huonompi tallaaja.
 
piik
[QUOTE="vieras";23622607]Jos noin kysytään lisäämättä mtn, niin kuvittelisin kyseessä olevan moraalikysymys. Mielestäni olen hyvä ihminen, moraalin kannalta. Muutoin olen ihan alemman luokan kansalainen, kouluttautumaton, en omaa lahjoja millään alalla.. vähän tavallista huonompi tallaaja.[/QUOTE]

Kyllä, juuri moraalin kannalta ajattelinkin. Tuli vain mieleen kun joskus katsoin sitä hölmöä jenkkiläistä ohjelmaa missä ihmiset laitetaan valheenpaljastuskoneeseen kiinni ja heiltä kysytään kysymyksiä. Yksi kysymys oli juuri "oleko hyvä ihminen?" Minusta tuntuu että pohjimmiltani olen mutta joku estää minua ajattelemasta kysymykseen suoraan niin.
 
"Vieras"
Asiat nyt ei vaan ole mustavalkoisia. Tulee vähän populistipolitiikka mieleen, jos saa käyttää vain selkeitä kyllä tai ei -vastauksia.

En ole huono ihminen, mutta teen kyllä virheitä ja joskus saatan todella ikävässä mielentilassa jopa hieman tarkoituksellisesti tölväistä jotakuta.

Minulle hyvä ja huono ihminen tarkoittavat siis enemmän hyväntahtoisuutta, reiluutta ja muita henkisiä ominaisuuksia eikä niinkään taitoa, osaamista ja älykkyyttä.
 
piik
[QUOTE="Vieras";23622699]Asiat nyt ei vaan ole mustavalkoisia. Tulee vähän populistipolitiikka mieleen, jos saa käyttää vain selkeitä kyllä tai ei -vastauksia.

En ole huono ihminen, mutta teen kyllä virheitä ja joskus saatan todella ikävässä mielentilassa jopa hieman tarkoituksellisesti tölväistä jotakuta.

Minulle hyvä ja huono ihminen tarkoittavat siis enemmän hyväntahtoisuutta, reiluutta ja muita henkisiä ominaisuuksia eikä niinkään taitoa, osaamista ja älykkyyttä.[/QUOTE]

Sitä moraali pohjaista hyvyyttä minä tässä hainkin enkä taitoja, ajattelin sen vain niin automaattisesti etten ajatellut että sen voi ymmärtää toisellakin tavalla, pahoitteluni :D
 
hyvä
Olen mielestäni hyvä ihminen: olen kaikille ihmisille samanlainen, mahdollisuuksien mukaan ystävällinen, aina rehellinen, ja lisäksi teen parhaani sen suhteen, mitä milloinkin olen velvollinen tekemään.
 
..................
Hyvä. Olen periaatten ihminen joka yrittää ymmärtää oman periaatteen ulkopuolellekkin mutta toimin aina sen mukaan miten itse koen oikeaksi, ja se riittää.
Parantamisen varaa tietysti aina on, kehittyä pitää yrittää ja kukaan ei selviä virheittä.

Mun mielestä jo se että yrittää olla hyvä ihminen niin itselleen kuin muillekkin, riiittää. Jos ei välitä kuin itsestää tai ei edes siitä, ei varmaan jaksa edes yrittää välittää mitä kylvää ympärilleen.
 
piik
Hyvä. Olen periaatten ihminen joka yrittää ymmärtää oman periaatteen ulkopuolellekkin mutta toimin aina sen mukaan miten itse koen oikeaksi, ja se riittää.
Parantamisen varaa tietysti aina on, kehittyä pitää yrittää ja kukaan ei selviä virheittä.

Mun mielestä jo se että yrittää olla hyvä ihminen niin itselleen kuin muillekkin, riiittää. Jos ei välitä kuin itsestää tai ei edes siitä, ei varmaan jaksa edes yrittää välittää mitä kylvää ympärilleen.
Sitten voisin luokitella itseni hyväksi, koska tiedostan omat huonouteni ja yritän oppia olemaan sortumatta niihin. Haluan aina myös ensisijaisesti kaikille hyvää.
 
luulemma
hyvä. en edes ymmärrä, miten joku voi hymähdellä sille, ettei edes yritä olla parempi kuin on. enkä sitä, kuinka jotkut pitää semmoista yritystäkin rikollisena.
 

Yhteistyössä