Pitäisikö suomalaisten maksaa vain ulkomaalaisten tuet ei suomalaisten?

• Viestiketjun aloittaja Maailma on sekaisin
  • Ensimmäinen viesti
meksiko
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23621009:
Kansa on merkityksellinen vain siltä osin, mitä se kansa pystyy tarjoamaan. Ja millä hinnalla. Kovin moni isänmaallisena itseään pitäväkin taitaa kaupassa valita sen halvemman ulkomaalaisen kalliimman kotimaisen sijasta. Isänmaa on monille ihan vaan sanahelinää.
Ainakin meksikolaisille se tuntuu olevan sanahelinää. Kymmenet tuhannet kuolevat huumesodissa ja yksi narisee täällä kun joutuu maksamaan veroja työttömyysturvasta.

Toteamukseni ei liittynyt mihinkään tässä ketjussa, kunhan totesin kun ymmärtämättömyydestä oli puhe. Mistä ihmeestä kiskaisit tuon väitteesi :eek: ? Ja otit esille hyvän huomion kirjoituksessasi: me kaikki tarvitsemme joskus auttavaa kättä. Siksi on hyvä koota ympärilleen tukiverkosto. Jos se sinun mielestäsi on "lipilipiä" (?), niin olkoon sitten niin. Minun mielestäni se on vastavuoroisuutta - minähän saan (ihanteellisesti) juuri niin paljon, kuin itse annan. No hard feelings, en minä täällä kenenkään kanssa tahdo tai jaksa tapella.

Tietokoneen kautta on vaikeaa välittää sitä, etten kirjoita täällä hampaat irvessä vihaa pihisten. :( Ihan rauhassa näpyttelen, omaksi ilokseni ja teitä liikuttaakseni.
Kirjoitit näin: "Mutten vihaa Suomea. En vain ymmärrä sitä maata. Minä en ymmärrä ihmisiä, jotka elävät elämää, jota inhoavat"

Ulkomaalaisten on pakko hakea tukiverkko, vaikka sitten mielistellen, koska ilman sitä tukiverkkoa, joutuu kadulle vanhuuden koittaessa. Niin se vaan on. Myös hyvin useissa ulkomaissa niitä kadulla kerjääjiä löytyy joka nurkalta. Suomen kerjäläiset on juuri jotain romaaneja tjms. ulkomaalaisia, jotka ovat tottuneet käsiojossa oleen kerjuulla.

Sosiaaliturvan väärinkäytöksistä tehtiin juuri tutkimus. Sen mukaan väärinkäytöksiä on vähän. Aivan turhaan sinäkin yrität syyllistää ihmisiä jotka joutuvat työttömäksi.

Venäjällä ja muissa pa''skamaissa ei ole sosiaaliturvaa ja sen kyllä huomaa mm. katulapsien määrästä.
Missä mä olen puhunut niistä jotka joutuvat työttömiksi, näytä yksikin kohta. Olen aika monta kertaa hokenut niistä jotka valitsevat elää tuilla. Älä sinä viitsi leijua jollain olemattomalla tiedollasi minun mielipiteistäni kun et selkeästi viitsi niitä edes lukea, oletat vain jotain mikä sopii omiin kantoihisi.

Ja kyllä Suomen systeemi pätkätöineen, osapäiväisyyksineen ja tukineen takaa sen että jokunen työtön todellakin ottaa mielellään tuet vastaan ja välttelee työllistymistä hetken pidempään, se kun ei mitään ihan nälkäkuoleman partaalla roikkumista yleensä ole eikä työt vastaanottamalla välttämättä saa käteen yhtään enempää kuin kotona olemalla.

hgdf
Missä mä olen puhunut niistä jotka joutuvat työttömiksi, näytä yksikin kohta. Olen aika monta kertaa hokenut niistä jotka valitsevat elää tuilla. Älä sinä viitsi leijua jollain olemattomalla tiedollasi minun mielipiteistäni kun et selkeästi viitsi niitä edes lukea, oletat vain jotain mikä sopii omiin kantoihisi.

Ja kyllä Suomen systeemi pätkätöineen, osapäiväisyyksineen ja tukineen takaa sen että jokunen työtön todellakin ottaa mielellään tuet vastaan ja välttelee työllistymistä hetken pidempään, se kun ei mitään ihan nälkäkuoleman partaalla roikkumista yleensä ole eikä työt vastaanottamalla välttämättä saa käteen yhtään enempää kuin kotona olemalla.

Minä selitin sinulle juuri, että viimeisimmän tutkimuksen mukaan sosiaaturvan väärinkäytöksiä on hyvin vähän. Niitä toki on, mutta vähän.

Mieluummin kuitenkin sosiaaliturva kuin kuten sanottu venäläinen pa--ska systeemi, missä katulapset jäätyvät ojiin ja kuolevat nälkään, koska sosiaaliturvaa ei ole. Sitä ei ole ylipäätään korruptoituneissa kehitysmaissa, ja minä ainakaan en halua Suomesta sellaista maata.

Kismittääkö sinua edelleen se, että joudut Suomessa maksamaan veroja? Niin se kuule menisi Ruotsissa, Norjassa, Islannissa ja muissa sivistyneemmissä maissa.

Kirjoitit näin: "Mutten vihaa Suomea. En vain ymmärrä sitä maata. Minä en ymmärrä ihmisiä, jotka elävät elämää, jota inhoavat"

Ulkomaalaisten on pakko hakea tukiverkko, vaikka sitten mielistellen, koska ilman sitä tukiverkkoa, joutuu kadulle vanhuuden koittaessa. Niin se vaan on. Myös hyvin useissa ulkomaissa niitä kadulla kerjääjiä löytyy joka nurkalta. Suomen kerjäläiset on juuri jotain romaaneja tjms. ulkomaalaisia, jotka ovat tottuneet käsiojossa oleen kerjuulla.
Siteeraat minua onnistuneesti. Juuri näin sanoin. En sanonut "En ymmärrä suomalaisia, jotka plaaplaaplaa...".

Kun olet vanha ja iäkäs, haluaisitko sinä, että sinusta huolehtisivat perheenjäsenet, sukulaiset ja ystävät tutussa ympäristössä VAI haluatko laitokseen yhteiskunnan huollettavaksi?

Lisäksi: Suomessa ketään ei voi jättää kadulle ilmastomme vuoksi. Etelän maissa tämä taas on mahdollista eikä siksi samanlainen sosiaalihuolto "ole tarpeellinen" / välttämätön. Arvaatkos mitä, näissä maissa kerjäläisten kupeissa on yllättävän paljon rahaa. Heidät noteerataan. Vrt. Suomi

karman laki
Lisäksi: Suomessa ketään ei voi jättää kadulle ilmastomme vuoksi. Etelän maissa tämä taas on mahdollista eikä siksi samanlainen sosiaalihuolto "ole tarpeellinen" / välttämätön. Arvaatkos mitä, näissä maissa kerjäläisten kupeissa on yllättävän paljon rahaa. Heidät noteerataan. Vrt. Suomi
Siis MITÄ? Etelän maissa sosiaalihuolto ei ole tarpeellinen, koska kerjäläiset voi yöpyä ulkona. Oletko sukua Mengelille vai kenelle?

Toivottavastio karmasi muistaa tämän mitä sanoit.

Keittiönoita
Ainakin meksikolaisille se tuntuu olevan sanahelinää. Kymmenet tuhannet kuolevat huumesodissa ja yksi narisee täällä kun joutuu maksamaan veroja työttömyysturvasta.
Ihan joka paikassa politiikka on sanahelinää. Tosiasia kuitenkin on, että missään ei yhtä kansalaista tarvita. Ei Suomessa eikä Meksikossa. Niinpä jokainen voi ihan itse päättää, mitä elämässän tekee. En tiedä, kehen palstalaiseen mut sotket, mutta tietääkseni en ole näiden 10 vuoden aikana kertaakaan narissut siitä, että rahoitan maksamillani veroilla työkyvyttömien ihmisten elämää.

Siis MITÄ? Etelän maissa sosiaalihuolto ei ole tarpeellinen, koska kerjäläiset voi yöpyä ulkona. Oletko sukua Mengelille vai kenelle?

Toivottavastio karmasi muistaa tämän mitä sanoit.
Suomessa jokaiselle periaatteessa tarjotaan asunto jne. Etelän maissa tällaista pohjoismaalaista hyvinvointiyhteiskuntaa ei ole ollut tarvetta luoda, sillä a) kyllä, ihmiset selviävät ulkona nukkuen hengissä b) perhe on paljon merkityksellisemmässä ja keskeisemmässä asemassa ja huolehtii pitkälti omistaan.

Tottakai toivon, että näidenkin maiden sosiaalihuoltoa paranneittaisiin. Toin asian vain esille, en puhunut sen puolesta.

Minun karmani muisti on lyhyt kuin kanan lento.

Viimeksi muokattu:
meksiko
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23621138:
Ihan joka paikassa politiikka on sanahelinää. Tosiasia kuitenkin on, että missään ei yhtä kansalaista tarvita. Ei Suomessa eikä Meksikossa. Niinpä jokainen voi ihan itse päättää, mitä elämässän tekee. En tiedä, kehen palstalaiseen mut sotket, mutta tietääkseni en ole näiden 10 vuoden aikana kertaakaan narissut siitä, että rahoitan maksamillani veroilla työkyvyttömien ihmisten elämää.
Sinä olet se sama meksikolainen, joka on paasanut aiheesta älkäämme maksako tukia suomalaisille vähäosaisille. Miten sinä kehtaat?

Itse asut täällä turvassa oman kotimaasi HUUMESODALTA, sinulle maksetaan tuet ja turvat. Sillä kotiäitihän sinä pakosta olet.

gfdhj
Suomessa jokaiselle periaatteessa tarjotaan asunto jne. Etelän maissa tällaista pohjoismaalaista hyvinvointiyhteiskuntaa ei ole ollut tarvetta luoda, sillä a) kyllä, ihmiset selviävät ulkona nukkuen hengissä b) perhe on paljon merkityksellisemmässä ja keskeisemmässä asemassa ja huolehtii pitkälti omistaan.

Tottakai toivon, että näidenkin maiden sosiaalihuoltoa paranneittaisiin. Toin asian vain esille, en puhunut sen puolesta.

Minun karmani muisti on lyhyt kuin kanan lento.
Vai että ihmiset selviävät siellä "ulkona nukkuen hengissä"? Sepä kiva.

Tuo lässytys perheestä on kuvottavaa. Mitä jos ihmisellä ei ole perhettä?

Siteeraat minua onnistuneesti. Juuri näin sanoin. En sanonut "En ymmärrä suomalaisia, jotka plaaplaaplaa...".

Kun olet vanha ja iäkäs, haluaisitko sinä, että sinusta huolehtisivat perheenjäsenet, sukulaiset ja ystävät tutussa ympäristössä VAI haluatko laitokseen yhteiskunnan huollettavaksi?

Hui. Meinaatko tulla sieltä ulkomailta tänne vanhuuden päiville, jos et ole siellä ulkomailla saanut perhekuntaa pysymään? Jos siis olet Suomalainen alunperinkin ja sukusi suomalaista?

Minä haluan vanhuuden päiville takuun, että vaikka kaikki mun sukulaiset ja ystävät olisivat jo kuolleet, en joutuisi katuojaan vaan saisin kohtuullisen elämisen siitä huolimatta. En haluaisi yhteiskuntaa, jossa päämääränä on tehdä omat lapset, koska jos omaa perhekuntaa ei ole enää jäljellä on kohtalona nälkäkuolema tai kadulla kerjääminen ja roskiksessa nukkuminen.

Keittiönoita
Sinä olet se sama meksikolainen, joka on paasanut aiheesta älkäämme maksako tukia suomalaisille vähäosaisille. Miten sinä kehtaat?

Itse asut täällä turvassa oman kotimaasi HUUMESODALTA, sinulle maksetaan tuet ja turvat. Sillä kotiäitihän sinä pakosta olet.
Linkitäpäs hyvä ystävä yksikin kirjoitus, jossa olen noin sanonut.

Ja mitä noihin tukiin tulee, niin olen kyllä yh, mutta olen myös yrittäjä. Tulojeni vuoksi edes tuo 19 v lukiolainen ei saa latin latia opintotukea eikä siten myöskään opintolainaa. En saa asumistyukea, elatustukea, lapsilisää enkä mitään muutakaan. Meidän perheen tulot on vain ja ainostaan minun palkkani. 24 v esikoinen saa opintotuen, mutta puolisonsa ei saa senttiäkään tältä yhteiskunnalta vaan minä maksan hänen elämisensä. Ja aion maksaa siihen asti, kun joko töitä löytyy tai lähdetään Suomesta pois. En käytä julkisen sektorin lääkäripalveluita eikä käytä lapsenikaan. Maksan niin itselleni kuin lapsillenikin lääkärissä käynnit yksityisellä. Miksi menisin kuormittamaan jo muutoinkin tukkoista tk-päivystystä? Maksan ihan mieluusti siitä, että bussit, junat ja metrot kulkee. Mutta maksan niistä lisää vain silloin, kun niitä käytän.

hfjkds
Onko Keittiönoita itsekin meksikolainen? Olen ymmärtänyt, että hän on ihan suomalainen, jonka tyttärellä on meksikolainen mies.
Hän on kertonut kaipaavansa Meksikoon. Hän on sanonut ettei ole koskaan sopeutunut Suomeen, vaan että Meksiko on kivempi maa. MM. siksi ettei siellä tueta vähäosaisia. Huumesotakin on vähäistä sen rinnalla miten pas--ka maa Suomi hänen mielestään on.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23621138:
Huomaa, että kaikista tyytymättömämpiä Suomen hyvinvointivaltioon ovat sellaiset ihmiset jotka a) ovat itse ulkomaalaisia b) Asuvat ulkomailla itse.

Mitä tästä voidaan lukea? Ulkomaalaiset ovat niin röyhkeitä, että tulevat kyllä tänne Suomen valtioon hakemaan niitä tukia, mutta kun itse eivät niitä enää tarvitse, niin viis antavat siitä kiitosta. Eli parempi olisi, jos suomen valtio antaisi tukensa vain suomalaisille, jotka osaavat edes olla kiitollisia niistä pienistä tuista.

fghkkl
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23621215:

Ja mitä noihin tukiin tulee, niin olen kyllä yh, mutta olen myös yrittäjä. Tulojeni vuoksi edes tuo 19 v lukiolainen ei saa latin latia opintotukea eikä siten myöskään opintolainaa. En saa asumistyukea, elatustukea, lapsilisää enkä mitään muutakaan. Meidän perheen tulot on vain ja ainostaan minun palkkani. 24 v esikoinen saa opintotuen, mutta puolisonsa ei saa senttiäkään tältä yhteiskunnalta vaan minä maksan hänen elämisensä. Ja aion maksaa siihen asti, kun joko töitä löytyy tai lähdetään Suomesta pois. En käytä julkisen sektorin lääkäripalveluita eikä käytä lapsenikaan. Maksan niin itselleni kuin lapsillenikin lääkärissä käynnit yksityisellä. Miksi menisin kuormittamaan jo muutoinkin tukkoista tk-päivystystä? Maksan ihan mieluusti siitä, että bussit, junat ja metrot kulkee. Mutta maksan niistä lisää vain silloin, kun niitä käytän.
Sinä olet sanonut että haluat suomalaisen yhteiskunnan sellaiseksi ettei täällä tarvitse maksaa YHTÄÄN TUKIA.

No kun me emme pysty poistamaan vanhuutta ja sairauksia tieteen keinoin, meinasitko eliminoida ne joille tukia maksetaan?

Sinun lässytyksesi yrityksistä ovat aivan tyhjän kanssa. Yrittäjillä ei ole aikaa heilua täällä kuukaudesta toiseen päivät pitkät.

"vieras"
24 v esikoinen saa opintotuen, mutta puolisonsa ei saa senttiäkään tältä yhteiskunnalta vaan minä maksan hänen elämisensä. Ja aion maksaa siihen asti, kun joko töitä löytyy tai lähdetään Suomesta pois. .
Taas joku miguel vedättää täysillä Suomi-neitoa.:D

Niin, nyt kun lapsesi on jo AIKUISIA, et saa lapsilisiä. Hyvällä mielellä olet niitä lisiä kuitenkin ilmeisesti lapsistasi ottanut, olet ilmeisesti äitiyslomat, äitiyspakkaukset yms. ottanut. Lapsesi saa ilmaisen koulutuksen ja mariset kun sun tulojen vuoksi ei saa lukioikäinen tukee. Olet ilmeisesti saanut tukea yrityksesi aloittamiseen ja vielä tänäpäivänäkin saat verotuksista hyvitystä yrityksestäsi yms. Ja ennen yrityksesi tekoa, olet elänyt täällä maassa tukien varassa, opiskellut kielen yhteiskunnan varoilla. Ja kun nyt näyttää sulla olevan rahallisesti hyvin, voit sanoa, että pitäisi ottaa tuet pois. Sano miksi olet tullut tänne Suomeen sieltä Meksikosta? Miksi alunperin tulit? Mikset pystyttänyt siellä sitä yritystäsi?

Keittiönoita
Hän on kertonut kaipaavansa Meksikoon. Hän on sanonut ettei ole koskaan sopeutunut Suomeen, vaan että Meksiko on kivempi maa. MM. siksi ettei siellä tueta vähäosaisia. Huumesotakin on vähäistä sen rinnalla miten pas--ka maa Suomi hänen mielestään on.
Minä kaipaan Meksikoon ihan vaan siksi, että Meksikossa asuu kaltaisiani perheitään rakastavia ihmisiä. Pohjimmiltaan taidan olla hyvinkin persu, koska oma napa on mulle lähempänä kuin tuntemattomien napa.

Ja ihan oikeesti...tuskin teidän napaanne alkaa kutittamaan, jos Keittis perheineen muuttaisi Suomesta pois? Miksi teille olisi mun muutollani jotain merkitystä? Ei niin mistään syystä. Eläisitte ihan kuten ennenkin. Ja luultavasti olisitte vaan tyytyväisiä, kun pääsitte eroon suvaitsevasta ämmästä kakaroineen.

Minä selitin sinulle juuri, että viimeisimmän tutkimuksen mukaan sosiaaturvan väärinkäytöksiä on hyvin vähän. Niitä toki on, mutta vähän.

Mieluummin kuitenkin sosiaaliturva kuin kuten sanottu venäläinen pa--ska systeemi, missä katulapset jäätyvät ojiin ja kuolevat nälkään, koska sosiaaliturvaa ei ole. Sitä ei ole ylipäätään korruptoituneissa kehitysmaissa, ja minä ainakaan en halua Suomesta sellaista maata.

Kismittääkö sinua edelleen se, että joudut Suomessa maksamaan veroja? Niin se kuule menisi Ruotsissa, Norjassa, Islannissa ja muissa sivistyneemmissä maissa.
Miten rautalangasta pitää vääntää että on välimuotoja niille mustalle ja valkoiselle joissa maksetaan joko vastikkeettomia tulonsiirtoja vähän liikaakin, tai ei yhtään mitään?

[QUOTE="vieras";23621109]Huonoimman itsetunnon omaavat mamujen ja ulkomaalaisten nuoleskelijat...[/QUOTE]

Ai, mä olen henkilökohtaisesti kokenut että huonoimman itsetunnon omaa aidosti ne jotka pelkäävät ihan hirveästi kaikkea erilaista, ne joita on yleensä läheisensä kohdelleet niin kaltoin että itsetunto on syöpynyt kuin naama jolle on heitetty happoa, ne jotka usein peittelevät huonoa itsetuntoaan ja pelkoaan vihalla ja loukkauksilla. Mutta voin toki olla väärässäkin.

Keittiönoita
Niin, nyt kun lapsesi on jo AIKUISIA, et saa lapsilisiä. Hyvällä mielellä olet niitä lisiä kuitenkin ilmeisesti lapsistasi ottanut, olet ilmeisesti äitiyslomat, äitiyspakkaukset yms. ottanut. Lapsesi saa ilmaisen koulutuksen ja mariset kun sun tulojen vuoksi ei saa lukioikäinen tukee. Olet ilmeisesti saanut tukea yrityksesi aloittamiseen ja vielä tänäpäivänäkin saat verotuksista hyvitystä yrityksestäsi yms. Ja ennen yrityksesi tekoa, olet elänyt täällä maassa tukien varassa, opiskellut kielen yhteiskunnan varoilla. Ja kun nyt näyttää sulla olevan rahallisesti hyvin, voit sanoa, että pitäisi ottaa tuet pois. Sano miksi olet tullut tänne Suomeen sieltä Meksikosta? Miksi alunperin tulit? Mikset pystyttänyt siellä sitä yritystäsi?
Mä onneton olen syntynyt täällä Suomessa. Ja veroina maksanut jo paljon enemmän kuin lapsilisät, äitiyspakkaukset ja muut. En minä valita niistä maksamistani veroista, ihan mielelläni olen maksanut. Ja maksan edelleenkin, jos minua ja läheisiäni kohdellaan täällä hyvin. Jos ei kohdella, maksan veroni sitten maahan, joka kohtelee hyvin. Tai jos Tallinnassa on kivempi talo kuin Vantaalla, ostan sen.

Ihme sätkyjä saatte mun jutuistani ... voisin jopa kuvitella, että joku teistä suorastaan pitää kaltaisistani hyvätuloisista veronmaksajista :D

Yhteistyössä