Pitäisikö suomalaisten maksaa vain ulkomaalaisten tuet ei suomalaisten?

• Viestiketjun aloittaja Maailma on sekaisin
  • Ensimmäinen viesti
Vai mitä ?
"Kunnon kansalaisena pidetään ihmistä, joka ei juo, ei polta eikä saastuta. Hän on pitkälti koulutettu ja tekee reippaasti töitä. Ehkä näin, mutta tehokas veronmaksaja hän ei ole.

Arjen unohdettu sankari tekee kyllä kovasti töitä, mutta on heikosti koulutettu. Hän juo, polttaa paljon ja autoilee runsaasti. Mitä enemmän näitä kulutusveron piiriin kuuluvia tuotteita kansalainen käyttää, sitä enemmän hän maksaa veroja valtion kassaan tavallisten arvonlisäverojen ja tuloverojen päälle

- Jos tällainen ihminen on tehnyt koko työuransa töitä, eikä ole ollut työttömänä ja kuolee ennen eläkeikää, hän tuottaa valtiolle enemmän kuin kuluttaa. Kyllä tällainen henkilö on aikamoisen sankarityön tehnyt jos katsotaan julkisen talouden rahoitusta, Valtion taloudellisen tutkimuskeskuksen erikoistutkija Timo Rauhanen toteaa."

Kyllähän sellaisia jotka istuvat päivät pitkät netin ääressä ja kirjoittavat kaks plussaan, täytyy olla tuettuja.

Älä jaksa selittää miistä sinulta verotetuista rahoista, tuo on jo säälittävää. Missä mielikuvitusmaailmoissa tekin höppänät kotiäidit elätte?

Kovin rasistiselta suomalaisia kohtaan sinä tekteissäsi kuulostat. Kannattaisiko muuttaa maata?
"Tukea" saan vain ja ainoastaan mieheltäni, kotiäitinäkin elän pitkälti omilla rahoillani. Säälittävää? Älkääs ähkykö noin, haluan vain leikkiä ajatuksella. ;)

Rasistista? Leikkaa ja liimaa minulle ne sanat, joilla ilmensin RASISMIA. Ehkä olen vain suomalaiskriittinen? :D Nyt hei, rauhoittukaa. Älkää puskeko minua pois Suomesta, olen jo mennyt. Saatte rauhassa leikkiä piirissä siellä.

Asun maassa, jota rakastan, kiitos kysymästä. Mutten vihaa Suomea. En vain ymmärrä sitä maata. Minä en ymmärrä ihmisiä, jotka elävät elämää, jota inhoavat.
En tiedä millaisissa piireissä olet asunut, mutta aika outoa tekstiä on. Se, että ventovieraat ihmiset ei lipitä vieraita kielellään ei kuvasta sitä, että he vihaisivat omaa elämäänsä.

Oletko ikinä miettinyt, miksi moni ulkomaalainen on niin lipilipi vieraille? Etttei vain pian ole käsiojossa pyytämässä kerjuuta, kun oma kansa ei pidä huolta. Jos ei ole omaisia, saa olla katuojassa.

viha suomalaisia kohtaan
"Tukea" saan vain ja ainoastaan mieheltäni, kotiäitinäkin elän pitkälti omilla rahoillani. Säälittävää? Älkääs ähkykö noin, haluan vain leikkiä ajatuksella. ;)

Rasistista? Leikkaa ja liimaa minulle ne sanat, joilla ilmensin RASISMIA. Ehkä olen vain suomalaiskriittinen? :D Nyt hei, rauhoittukaa. Älkää puskeko minua pois Suomesta, olen jo mennyt. Saatte rauhassa leikkiä piirissä siellä.
Tosi negatiivinen sinä olet suomalaisia ja Suomea kohtaan. Inhosi on niin päällekäyvää, että kuulostaa jo rasismilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vai mitä ?;23620874:
"Kunnon kansalaisena pidetään ihmistä, joka ei juo, ei polta eikä saastuta. Hän on pitkälti koulutettu ja tekee reippaasti töitä. Ehkä näin, mutta tehokas veronmaksaja hän ei ole.

Arjen unohdettu sankari tekee kyllä kovasti töitä, mutta on heikosti koulutettu. Hän juo, polttaa paljon ja autoilee runsaasti. Mitä enemmän näitä kulutusveron piiriin kuuluvia tuotteita kansalainen käyttää, sitä enemmän hän maksaa veroja valtion kassaan tavallisten arvonlisäverojen ja tuloverojen päälle

- Jos tällainen ihminen on tehnyt koko työuransa töitä, eikä ole ollut työttömänä ja kuolee ennen eläkeikää, hän tuottaa valtiolle enemmän kuin kuluttaa. Kyllä tällainen henkilö on aikamoisen sankarityön tehnyt jos katsotaan julkisen talouden rahoitusta, Valtion taloudellisen tutkimuskeskuksen erikoistutkija Timo Rauhanen toteaa."
Tässä on se pointti, että esimerkiksi moni sairaanhoitaja olisi työttömänä ilman alkoholin väärinkäyttöä. Toisaalta alkoholin käyttö aiheuttaa yhteiskunnalle noin 5 miljardin kulut vuodessa...

[QUOTE="no niin";23620910]Suomalaisilla veronmaksajilla ei ole mitään tarvetta tukea ketään muita kuin suomalaisia. Pitäkööt muut maat huolen omista asioistaan ja me pidämme omistamme.[/QUOTE]

Eli täällä 20v työskennellyt mutta ei edelleenkään kansalaisuutta saanut ihminen ei ansaitse sairauspäivärahaa, eläkettä, sairaanhoitopalveluita, ei mitään tukea, koska pitäkööt oma maansa huolta hänestä. Minkä luulet hänen kokevan kotimaakseen ja minne luulet veronsa maksaneen?

Vai mitä ?
Tässä on se pointti, että esimerkiksi moni sairaanhoitaja olisi työttömänä ilman alkoholin väärinkäyttöä. Toisaalta alkoholin käyttö aiheuttaa yhteiskunnalle noin 5 miljardin kulut vuodessa...
"Kulutusverot tuovat miljardeja valtiolle

Alkoholia ja tupakkaa käyttävät maksavat veroja enemmän kuin näitä tuotteita käyttämättömät.

Veronmaksajien keskusliiton pääekonomisti Minna Punakallio kertoo, että kulutusverot tuovat valtion kassaan noin 24 miljardia euroa. Tästä alkoholin ja tupakan osuus on noin 1,7 miljardia ja energiaverojen, pääasiassa liikenteen polttonesteverojen osuus on noin 3,2 miljardia euroa.

- Runsaasti tupakoiva, alkoholia juova ja autoileva henkilö on verotuottojen kannalta arjen sankari, Punakallio sanoo.

Tupakoitsija maksaa itse sairauksien hoidon

Tampereen yliopiston terveystaloustieteen professori Pekka Rissanen sanoo, että tupakoitsijat maksavat tupakkaveroina valtiolle enemmän, kuin mitä tupakasta aiheutuvien sairauksien hoitoon menee rahaa.

Tupakointi kuitenkin lyhentää elämää. Pekka Rissanen uskoo, että myös tupakoitsijat haluavat elää mahdollisimman pitkän ja terveen elämän.

- Eihän se elämän loppuvaihe mitään herkkua ole, jos ihminen sairastuu tupakasta johtuviin sairauksiin kuten keuhkoahtaumatautiin tai keuhkosyöpään.

Alkoholin osalta laskelmia on tehty tupakkaa vähemmän. Alkoholin kuluja tutkiessa on otettava huomioon myös muita yhteiskunnan kustannuksia kuin terveydenhuollon menot.

- Alkoholin haitat kohdistuvat hyvin suurelta osin perheisiin ja työelämään. Maksajina ovat silloin sosiaalitoimi tai työnantaja, sanoo Rissanen."

Eli täällä 20v työskennellyt mutta ei edelleenkään kansalaisuutta saanut ihminen ei ansaitse sairauspäivärahaa, eläkettä, sairaanhoitopalveluita, ei mitään tukea, koska pitäkööt oma maansa huolta hänestä. Minkä luulet hänen kokevan kotimaakseen ja minne luulet veronsa maksaneen?
Ja jatkan vielä että minkä hiton takia niitä suomalaisia pitäisi kenenkään tukea jotka eivät halua tehdä muuta kuin nostaa tukia ja elää ilmaiseksi?

En tiedä millaisissa piireissä olet asunut, mutta aika outoa tekstiä on. Se, että ventovieraat ihmiset ei lipitä vieraita kielellään ei kuvasta sitä, että he vihaisivat omaa elämäänsä.

Oletko ikinä miettinyt, miksi moni ulkomaalainen on niin lipilipi vieraille? Etttei vain pian ole käsiojossa pyytämässä kerjuuta, kun oma kansa ei pidä huolta. Jos ei ole omaisia, saa olla katuojassa.
Toteamukseni ei liittynyt mihinkään tässä ketjussa, kunhan totesin kun ymmärtämättömyydestä oli puhe. Mistä ihmeestä kiskaisit tuon väitteesi :eek: ? Ja otit esille hyvän huomion kirjoituksessasi: me kaikki tarvitsemme joskus auttavaa kättä. Siksi on hyvä koota ympärilleen tukiverkosto. Jos se sinun mielestäsi on "lipilipiä" (?), niin olkoon sitten niin. Minun mielestäni se on vastavuoroisuutta - minähän saan (ihanteellisesti) juuri niin paljon, kuin itse annan. No hard feelings, en minä täällä kenenkään kanssa tahdo tai jaksa tapella.

Tietokoneen kautta on vaikeaa välittää sitä, etten kirjoita täällä hampaat irvessä vihaa pihisten. :( Ihan rauhassa näpyttelen, omaksi ilokseni ja teitä liikuttaakseni.

suomalaisuus
Mikä tekstissäni on rasistista? En inhoa suomalaisia, negatiivinen saatan olla, mutta se johtuu vain suomalaisuudestani. Tehän hyökkäätte päälleni kuin piraijaparvi, rauhoittukaas nyt hyvät naiset. Malttia malttia.
Jokaisessa kansassa on omat hyvät ja omat huonot puolensa. Minusta tuollainen negatiivisuus mitä osoitat suomalaisia kohtaan on todella naiivia. Ja jos suomalaisten ajatteleminen todella tuo noin ikäviä oloja, kannattaisíko vaikka yrittää vaihtaa kansalaisuutta? Voisi sinullekin tulla parempi olo ja Suomi nyt ei menettäisi kuin yhden valittavan yksilön.

Alkuperäinen kirjoittaja Vai mitä ?;23620953:
"Kulutusverot tuovat miljardeja valtiolle ..... "
Kyllä, olet oikeassa. Kannustatko siis alkoholin käyttöön ja tupakoimiseen? Kenties ihannoit niitä? Kannustat niihin? Tällähän se valtion talous korjataankin. Ihme kun ette ole hoksanneet, että haittaveroa pidetään tarkoituksellisesti korkeana... Ja ihme etteivät PS:t vaadi niiden laskemista, sillä viinan ja tupakan hintahan verottavat ankarasti usean lapsiperheen kukkaroa...

Alkuperäinen kirjoittaja Vai mitä ?;23620986:
Olen samaa mieltä Wahlroossilta pitäisi leikata kaikki tuet pois, todella härskiä menoa.
Eiks. Mutta onneks naapurin Penan juopottelu, asuminen, tupakointi, bensat ja kaikki muukin maksetaan mielellään kun onhan se Pena kuitenkin ihan kiva kalakaveri kerran vuodessa.

Keittiönoita
Jokaisessa kansassa on omat hyvät ja omat huonot puolensa. Minusta tuollainen negatiivisuus mitä osoitat suomalaisia kohtaan on todella naiivia. Ja jos suomalaisten ajatteleminen todella tuo noin ikäviä oloja, kannattaisíko vaikka yrittää vaihtaa kansalaisuutta? Voisi sinullekin tulla parempi olo ja Suomi nyt ei menettäisi kuin yhden valittavan yksilön.
Kansa on merkityksellinen vain siltä osin, mitä se kansa pystyy tarjoamaan. Ja millä hinnalla. Kovin moni isänmaallisena itseään pitäväkin taitaa kaupassa valita sen halvemman ulkomaalaisen kalliimman kotimaisen sijasta. Isänmaa on monille ihan vaan sanahelinää.

ghffhj
Ja jatkan vielä että minkä hiton takia niitä suomalaisia pitäisi kenenkään tukea jotka eivät halua tehdä muuta kuin nostaa tukia ja elää ilmaiseksi?
Sosiaaliturvan väärinkäytöksistä tehtiin juuri tutkimus. Sen mukaan väärinkäytöksiä on vähän. Aivan turhaan sinäkin yrität syyllistää ihmisiä jotka joutuvat työttömäksi.

Venäjällä ja muissa pa''skamaissa ei ole sosiaaliturvaa ja sen kyllä huomaa mm. katulapsien määrästä.

Vai mitä ?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23620992:
Suomalaiset on perempia kuin kaikki muut yhteensä. Paitsi silloin, jos suomalainen joutuu menemääm maan rajojen ulkopuolelle.
Minä olen kokenut ainakin enemmän hyväksyntää ja arvostusta ulkomailla kuin Suomessa. Tuntuu välillä, että suomalaisuus on joku taakka tässä maassa mihin liittyy ennakkoluuloja ja stereotypioita, joita voi ihan vapaasti viljellä ja kertoa kenestä hyvänsä.

Miksi suomalaista saa haukkua jos hän (edes oletettavasti) kannattaa Kokoomusta vaikka itse on vannoutunut Persujen liittolainen? Tai päinvastoin? Miksi saa haukkua rikkaita ja rikkaat köyhiä, miksi saa morkata työssäkäyvänä kotiäitiä ja toisinpäin? Miksi on jotenkin erilaista ajatella negatiivisempaan sävyyn koko kansasta ryhmänä kuin jostain spesifioidummasta porukasta? Jos koitettais nähdä niitä hyviä puolia sitten niissä muissakin joita täällä päivittäin haukutaan ;)

Suomalaiset on perempia kuin kaikki muut yhteensä. Paitsi silloin, jos suomalainen joutuu menemääm maan rajojen ulkopuolelle.
Totta. Toivottavasti saadaan siis pian Suomi suomalaisille niin kaikki voivat yhdessä vain taputella toisiaan selkään siitä miten hiton hyviä loistavia mahtavia ja upeita ollaan vain koska ollaan suomalaisia :xmas:

meksiko taas
Suomalaiset poliitikot ovat parempia kuin meksikolaiset, jotka eivät ota vastuuta huumesodasta ja kymmenistä tuhansista kuolleista.

Huhuu, olen kysynyt jo kolmesti MITKÄ MAINITSEMANI ASIAT OLIVAT RASISTISIA JA YLTIÖNEGATIIVISIA? No, helpotan oloanne.

Suomi on upea maa. Se on kuulu kauniista luonnostaan, tuhansista järvistään ja vehreistä metsistään. Suomalaiset ovat luonnostaan ahkeria ja rehellisiä - teemme työmme viimeisen päälle hyvin, emmekä me hevillä luovuta. Koulutuksemme on kärkiluokkaa maailmassa ja maamme on erittäin vauras. Suomalaiset ovat kohteliaita ja hyväntuulisia, vaikka lämpenevätkin hitaasti. Kaikkialla virastoissa voit saada asiantuntevaa ja asiallista palvelua, ihmisläheisyyttä unohtamatta. Kaikki toimii prikulleen, liikenne sujuu hyvin jne. Ja joskus minulla on ikävä sinne.

Minä vain yritän tuoda teitä takaisin maanpinnalle, en haukkua tai nujertaa. Suomi on vähän kuin tarun Narkissos. Käpertynyt suolle tuijottamaan omaa kuvaansa suonsilmäkkeestä. :/

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä