Pitäisikö suomalaisten maksaa vain ulkomaalaisten tuet ei suomalaisten?

• Viestiketjun aloittaja Maailma on sekaisin
  • Ensimmäinen viesti
Tosi iso jytky!
Se olisi jytky Espanjalle
20.04.2011 - 08:26 | ei kategorioita
Espanjan korot ovat nousseet viime päivinä kriisimaiden vanavedessä. Analyytikot epäilevät, onko Espanja sittenkään vielä velkakriisiltä turvassa, vaikka niin jo luultiin.Viime päivien korkokehityksen perusteella toiveet olivat ennenaikaista. Tartuntavaara on yhä olemassa.

Espanjan 10-vuoden lainan korko nousi 5,60 prosenttiin, kun se kauppasi 4,66 miljardia euroa lyhytaikaisia lainoja. Lainojen kysyntä oli myös selvästi aiempaa heikompi. Sijoittajat pitävät yli seitsemää prosenttia merkkinä siitä, että maa voi turvautua kansainväliseen apuun. Espanjan korkoero Saksaan on kasvanut 2,3 prosenttiyksikköön. Maan korot kävivät näin korkealla viime syksynä velkakriisin velloessa pahimmillaan Irlannissa.

Espanjan korkojen nousu on hälyttävää maan koon takia. Sen pelastaminen voisi maksaa EU-maille ja IMF:lle 350 miljardia euroa. Kreikan, Irlannin ja Portugalin tarvitsema yhteissumma on 275 miljardia.

Portugalin joutuminen velkajärjestelyyn, voisi olla jytky Espanjalle. Sen pankeilla on 80 miljardin euron sijoitukset naapurissa. Spekulaatiot Kreikan velkajärjestelystä ovat nostaneet Espanjan korkoja. Suomen vaalitulos ja sen aiheuttama epäselvyys Portugalin avusta ovat lisänneet epävarmuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23618683:
Ihan asiaa puhut :) Tuilla tarkoitin niitä tukia, joiden myötä nykyisin työnteko ei ole enää kannattavaa. Mun mielestä pitäisi pyrkiä siihen, että jokaisella työkykyisellä työnteko olisi kannattavampaa kuin tukien varassa eläminen. Mutta siihen tarvitaan myös asennemuutosta, koska työntekohan ei ole kannattavaa, jos työnteolla elättäää vain itsensä ja lapsensa ja saa 100 euroa enemmän kuin työttömänä. 1980-luvulla oli hävettävää asioida sossussa, jos ei ollut työkyvytön. Nykyisin sossu on kuin pankkiautomaatti. Ja "palkkana" pidetään sitä osuutta palkasta, joka ylittää tuet ja työssäkäynnistä aiheutuvat kulut.
No tätä voi peesata! :)

"lepsa"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23618683:
Ihan asiaa puhut :) Tuilla tarkoitin niitä tukia, joiden myötä nykyisin työnteko ei ole enää kannattavaa. Mun mielestä pitäisi pyrkiä siihen, että jokaisella työkykyisellä työnteko olisi kannattavampaa kuin tukien varassa eläminen. Mutta siihen tarvitaan myös asennemuutosta, koska työntekohan ei ole kannattavaa, jos työnteolla elättäää vain itsensä ja lapsensa ja saa 100 euroa enemmän kuin työttömänä. 1980-luvulla oli hävettävää asioida sossussa, jos ei ollut työkyvytön. Nykyisin sossu on kuin pankkiautomaatti. Ja "palkkana" pidetään sitä osuutta palkasta, joka ylittää tuet ja työssäkäynnistä aiheutuvat kulut.
Tuohon ei auta muu kuin vastikkeettomien tukien jakamisen lopettaminen, eli jokaista sossusta saatua euroa kohden joudut tekemään töitä, muuten sitä asennemuutosta ei synny, koska ihminen on pohjimmiltaan patalaiska.

on kyllä otsaa
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23618046:
Vaikea sanoa. Mun mielestä niin kotimaassa kuin maailmallakin pitäisi asiat pyrkiä järjestämään siten, että mitään tukia ei tarvittaisi.
Toisessa ketjussa kerroit olevasi Meksikosta. Kerroit että et ole sopeutunut tähän yhteiskuntaan, et koe kuuluvasi tänne. Et siis ole integroitunut.

Meksikossa on miljoonia köyhiä, joista valtio ei huolehdi. Miten sinulla on otsaa tulla sanomaan suomalaisille, että meidän ei pitäisi maksaa tukia vähäosaisille?

Toivottavsati karma toteutuu.

Mutta haluaisit kuitenkin tukea ulkomaalaisia? Mitä puoluetta muuten kannatat?
Kyllä kannatan että Suomessa tuetaan jokaista vanhusta ja sairasta sekä työkyvytöntä joka haluaa mahdollisuuksien mukaan tilanteeseensa muutosta, sekä opiskelevia että työhön tai kouluttautumaan pyrkiviä työttömiä kansalaisuuteen katsomatta. En kannata sitä että tuetaan sossupummiutta, elintapatyöttömyyttä, laiskuutta ja saamattomuutta, haluttomuutta tehdä omaa osaansa yhteiskunnan ja oman perheensä tai edes itsensä eteen, enkä sitä että voidaan perustella kyvyttömyys yhteistyöhön kielitaidottomuudella, oli sitten kyseessä ruotsi tai arabia. En kannata erityisesti mitään puoluetta enkä ole äänestänyt valtapuolueita, saa riittää sinulle.

"edi"
Suomalaiset veronmaksajat tukevat tietenkin suomalaisia. Emme me odota että esim. virolaiset tukisivat meitä.

Sosiaaliturva takaa, ettei maasta tule kehitysmaata kuten naapuri Venäjä on.

[QUOTE="edi";23619531]Suomalaiset veronmaksajat tukevat tietenkin suomalaisia. Emme me odota että esim. virolaiset tukisivat meitä.

Sosiaaliturva takaa, ettei maasta tule kehitysmaata kuten naapuri Venäjä on.[/QUOTE]

Suomalaiset veronmaksajat maksavat veroja. Valtio sitten ohjailee ketä tuetaan ja kuinka paljon. Mikäli veronmaksajat tukisivat, niin en olisi koskaan lähtenytkään Suomesta. Olettaen tietenkin, että saisin silloin päättää, mihin veroni käytetään. Aikamoinen utopia, kunhan spekuloin :p

Kyllä, ulkomaita on tuettava. Sitä ollaan kohta syvemmässä liemessä, ellei näin tehdä. Tai no, te olette.

hgfdfd
Suomalaiset veronmaksajat maksavat veroja. Valtio sitten ohjailee ketä tuetaan ja kuinka paljon. Mikäli veronmaksajat tukisivat, niin en olisi koskaan lähtenytkään Suomesta. Olettaen tietenkin, että saisin silloin päättää, mihin veroni käytetään. Aikamoinen utopia, kunhan spekuloin :p

Kyllä, ulkomaita on tuettava. Sitä ollaan kohta syvemmässä liemessä, ellei näin tehdä. Tai no, te olette.
Kuka tukee Suomea rahallisesti?

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja on kyllä otsaa;23619302:
Toisessa ketjussa kerroit olevasi Meksikosta. Kerroit että et ole sopeutunut tähän yhteiskuntaan, et koe kuuluvasi tänne. Et siis ole integroitunut.

Meksikossa on miljoonia köyhiä, joista valtio ei huolehdi. Miten sinulla on otsaa tulla sanomaan suomalaisille, että meidän ei pitäisi maksaa tukia vähäosaisille?

Toivottavsati karma toteutuu.
Mun karmani toteutuu juuri sillä, että minä ja läheiseni pidämme toisistamme huolta. Jos mun serkun tyttären veljenpojan kumminkaima ajautuu vaikeuksiin, niin minä autan. Auttaisitko sinä? Mulla on suvussa monenlaista tyyppiä, on muslimia ja mustalaista. Minä en tarvitse yhteiskuntaa kertomaan mulle, ketä mun on oikeutettua rakastaa ja auttaa. Osaan rakastaa ihan itsekin.

kysymys

Miten niin on tuettava ulkomaita ja kuka tukee Suomea?

hmmmhhh
EU :p
Kaikki, jotka antavat lainaa Suomelle pienellä korolla.
Menneisyydessä varsinkin vaikka ja kuka.
Öh, Suomi on samanlainen maa kuin Alankomaat. Se maksaa tällä hetkellä enemmän EU:lle kuin saa takaisin.

Ruotsi ja USA ovat hieman tukeneet, mutta eivät suurissa määrin. Käytännössä Suomi on aina joutunut pärjäämään omillaan toisin kuin Venäjä, mitä tuetaan jopa EU:n taholta.

Suomi ei ole mitään velkaa ulkomaille, ainoastaan pankeille. Eikä ole meidön velvollisuutemme syytää rahaa muille maille.

karmeeta porukkaa
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23619592:
Mun karmani toteutuu juuri sillä, että minä ja läheiseni pidämme toisistamme huolta. Jos mun serkun tyttären veljenpojan kumminkaima ajautuu vaikeuksiin, niin minä autan. Auttaisitko sinä? Mulla on suvussa monenlaista tyyppiä, on muslimia ja mustalaista. Minä en tarvitse yhteiskuntaa kertomaan mulle, ketä mun on oikeutettua rakastaa ja auttaa. Osaan rakastaa ihan itsekin.
Jos olet enemmänkin selittänyt suomalaisille, ettei meidän pitäisi auttaa vähäosaisia, on syy ihan asenneongelmassa, ettet ole sopeutunut. Jos se on noin vierasta että valtio auttaa vanhuksia, vammaisia jne, niin sitten se vain on.

Kyllä se Meksiko on varmaan sinulle se paikka missä viihdyt paremmin, kuten itsekin sanoit.

Öh, Suomi on samanlainen maa kuin Alankomaat. Se maksaa tällä hetkellä enemmän EU:lle kuin saa takaisin.

Ruotsi ja USA ovat hieman tukeneet, mutta eivät suurissa määrin. Käytännössä Suomi on aina joutunut pärjäämään omillaan toisin kuin Venäjä, mitä tuetaan jopa EU:n taholta.

Suomi ei ole mitään velkaa ulkomaille, ainoastaan pankeille. Eikä ole meidön velvollisuutemme syytää rahaa muille maille.
Hohoo, olen koko ajan odottanut milloin joku jossain keskustelussa ottaisi AM:t esille, täällä istuu ekspertti.

Suomea on tuettu yllättävän merkittävästi sen historian aikana. Tätä harvoin tuodaan esille, sillä se ei ole kovin ylevää ja jättäisi meidät jonkinlaiseen kiitollisuuden velkaan. On sääli todeta, ettei teidän pieni Suomenne olekaan niin sisukas ja itsenäinen maa, kuin haluaisitte uskoa. Suomi on pieni maa. Se on pikkusieluinen, pienikokoinen, kansaltaan pieni, luonteeltaan pieni, sen markkinaosuus on pieni... Luuletteko, että EU:iin mentiin huvin vuoksi? Suomi on umpiriippuvainen EU:n markkina-alueesta ja jossain määrin myös maataloustuesta.

Tämän lapsi heräsi nyt, jääkää te tappelemaan :) Enjoy your True Finland, haha!

Viimeksi muokattu:
jhhs
Hohoo, olen koko ajan odottanut milloin joku jossain keskustelussa ottaisi AM:t esille, täällä istuu ekspertti.

Suomea on tuettu yllättävän merkittävästi sen historian aikana. Tätä harvoin tuodaan esille, sillä se ei ole kovin ylevää ja jättäisi meidät jonkinlaiseen kiitollisuuden velkaan. On sääli todeta, ettei teidän pieni Suomenne olekaan niin sisukas ja itsenäinen maa, kuin haluaisitte uskoa. Suomi on pieni maa. Se on pikkusieluinen, pienikokoinen, kansaltaan pieni, luonteeltaan pieni, sen markkinaosuus on pieni... Luuletteko, että EU:iin mentiin huvin vuoksi? Suomi on umpiriippuvainen EU:n markkina-alueesta ja jossain määrin myös maataloustuesta.
Järkyttävä vihan ja inhon sokaisema mielipide Suomesta, suorastaan rasistinen. Mikään maa tuskin on noin kauhea kun mitä kuvailet.

Suomi ei ole saanut tukia kuin Ruotsilta ja USA:lta ja nekään eivät olleet kovinkaan merkittäviä. Suomella ei ole mitään syytä eikä velvoitetta tukea muita maita. Suomi on nuori valtio, joka omalla työllään nousi köyhyydestä sotien jälkeen.

Sijoittajien edessä ei ole polvillaan kuin sijoittajiin linkitetyt. Islanti on hyvä esimerkki tästä. He haluavat pankit ja sijoittajat vastuuseen ja syystäkin.

Ljudmila
Siis MITÄ? Suomihan maksoi Neuvostoliitolle sotakorvauksia siitä ilosta että Neuvostoliitto ryösti Suomen maat.
Mutta Suomen vienti oli vuosikausia NL:n varassa, ja se tehtiin polittisilla sopimuksilla mahdolliseksi. Ei ollut pelkkää markkinataloutta todellakaan. Ja viennillä Suomen talous kasvoi etenkin kultaisen 80-luvun.

Nykyään kauppa on avoimempaa ja vapaamapaa, enää venäjän valtio ei sitä tue. Siis Suomen kauppaa sinne.

Keittiönoita
Jos olet enemmänkin selittänyt suomalaisille, ettei meidän pitäisi auttaa vähäosaisia, on syy ihan asenneongelmassa, ettet ole sopeutunut. Jos se on noin vierasta että valtio auttaa vanhuksia, vammaisia jne, niin sitten se vain on.

Kyllä se Meksiko on varmaan sinulle se paikka missä viihdyt paremmin, kuten itsekin sanoit.
Haha..poistinkohan epähuomiossa jo oman kirjoitukseni ? :D :D Mutta asiaan...persut ei mun kaltaisiani ihmisiä kaipaa. Jos lähden, niin persut vaan taputtavat suuria karvaisia käsiään ja toteavat, että ei me noita hyvätuloisia Suomessa tarvitakaan. Mun tyttärelläni on nyt enemmän sukua Meksikossa kuibn Suomessa, joten mikasi ihmeessä minäkään jäisin enää tänne persujen ja muiden ahdasmielisten takapuoliin paiseita kasvattamaan? Eikö se ole pelkästään hyvä, jos suvaitsevainen porukka älyää poistua maasta?

korruptio ja Venäjä
Mutta Suomen vienti oli vuosikausia NL:n varassa, ja se tehtiin polittisilla sopimuksilla mahdolliseksi. Ei ollut pelkkää markkinataloutta todellakaan. Ja viennillä Suomen talous kasvoi etenkin kultaisen 80-luvun.

Nykyään kauppa on avoimempaa ja vapaamapaa, enää venäjän valtio ei sitä tue. Siis Suomen kauppaa sinne.
Sinä sekoitat nyt todella tehokkaasti kaupankäynnin ja tukien maksamisen. Tällä hetkellä Suomi maksaa aluetukia Venäjälle, joka kyllä onkin kehitysmaan asteen lähellä. Mutta onko se meidän ongelmamme? Korruptiomaissa raha valuu vain rikollisille ja näin voi olla tukienkin kanssa.

Näinhän se on
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23619972:
Haha..poistinkohan epähuomiossa jo oman kirjoitukseni ? :D :D Mutta asiaan...persut ei mun kaltaisiani ihmisiä kaipaa. Jos lähden, niin persut vaan taputtavat suuria karvaisia käsiään ja toteavat, että ei me noita hyvätuloisia Suomessa tarvitakaan. Mun tyttärelläni on nyt enemmän sukua Meksikossa kuibn Suomessa, joten mikasi ihmeessä minäkään jäisin enää tänne persujen ja muiden ahdasmielisten takapuoliin paiseita kasvattamaan? Eikö se ole pelkästään hyvä, jos suvaitsevainen porukka älyää poistua maasta?
Ihan liikaa panikoit, olen sitä mieltä että tässä maassa ei muutu juuri mikään. Perussuomalaiset saavat läpi pari juttua ja sitten palataan takaisin päiväjärjestykseen. Sillä tavalla tässä maassa on toimittu aina eli kansalle pitää nyt antaa jotain myönnytyksiä vaalituloksen takia.

Ljudmila
Alkuperäinen kirjoittaja korruptio ja Venäjä;23619990:
Sinä sekoitat nyt todella tehokkaasti kaupankäynnin ja tukien maksamisen. Tällä hetkellä Suomi maksaa aluetukia Venäjälle, joka kyllä onkin kehitysmaan asteen lähellä. Mutta onko se meidän ongelmamme? Korruptiomaissa raha valuu vain rikollisille ja näin voi olla tukienkin kanssa.
Missä olen puhunut varsinaisista tuista mitään?
Kaupan edistäminen on tukemista.

venäjän tuki

Sinä sekoitat kaupankäynnin ja tuen.

Suomi maksaa edelleen Venäjälle aluetukia. Ne jos mitkä ovat täysin vastikkeettomia.

Yhteistyössä