viimeinen yritys päästä narsistisesta puolisosta eroon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt kynnysmatto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Tiinuliinu";23609809]Tottakai voi maata 3 kuukautta sängyssä...siihen on ihan lupakin jos on masennus=)=)=)[/QUOTE]

Vaikka siellä joku teini/vajakki provoaa peitelläkseen omaa pahaa oloaan, niin vastaan kuitenkin: Muistele ilkkumistasi sitten jos joskus tulevaisuudessa sairastut masennukseen. Tule sitten palstalle purkamaan pahaa oloasi, niin me muut voimme sitten haukkua sinut laiskaksi luuseriksi. :flower:

kiitos kaikille jotka tekstini luitte ja sitä kommentoitte ! en todellakaan tiedä onko puolisoni "oikea" narsisti vai "vain" ilkeä alkoholisti tai mitä hänen päässään muutenkaan oikein liikkuu... mutta tilanne oli jo sellainen että aloin itseänikin jo epäillä, ja miettiä olenko minä kuitenkin syypää kaikkeen. no onneksi hitunen "järkeäkin" tallella ja tajusin että syy ei ainakaan yksin minun ole (toki niin kuin joku kommentoi: järki olisi pitänyt ottaa kuvioihin kauan sitten). anyway, mies on tajunnut poissa ovelta pysyä (avaimiahan hänellä ei enää ole) ja autokin oli parkkipaikalta hävinnyt... ja minä tunnen oloni voimakkaammaksi kuin koskaan, tuli mitä tuli ! eli nyt siis äänessä kolmen lapsen yh-äiti, ja ylpeä siitä ! kiitos ! ja kiitos nimimerkille "apua tarvitsisin" ( jos tuon oikein muistin )-laitan pikimmiten sähköpostia !

Ihmetyttää aina nää kynnysmattotarinat, kun niissä keskitytään sen miehen haukkumiseen (niin kamalia kuin ne onkin), eikö pitäis ennemmin miettiä että mitä ihmettä se nainen vielä siellä tekee. Niin kauan kun suostuu tuommoseen niin on ihan turha valittaa ja itkee. Se on OMA valinta.
Joka tapauksessa ap:lle paljon tsemppiä ja toivottavasti tervehdyt ja alat arvostaa itseäsi!

[QUOTE="vieras";23611326]Ihmetyttää aina nää kynnysmattotarinat, kun niissä keskitytään sen miehen haukkumiseen (niin kamalia kuin ne onkin), eikö pitäis ennemmin miettiä että mitä ihmettä se nainen vielä siellä tekee. Niin kauan kun suostuu tuommoseen niin on ihan turha valittaa ja itkee. Se on OMA valinta.
Joka tapauksessa ap:lle paljon tsemppiä ja toivottavasti tervehdyt ja alat arvostaa itseäsi![/QUOTE]

Helppo sanoa jos ei ole omalle kohdalle sattunut niin lamauttavaa ihmistä joka hetkessä saa sulta maton jalkojen alta ja pieksee henkisesti tajuttomaksi. Ihminen johon oot luottanu ja jota oot rakastanu muuttuukin itse piruksi, hitaasti se alkaa nakertamaan sun itsetutnoa ja järkeö pienillä teoilla kunnes joku kerta sen on hyvä hyökätä kun olet valmiiksi heikennetty. Siinä ei paljoa osaa/jaksa tapella vastaan. Miettii ihmeissään että miten tähän on tultu ja mitä vittua just on tapahtunut.

[QUOTE="shihtzu";23609701]Kaikki narsistithan on samanlaisia. Narsistejakin on erilaisia, toisilla on vähemmän niitä piirteitä ja toisilla enemmän, ei ne kaikki ole just sellaisia kuin kuvaillaan.[/QUOTE]

Tämähän on kätevää. Kuka tahansa, joka ei minua miellytä voi siis olla narsisti. Eihän siihen tarvita mitään oikeita kriteereitä, diagooseja ja ammattilaisia. Jos joku käyttäytyy tavalla, josta en pidä, hän on narsisti, jolla nyt ei vaan ole narsistisia piirteitä.

Helppo sanoa jos ei ole omalle kohdalle sattunut niin lamauttavaa ihmistä joka hetkessä saa sulta maton jalkojen alta ja pieksee henkisesti tajuttomaksi. Ihminen johon oot luottanu ja jota oot rakastanu muuttuukin itse piruksi, hitaasti se alkaa nakertamaan sun itsetutnoa ja järkeö pienillä teoilla kunnes joku kerta sen on hyvä hyökätä kun olet valmiiksi heikennetty. Siinä ei paljoa osaa/jaksa tapella vastaan. Miettii ihmeissään että miten tähän on tultu ja mitä vittua just on tapahtunut.

Ja suurin osa näistä naisista on saanut jo kotoa vääränläisen mallin elämään. Ihmisen, joka on opetettu lapsesta asti arvostamaan itseä, on helpompi lähteä väkivaltaisesta suhteesta. Jos taas jo lapsena on oppinut, että minua saa kohdella miten vaan, on lähteminen vielä vaikeampaa.

niinpä... oma valintahan se loppu-pelissä on. tiedän että liikaa olen uskonut ja liikaa sietänyt, silti perus-positiivisenä luonteena en ole halunnut uskoa että niin "ilkeitä" ihmisiä edes on...tässä lienee pätee sanonta "tyhmästä päästä kärsii koko ruumis" ( ja valitettavasti myös viattomat lapset ). kai se piti vielä tämäkin kokea, ja todeksi uskoa... : )

Miksi palstalla kaikki idiootit leimataan narsisteiksi. Tuossa ei ole mitään narsistista, vain idiotismia. Lukekaa narsistisen persoonallisuushäiriön diagnoosin kuvaukset ennen kuin sitä käytätte.

Narsismi on nimenomaan persoonallisuushäiriö, ja sen diagnosoimiseksi henkilön tulee täyttää tietyt piirteet. Ei ole noita "kaikki narsistit on erilaisia, ei niissä oo samoja piirteitä" -narsisteja, koska silloin kyseessä on vain huonosti tai epämiellyttävästi käyttäytyvät idiootit. Narsismi on SAIRAUS, ei mikään mammapalstalaisten lempinimitys idareille. Koittakaa oppia tämä.

Juttusi oli kuin omasta kynästäni. Meidän erosta jo yli 6 kk mutta narsisti-exäni yrittää vieläkin päästä takaisin luokseni. Ikinä en enää ota vaikka kuinka esittäisi herra hurmaavaa. Ihanaa kun on taas rauhallinen ja turvallinen koti. Meidänkin eron aikana mies uhkaili minua vaikka millä mutta ei lopulta toteuttanut uhkauksiaan. JOs sua oikeasti pelottaa että mies saattaisi toteuttaa uhkaukset niin käy juttelemassa asiasta poliisilaitoksella tai soita paikkakuntasi turvakotiin. Toivottavasti sulla on joku tai jotain läheisiä turvaverkkonasi. Itselläni muutaman ihmisen tuki päästäkseni eroon narskusta oli korvaamatonta! Kiitän heitä vieläkin siitä :)

Tsemppiä sulle ja pysy päätöksessäsi!

[QUOTE="vieras";23611326 begin_of_the_skype_highlighting**************23611326******end_of_the_skype_highlighting]Ihmetyttää aina nää kynnysmattotarinat, kun niissä keskitytään sen miehen haukkumiseen (niin kamalia kuin ne onkin), eikö pitäis ennemmin miettiä että mitä ihmettä se nainen vielä siellä tekee. Niin kauan kun suostuu tuommoseen niin on ihan turha valittaa ja itkee. Se on OMA valinta.
Joka tapauksessa ap:lle paljon tsemppiä ja toivottavasti tervehdyt ja alat arvostaa itseäsi![/QUOTE]

Mä olen seurannut niin läheltä tälläistä tapausta, että huomaan todellakin ettet tiedä mistä puhut. Ja tiedätkö, kun hän loppujen lopuksi lähti, hän ei saanut edes lapsia mukaan. Nyt sitten käydään niistä oikeudessa tappelua. Mutta ap:lle voimia hirmuisesti. Tarvitset paljon nyt läheisten tukea ja voimaa. Mies tulee todennäköisesti sinua vielä pitkään lähdön jälkeen häiritsemään ja yrittää pilata kaikin tavoin elämäsi.

Ymmärrätkö, että narsisti tuhoaa pikkuhiljaa ihmistä. Tuhoaa hänet niin, että puoliso alkaa tosissaan uskoa, että hän on se viallinen. Ei se tapahdu yhtä äkkiä ja niin, että kukaan sitä pystyy tiedostamaan. Ne on äärimmäisen taitavia. Ja kuinka moni tästä miehestä sanoo, että hän on hirvittävän mukava. Kun vaan tietäisivät ja uskoisivat, mitä sielä sisällä on...

Yhteistyössä