U
ultrab
Vieras
Tuosta toisesta ketjusta nousi ihmeellinen käsitys esille: että olisi jotenkin kauhean ITSEKÄSTÄ olla hankkimatta lapsia?! Siis mitä? En ymmärrä kyllä yhtään - aivan sekopäinen ajattelutapa! Tulee mieleen, että se joka on tuota mieltä on niin kateellinen naiselle, joka ei omasta tahdostaan tee koskaan lapsia ja päättää elää lapsettomana - ehkä matkustellen, ehkä uraa rakentaen. Onko se niin kova paikka teille perheellisille, jos joku elää itsenäistä elämää vaikkapa parisuhteessa, ilman lapsia tai edes toivetta lapsesta?
Itse ajattelen aivan toisin päin: minä teen lapsen itsekkäistä syistä. Ja niin tekevät monet muutkin - elleivät aivan kaikki. Miksi muuten? Eikö se ole itsekästä että haluaa lapsia ja sitten tekee niitä vain ja ainoastaan koska potee vauvakuumetta? Ettei jäisi lapsettomaksi ja yksin? Minusta tuo on itsekästä jos joku.
Itse ajattelen aivan toisin päin: minä teen lapsen itsekkäistä syistä. Ja niin tekevät monet muutkin - elleivät aivan kaikki. Miksi muuten? Eikö se ole itsekästä että haluaa lapsia ja sitten tekee niitä vain ja ainoastaan koska potee vauvakuumetta? Ettei jäisi lapsettomaksi ja yksin? Minusta tuo on itsekästä jos joku.