Miten estää lapsien tulo

• Viestiketjun aloittaja Valvoja
  • Ensimmäinen viesti
Valvoja
..ovelle sunnuntaina?

Viime vuonna oli lappu ovessa, älä soita ovikelloa, täällä nukutaan. Lapsukaiset sitten hakkasivat ovea käsillään. Osa ei tietty osaa lukeakaan. Miten voisi välttyä nätisti virpojilta sunnuntaina lapsirikkaalla alueella? Viime vuonna heitä piisasi vartin välein.

Valvoja
Kuules, "en" jos sullakin olisi kuuden yön työputki päällä ja tulisit aamulla kahdeksan maissa kotiin töistä tarkoituksena nukkua ennen viimeistä yövuoroa, niin se ovella juokseminen todellakin on kurja juttu.

Vai haluaisitko sinä, että kuljettelisin sinua tai läheisiäsi vilkkuautolla onnettomuuden sattuessa jos olisin edellisen kerran nukkunut 1½ vuorokautta sitten?

Valvoja
tervetuloa..meillä ne trullit virpoo pääsiäislauantaina tääl pohjanmaalla. Saat olla rauhassa, mekin ollaan just ens viikonloppu reissus. Pääsiäisenä ei voida lähteä, kun lapseni haluavat ehdottomasti virpoa kodin lähellä yhdessä kavereiden kanssa =)
No voihan turkanen sentään, kun tuo välimatka on liian pitkä. Muuten lainayöpuu ei olisikaan huonompi vaihtoehto!

Löytyisikö jotain vinkkiä siihen ovelle pääsyn estämiseen? En viittisi mitään barrikadeja rakennella. Olisiko huono idea laittaa suklaamunia koriin ja tyhjä vaasi sen viereen? Vai rohmuavatko lapsukaiset kaikki heti?

varma tapa
Kuules, "en" jos sullakin olisi kuuden yön työputki päällä ja tulisit aamulla kahdeksan maissa kotiin töistä tarkoituksena nukkua ennen viimeistä yövuoroa, niin se ovella juokseminen todellakin on kurja juttu.

Vai haluaisitko sinä, että kuljettelisin sinua tai läheisiäsi vilkkuautolla onnettomuuden sattuessa jos olisin edellisen kerran nukkunut 1½ vuorokautta sitten?
Relaa hei, oon minäkin valvoskellu ja tiedän mitä se on. Sulla nyt vaan on pipo kireellä, menehän nukkuun siitä. Älä stressaa tuota päivä etukäteen. Kuinka sä voit elää noin "pelossa"??Olen aika huolissani, jos sä olet hoitaja noin kireenä vielä.. ei oo helppoa, ei, mutta rajaa sentäs. Nehän on lapsia ja voithan sä sen ovikellon ottaa pois toiminnasta, laittaa silikonikorvasupot ja kuulokkeet päälle, taatusti et kuule mitään!!

[QUOTE="vieras";23581706]Ihan sama. Ärsyttää tommonen hemmetin kerjääminen.[/QUOTE]

Voi tziisus.. "kerjääminen" no johan on maailman kirjat sekasin.. Eiköhän se oo aina ollu lapsille yksi vuoden kohokohdista.. Vai väitätkö ettet itse ikinä oo käynyt virpomassa lapsena?! :O

Valvoja
Relaa hei, oon minäkin valvoskellu ja tiedän mitä se on. Sulla nyt vaan on pipo kireellä, menehän nukkuun siitä. Älä stressaa tuota päivä etukäteen. Kuinka sä voit elää noin "pelossa"??Olen aika huolissani, jos sä olet hoitaja noin kireenä vielä.. ei oo helppoa, ei, mutta rajaa sentäs. Nehän on lapsia ja voithan sä sen ovikellon ottaa pois toiminnasta, laittaa silikonikorvasupot ja kuulokkeet päälle, taatusti et kuule mitään!!
Musta kuulostaa, että ihan jollain muulla on pipo kireellä ja pitäisi relata. Leivoit minusta hoitajankin vielä. Kun rauhoitut, niin luepa viesti uudelleen. Vai ehdotatko, että lapsukaisilta ruuvataan kädet irti?

Mitäpä jos sinä menisit laskimen kanssa leikkimään muualle. Sinusta ei nyt ole tässä asiassa mitään apua.

jestas
Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi kestää edes kerran vuodessa mitään? Ja varsinkin jos oveen hakataan tms. Jokaisen sivistyneen aikuisen pitäisi myös tajuta, että virpominen ei ole kaikkien ihmisten perinne, ja sitä myös kunnioitetaan!

Valvoja
Mulla ei siis ole mitään virpojia vastaan. Kivahan se perinne on ja mukavaa saada jotain pääsiäiskoristetta kotiin. Harmillisesti vaan tuo päivä osuu juuri valvontaviikon loppuun ja tiitaan ajo ilman unia on vaarallista. Siinä kun on kyydissä muitakin kun oma nahka. Asumme lapsivilkkaalla alueella ja virpojia on ollut paljon. Tänä vuonna puoliso on työmatkalla, eikä ehdi ovelle ottamaan lapsukaisia vastaan. Viime vuonna ovikello vaiennettiin puolenpäivän maissa, että sain nukkua. Sitten alkoi se ovelle koputtelu ja paukuttelu.

Olisi hieno homma, jos vanhemmat hieman preppaisiavat lapsukaisia siihen ovikäyttäytymiseen. Toiset osaavat, toiset ei.

"toope"
Hitto, mikä ääliö!

Yhteistyössä