2040/ kk ja tiukkaa tekee ( pärjäämme nippanappa )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="höh";23578253]Mut se on surullista, meillä ei jää yhtään säästöön ja menoja on vaan ne pakolliset.
Vuokra 650e, sähkö 30e, vakuutukset (vuodessa ainakin 500e, auto, lapsi, koti), netti 10e ja puhelimet 40e.
Siihen ruoka ja bensat niin tilillä on just se 2-5e seuraavaan palkkaan mennessä.[/QUOTE]

Sori, siis vuokra 850e.

Jos vaatteita ostaa harvoin ja kirppikseltä edullisesti, ei niistä tule isoja summia. Jos kuukauteen riittää paketti pyykinpesuainetta, konepesuainetta, pullo shampoota ja pullo saippuaa, ne saa n.10eurolla ja päälle vessapaperia paketti, hintaa n.2,5, niin pakolliset hygieniatarvikkeet saa sillä 12,5eurolla....

Paitti jos pitää ostaa apteekin dödöä joka maksaa n. 10€...

Alkuperäinen kirjoittaja häh;23578288:
Ei kyllä nykyään sais. Mistä pankista jos tiedät?

Kyllähän mä tiedän kun itse otettiin :D Nordeasta saatiin ja Sammosta ois saatu myös. Ois saatu 112000 euroa muttei otettu niin paljoa. Enkä kyllä itsekään usko hetkeäkään että nykypäivänä saisi.

[QUOTE="vieras";23578319]Kyllähän mä tiedän kun itse otettiin :D Nordeasta saatiin ja Sammosta ois saatu myös. Ois saatu 112000 euroa muttei otettu niin paljoa. Enkä kyllä itsekään usko hetkeäkään että nykypäivänä saisi.[/QUOTE]

Aijuu, mä muistin, että sanoit että kaverisi otti :D Mutta se olikin tuo Scarlett :D
Täytyy siis ensi viikolla suunnata Nordeaan ja kysästä ;)

Asumiseen menee 850 ( laina ja vastike ), sit pitkän työmatkan bensat, autokulut, iltapäiväkerho jne, jne.
Tämän vuoden olen yrittänyt olla tosi tarkka ja oikeesti katsoa mitä ostan. Mutta sit on näitä: auton huolto 250, trampoliinin turvaverkko 110, kiuas hajosi 149...jne.jne.
Minä yritän pärjätä ja tiedän että monilla on paljon tiukempaa, mutta uuvuttaa tää eurojen laskeminen viikkoa ennen tiliä.
Säästän "pakotetusti" 70 euroa/ kk ja mahdolliset veronpalautukset, lapsen lahjarahat ym.
Mutta säästöihin en kajoa jos ei ole ihan pakko.
En tiiä...talous helpottaa vasta kun iltapäiväkerho loppuu ( 80 euroa ) tai asuntolaina...3 vuotta vielä.
Mutta aika uupunut alan olla. Toki käydään elokuvissa, uimassa ym maksullisissa...mutta eipä oikein raha pesää tee.
Lisätyötkö avuksi ?
Siis mietitäänpä uusiksi... Teillä ON varaa

* Omaan asuntoon ja lainaakin on vain muutamaksi vuodeksi
* Autoon ja bensoihin
* Iltapäiväkerhoon
* Trampoliiniin ja uuteen kiukaaseen
* Säästämiseen ja matkusteluun
* Maksullisiin harrastuksiin kuten elokuviin ja uimahalleihin

... ja sitten valitat ettei rahat riitä? Nehän näkyvät jo riittävän vaikka mihin!!! Minusta olet tyypillinen puusilmä (anteeksi), joka kyllä näkee kaiken sen mitä ei saa, eikä älyä mitä jo saa. Ei missään muuallakaan maailmassa pienipalkkaisella yh:lla ole kaikkeen mahdolliseen varaan - ja sinulla on jo PALJOON varaa. Kannattaisi opetella näkemään se miten paljon sinulla jo on, eikä elää aina tyytymättömänä ja haluta vain lisää ja lisää.

Siis mietitäänpä uusiksi... Teillä ON varaa

* Omaan asuntoon ja lainaakin on vain muutamaksi vuodeksi
* Autoon ja bensoihin
* Iltapäiväkerhoon
* Trampoliiniin ja uuteen kiukaaseen
* Säästämiseen ja matkusteluun
* Maksullisiin harrastuksiin kuten elokuviin ja uimahalleihin

... ja sitten valitat ettei rahat riitä? Nehän näkyvät jo riittävän vaikka mihin!!! Minusta olet tyypillinen puusilmä (anteeksi), joka kyllä näkee kaiken sen mitä ei saa, eikä älyä mitä jo saa. Ei missään muuallakaan maailmassa pienipalkkaisella yh:lla ole kaikkeen mahdolliseen varaan - ja sinulla on jo PALJOON varaa. Kannattaisi opetella näkemään se miten paljon sinulla jo on, eikä elää aina tyytymättömänä ja haluta vain lisää ja lisää.
KIITOS ! Totta kirjoitat. Nyt mua hävettää...Pitäisi olla kiitollinen kun VOI maksaa elämänsä ilman velkakierrettä..
Puusilmä ( totta !! ) lupaa nyt arvottaa ja ajatella uudelleen. Vertaan itseäni aina pariskuntakavereihin..enhän todellakaan pysty samaan elintasoon-mutta hyvään kuitenkin !

Yhteistyössä