Kuukauden ikäinen vauva + koirien lenkitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aktiivinen jäsen
27.08.2010
1 931
0
36
Helsinki
minalupaan.blogspot.com
Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa yhdistelmästä kuukauden ikäinen vauva ja koirien lenkitys?

Koirani ovat siis olleet vanhemmillani hoidossa parisen viikkoa, mutta nyt koirat olisivat taas palaamassa takaisin arkeemme.

Voiko kuukauden ikäistä vauvaa viedä joka päivä ulos vaunuissa katupölyn yms keskellä ainakin kerran päivässä noin viidentoista tai kahdenkymmenen minuutin ajan?

Iltapäivisin ja iltaisin onneksi mies olisi kotona, jolloin pääsisin lenkittämään ilman vauvaakin.

Onko siis ok viedä noin pieni vauva ulos joka päivä, jos nyt oletetaan, ettei esim mies voisi lenkittää koiria? Ja mitä haittaa asiasta voisi olla?

Aikuisen koiran pitäisi selvitä normaali työssäoloaika pissaamatta. Itse asun rivarissa ja käytin aina koiran vauvan nukkuessa päiväunia, itkuhälytin kädessä (mikäli mies oli pidemmässä työvuorossa eikä voinut käyttää). Kerrostalossa en olisi voinut lähteä käyttämään, liian pitkä matka.

Kannattaa setviä mitä tekee koirien kanssa, koska kun on pakkasta, myrsky, lapsi kipeä tms. niin ei sitä voi roudata mukana aina. Jos katupölyä ei kohta enää ole, voithan viedä sen kantoliinassa tai manducassa mukana lenkille.

Toki voi viedä- vaunujen suuaukon suojaksi voi laittaa jonkun liinan ( harso, tms. ) niin pahin pöly pysyy sisäpuolella.
En mä ainakaan ole ikinä kuullut että vauvaa ei voisi viedä ulos useitakin kertoja :)

Meillä 2 koiraa. Lapset on 2v ja 1v. Kyllä molempien kanssa oon alusta saakka lenkittäny koirat vähintään 3x pvä. lapsella on ihan hyvät oltavat vaunuissa, nyt kun ei ole enää pakkasiakaan. Jos et joka päivä jaksa ottaa vauvaa mukaan, laita vauva sisälle päiväunille ja lähde koirien kanssa lenkille vain lähelle, mihin itkuhälyytin ylettyy.

No tyhmältä tämä minustakin kuulostaa (hyvä jälkikäteen puolustella)!

Aamulla vaan tuli puheeksi miehen kanssa. Hän oli sitä mieltä, että 2 tai 3 kk on ok, mutta 1 kk liian aikaisin.

Tuli pätemisen tarve ja ajattelin tulla heti täältä kyselemään, että voin miehelle illalla ketjua vilauttaa! :popcorn:

No tyhmältä tämä minustakin kuulostaa (hyvä jälkikäteen puolustella)!

Aamulla vaan tuli puheeksi miehen kanssa. Hän oli sitä mieltä, että 2 tai 3 kk on ok, mutta 1 kk liian aikaisin.

Tuli pätemisen tarve ja ajattelin tulla heti täältä kyselemään, että voin miehelle illalla ketjua vilauttaa! :popcorn:

Ihan jo äidin mielenterveyden kannalta suosittelen ulkoilua- saa raitista ilmaa, koirat ulkoilua ja äiti liikuntaa :) Sisälle jäämiseen ei ole yhtään hyvää syytä.
Vielä yhtenä argumenttina: kun lapsi kasvaa ja oppii sen että vaunuista pääsee itsekin kävelemään, niin hyvästi vaan reippaat lenkit :wave: Vauva- aikana on ihana kävellä vaunuissa nukkuvan vauvan kanssa.

[QUOTE="sunrise";23570988]Meillä 2 koiraa. Lapset on 2v ja 1v. Kyllä molempien kanssa oon alusta saakka lenkittäny koirat vähintään 3x pvä. lapsella on ihan hyvät oltavat vaunuissa, nyt kun ei ole enää pakkasiakaan. Jos et joka päivä jaksa ottaa vauvaa mukaan, laita vauva sisälle päiväunille ja lähde koirien kanssa lenkille vain lähelle, mihin itkuhälyytin ylettyy.[/QUOTE]

Hulluko nä oot ?Jättää vauva yksin nukkumaan ???!!

meille annettiin neuvolasta ulkoiluohjeeksi kahen viikon ikä ja pakkasrajana -10astetta :) Eli voi sen ulos viedä :) Ja nopeestihan nuo tiet putsataan niin ei pölise :) Ja nyt helpompi ulkoilla kun ei tartte niin paljoo kampetta lykätä niskaan :) Meillä joko mies tai minä ennen miehen töihin lähtöä pissattaa koiran ja minä sitten kun mies tulee töistä ja jää vahtimaan penskaa :)