Puky potkupyörä - onko kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja potkuilija
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meillä on Specialized- merkkinen potkupyörä jossa on sisäänrakennettu jarru, eli pyörä alkaa jarruttaa ihan itsekseen kun vauhti alkaa kiihtyä liiaksi. Tuo käsijarru ei kyllä oikein vakuuta minua.
 
Varmaan se jarrullinen, jos ei hirveästi hintaeroa. Kyllähän sitä oppii ajan kanssa käyttämään. Meillä on potkupete, jossa ei ole jarruja. Ei niitä kyllä ole kaivattukaan. Olisin halunnut jarrullisen pukyn, mutta en malttanut odotella monen päivän toimitusaikaa joten ostin tuon potkupeten kun sen sai heti.
 
"vieras"
Siinä Potkupetessäkin on sisäänrakennettu jarrutus. Mutta jännä kun valmistajan sivuilla on maininta ettei sovellu tieliikenteeseen. Mihinkähän tuo on sitten tarkoitettu? Pihalla taluttamiseen?
 
"minä"
Meillä ilman jarrua ja aika vähän jarrua kaipasi. Potkupyörää käyttävät niin nuoret (minusta parhaimmillaan 2,5-3,5-vuotiaalla), että käsijarrun käyttö isoissa mäissä joka tapauksessa riski. Tasaisella jarrua ei edestarvitse. Merkki on hyvä, voin suositella.
 
joovai
[QUOTE="vieras";23572033]Siinä Potkupetessäkin on sisäänrakennettu jarrutus. Mutta jännä kun valmistajan sivuilla on maininta ettei sovellu tieliikenteeseen. Mihinkähän tuo on sitten tarkoitettu? Pihalla taluttamiseen?[/QUOTE]

Onko oikeesti?! Mistä tiedät, kun en lisätietoja löydä mistään =)
 
"Heppu"
Onhan pyörässä oltava jarru!! Meillä ainakin 2v osaa käyttää hyvin käsijarrua. (First BIKE). Asumme "mäkisessä" maastossa... ja vauhti kasvaa muutenkin :)

Toinen minkä olemme huomanneet hyväksi asiaksi on se että tanko ei pyöri ympäri!
 
huuraaa...
Meidän 3v ei osaa käyttää käsijarrua, on tarvittaessa jarruttanut jaloilla. Äiti juoksee reippaana vieressä jos on pientäkään alamäkea, meillä on lenkkireitillä sellaisia tosi loivia mäkiä mutta kyllä minä niissäkin juoksen.
 
Kun ostin potkupeten, niin ei siinä edes ohjeita tullut mukana. Ja ostin ihan polkupyöriin erikoistuneesta liikkeestä. Hyvin on jalat meilläkin riittäneet jarruttamiseen ja isommat alamäet talutetaan pyörää ihan varmuuden vuoksi.

Meille potkupyörä ostettiin viime heinäkuun lopulla, tyttö oli silloin vähän alle 3-vuotias. Kolmessa päivässä oppi tasapainoilemaan sillä. Nyt, olisikohan kaksi viikkoa takaperin, ostettiin harjoitteluun 12-tuumainen pyöränrämä kirpparilta. Toissapäivänä oppi ajamaan sillä ihan oikeasti. Tähän mennessä on potkinut kuten potkupyörällä. Eli kyllä mun mielestä siitä potkupyörästä oli suuri hyöty, kun jäi apuratasvaihe kokonaan välistä.
 
"selja"
Puky-potkupyörä on kyllä ollut hyvä. Meillä käytössä päivittäin. www.mimilii.fi verkkokaupassa monta mallia. meillä ei ole jarrua, mutta toisaalta alamäessä voisi ollakin, nyt kun vauhti on jo kova kolme-vuotiaalla. Jarruttelee jaloilla.
 
"minä"
Meillä Puky potkupyörä 2-vuotiaalla ja seuraavankin koon ensi kevääksi hankin ilman jarrua vielä. Ensi kesänä 3-v. ja en usko hänen vielä osaavan käyttää kunnolla jarrua. Jalat jarruina mennään :) Pyörä ostettu www.mimilii.fi nettikaupasta
 
"Tumppi"
Poitsu on 2,5v, vähän yli 90 cm ja jalan sisämitta n 35cm, joten oisko käyttäjäkokemuksia, että kumpi koko Puky:stä kannattaisi hankkia? Mitat on just isomman mallin suositusten alarajalla, joten mietityttää että jääkö pienempi malli heti pieneksi.
 
"tuplaäiti"
Meillä on ollut käytössä Strider pyörä. Pienempi potkutteli jo ennen 1v. synttäreitä. Pyörän saa tosi pieneksi ja se on kevyt. Alku vuodesta saatiin sukset pyörään ja sen jälkeen ei ole stiga enää kelvannut :D Viisi vuotias lainaa välillä pyörää, vaikka osaa jo polkea. Pikasäädöillä yksi pyörä menee molemmille. Suosittelen vahvasti.
 

Yhteistyössä