Te, keillä munasarjoissa kysta/kystia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Onko gyne määrännyt verikokeeseen, missa todetaan kasvaimen hyvän/pahanlaatuisuus?
Mulle gyne puhui kystasta, mutta halus kuitenkin varmistaa verikokeella, että minkälaatuinen on.
Mun käsittääkseni kysta aina hyvänlaatuinen, mulla ollut niitä aiemminkin eikä koskaan ennen ole verikokeella testattu. Kysta oli vähän yli 4cm, eli ei mitenkään kovin suuri edes.
Lisäks kohtu suurentunut ja siellä useita myoomia joista suurin 6,5cm

[QUOTE="tiina";23562359]Onko gyne määrännyt verikokeeseen, missa todetaan kasvaimen hyvän/pahanlaatuisuus?
Mulle gyne puhui kystasta, mutta halus kuitenkin varmistaa verikokeella, että minkälaatuinen on.
Mun käsittääkseni kysta aina hyvänlaatuinen, mulla ollut niitä aiemminkin eikä koskaan ennen ole verikokeella testattu. Kysta oli vähän yli 4cm, eli ei mitenkään kovin suuri edes.
Lisäks kohtu suurentunut ja siellä useita myoomia joista suurin 6,5cm[/QUOTE]

verikokeella katsotaan ns. syöpämarkkeri, eli jos tietty arvo koholla, voi viitata pahanlaatuiseen, mulla endon takia olleet jkv noi arvot pielessä... älä huoli, kyllä se siitä ;)

verikokeella katsotaan ns. syöpämarkkeri, eli jos tietty arvo koholla, voi viitata pahanlaatuiseen, mulla endon takia olleet jkv noi arvot pielessä... älä huoli, kyllä se siitä ;)

väkisin mietityttää. Molemmat mummot kuolleet syöpään, toinen vatsa- ja toinen rintasyöpää.
Toinen vaari kuoli eturauhas- ja toinen keuhkosyöpään.Miehen täti kuoli pari vuotta sitten munasarjasyöpään ja äitinsä mies eilen maksasyöpään. Eli kaikki sukulaiset kuolevat näköjään johonkin syöpään.

mulla sanoi raskauden aikana ultrassa että toisessa munasarjassa kysta.
Ja se siitä.
En tajunnut kysyä mitään.

Pitäisikö mennä tutkimuksiin, kysellä neuvolasta vai mitä?

nyt raskaana ollessa sille ei varmaankaan mitään tehdä?