Mies kysyi maksanko hänelle jotain siitä kun hän korjaa yhteisessä käytössä olevaa autoamme :-O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Mies kysyi, että maksanko hänelle jotain, kun hän korjaa MINUN autoani. (laittaa sen katsastuskuntoon, 13 v. vanha auto kyseessä, on mm. korjattavaa ruostevikaa, iskareiden vaihto yms. vikaa) Auto on minun nimissäni, ja olen ostanut sen ennen tapaamistamme, mutta se on kuitenkin minusta MEIDÄN automme, enkä oikein ymmärrä tuollaista erittelyä, kun kuitenkin avoliitossa ollaan oltu vuosikausia. Miehellä ei ole OMAA autoa, vaan käytämme tätä autoa molemmat. Minä kuitenkin maksan vakuutusmaksut, bensat puoliksi. Mies maksaa sitten enemmän kesämökin kuluja yms. Eli tuo maksujen jako on muuten mielestäni Ok.

Vastasin, että osat voisimme maksaa puoliksi, kun molemmat käytämme autoa, ja että varsinaista palkkaa työstä en hänelle mielelläni maksa, koska auto on käytännössä yhteisemme, vaikka se onkin minun nimissäni. Enhän minäkään ota häneltä rahaa siitä kun teen hänelle ruokaa, pesen ja silitän hänen pyykkinsä ja vaihdan hänen lakanansa. :-D

Minkä ihmeen takia jotkut erittelevät omaisuutta ja menoja, vaikka ollaan oltu vuosia yhdessä? :-O

[QUOTE="aapee";23559443]Enhän minäkään ota häneltä rahaa siitä kun teen hänelle ruokaa, pesen ja silitän hänen pyykkinsä ja vaihdan hänen lakanansa. :-D [/QUOTE]

Alat vaan laskuttaa noista "täysihoitolapalveluista". :)

Paljon idiootimpaa heittää tänne jotain maksullisia seksipalvelujuttuja jos parisuhteessa elätte. Koen myös että miehesi kysymys oli ihan asiallinen. Noihin uppoo helposti päivä tai pari tehokasta työaikaa. Lisäksi mainitsit että olette sopineet miehen maksavan mökkiä ym. ja hän saa taas käyttää autoasi. Ei kannata pitää miehiä itsestäänselvinä palvelijoina, kun tekään ette sitä ole.

Paljon idiootimpaa heittää tänne jotain maksullisia seksipalvelujuttuja jos parisuhteessa elätte. Koen myös että miehesi kysymys oli ihan asiallinen. Noihin uppoo helposti päivä tai pari tehokasta työaikaa. Lisäksi mainitsit että olette sopineet miehen maksavan mökkiä ym. ja hän saa taas käyttää autoasi. Ei kannata pitää miehiä itsestäänselvinä palvelijoina, kun tekään ette sitä ole.

No toi seksipalvelujuttu oli ihan huuli, anteeksi jos et ymmärtänyt. :-( En sitä tietenkään miehelle sanonut. Minusta vaan parisuhteessa ei kuulu maksaa toiselle palkkaa palveluista puolin eikä toisin. osien maksuun osallistun ilman muuta.

Ja taas kalikka kalahti. Ilmankos miehet tykkää tasa-arvosta, kun se ei kuitenkaan ole muuttanut mitään muuta kuin sen, että näsäviisaat ja keskenkasvuiset miehet saavat siitä aseen parkuessaan, että on se niin väärin, että heidän täytyy kakaroiden kuluihin osallistua.

Eli se muijan tekemä kotipalvelutyö vissiinkin tapahtuu semmoiseen aikaan päivästä, jolloin kello pyörii takaperin?

Aika tökeröä ja noloa sanoisinko.
En osaa kuvitella kenenkään oikeasti vaativan puolisolta "työstä" rahaa joten vaikea myös kuvitella miten itse reagoisin, en varmaan kovin hyvin kuitenkaan.

Aika tökeröä ja noloa sanoisinko.
En osaa kuvitella kenenkään oikeasti vaativan puolisolta "työstä" rahaa joten vaikea myös kuvitella miten itse reagoisin, en varmaan kovin hyvin kuitenkaan.

No ei ole minulle ikinä tullut mieleenkään vaatia palkkaa. Vaikka viime lauantainakin kun perhe oli muualla, tein perusteellisen kevätsiivouksen jossa meni tunteja. Minusta se on ihan sama asia kuin auton korjaus, sekin lasketaan samalla tavalla kotityöksi. Minä teen enemmän kotona, ja mies korjaa autoa, tekee remonttia silloin kun tarvis tms. , ja minusta se on ihan Ok.

Kuinkahan paljon naisille menee keskimäärin aikaa kodinhoitoon, lastenhoitoon, siivoamiseen ja ruoanlaittoon? Olisiko susta asiallista jos sun vaimos kysyis, että paljon maksat kun mä olen nyt tehnyt sulle sitä ja tätä... ?

Yhteistyössä