A
"aapee"
Vieras
Mies kysyi, että maksanko hänelle jotain, kun hän korjaa MINUN autoani. (laittaa sen katsastuskuntoon, 13 v. vanha auto kyseessä, on mm. korjattavaa ruostevikaa, iskareiden vaihto yms. vikaa) Auto on minun nimissäni, ja olen ostanut sen ennen tapaamistamme, mutta se on kuitenkin minusta MEIDÄN automme, enkä oikein ymmärrä tuollaista erittelyä, kun kuitenkin avoliitossa ollaan oltu vuosikausia. Miehellä ei ole OMAA autoa, vaan käytämme tätä autoa molemmat. Minä kuitenkin maksan vakuutusmaksut, bensat puoliksi. Mies maksaa sitten enemmän kesämökin kuluja yms. Eli tuo maksujen jako on muuten mielestäni Ok.
Vastasin, että osat voisimme maksaa puoliksi, kun molemmat käytämme autoa, ja että varsinaista palkkaa työstä en hänelle mielelläni maksa, koska auto on käytännössä yhteisemme, vaikka se onkin minun nimissäni. Enhän minäkään ota häneltä rahaa siitä kun teen hänelle ruokaa, pesen ja silitän hänen pyykkinsä ja vaihdan hänen lakanansa. :-D
Minkä ihmeen takia jotkut erittelevät omaisuutta ja menoja, vaikka ollaan oltu vuosia yhdessä? :-O
Vastasin, että osat voisimme maksaa puoliksi, kun molemmat käytämme autoa, ja että varsinaista palkkaa työstä en hänelle mielelläni maksa, koska auto on käytännössä yhteisemme, vaikka se onkin minun nimissäni. Enhän minäkään ota häneltä rahaa siitä kun teen hänelle ruokaa, pesen ja silitän hänen pyykkinsä ja vaihdan hänen lakanansa. :-D
Minkä ihmeen takia jotkut erittelevät omaisuutta ja menoja, vaikka ollaan oltu vuosia yhdessä? :-O