Valkoinen vai ihan tumma laminaatti uuteen kotiin?? Perustele! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
riippuu siitä tuleeko seiniin väriä, onko asunto avara ja valoisa vaiko pimeämpi jne.
siis omalle kohdalle jos mietin. meillä on nyt valkoinen lattia että siitä kyllä tykkään :)

Me ollaan mietitty ihan samaa. Valkoinen lattia tuo valoisuutta ja raikkautta, mutta tumma on kodikkaampi. Valkoinen on myös ollut älyttömän trendikäs jo pari vuotta, joten saattaa olla, että kohta se on kaikilla ja siihen kyllästyy. Me päädyttiin pitkällisten pohdintojen jälkeen melko tummaan parkettiin.

Seinienkin väri vaikuttaa asiaan, miun mielestä. Itse valitsisin tumman, mua miellyttää värimaailma jossa lattiasta kattoon mentäessä värit vaalenee, mut nää on niitä makuasioita. Vaalea lattia ja seinät on jotenkin liian kliinisiä mun makuun.

Itselläni on keittiössä vaalea lattia ja muualla tumma. Jos nyt saisin uudestaa valita niin keittiökin tulis tummalla. Molemmissa lika näkyy ihan yhtä paljon, eri muodoissa vaan.

meillä on tosi tumma laminaatti ja joka päivö saa imuroida ja pyyhkästä mopilla,näyttää tosi likaiselta,kun on vähänkään pölyä...jos nyt saisin päättää niin oisin ottanu astetta vaaleemmat.

Tumma, tuo lämpimän ja kodikkaan tunnelman. Tokihan siinä näkyy pöly helposti, mutta eikös valkoisessa näy sitten kaikki muu lika helpommin? Valkoinen taas, noh, mulle se tuo mieleen sairaalan jostain syystä, en tiedä miksi :D

Meillä on makuuhuoneissa tummat parketit ja tykkään niistä tosi paljon ja haluaiin sellaiset muihinkin huoneisiin. Makkarissa ei tietty tule paljon roskaa ja ne on helppo pyyhkäistä parkettiliinalla.

lVastaisin kysymykseen, että en valkeita enkä aivan tummaakaan eli jostain siltä väliltä.

Tuleeko muuten sen laminaatin alle jokin paksu eriste tai lämmitys? Mulla kun mielikuva, että laminaatti on kylmä...

Meillä on kans tällanen pähkinän sävyinen, jotain tumman ja vaalean väliltä.
Uus talo on ja aluksi harmittelin, etten ottanut jotain vaalean harmahtavaa, mutta nyt hetken tätä katseltuani oon tykästynyt :heart:

En raskis enää laittaa ees mattoja lattialle, kun näin hieno lattia peittyy :laugh:

Minäkään en ottaisi ihan vaaleta eikä ihan tummakaan. Vaalea on minusta liian pliisu, että tummhkoon itse päätyin. Meillä siis laminaatti sävyltä tumma tammi ja olen tykännyt. Ei näytä likaiselta kovin helposti, mutta on tarpeeksi tumma tuodakseen "ryhtiä" huoneseen.

Ja suosittelen myös katsomaan laminaatin laatua. Vaikka hiukan tyyristä onkin, kannattaa ehdottomasti ostaa kosteussuojattua, korkealla kulutusarvolla olevaa laminaattia. Meillä on nyt tämä ollut lattialla reilut 5vuotta ja olen ollut tyytyväinen, että ei tullut ostettua halvinta. Hyvin on kestänyt pienten lasten leikit (ei ole edes naarmuilla), oksennustautit, kaatunet mehumukit ja tipuvat lelut, jopa kissan kostopissat :)

mut eikö valkosessaki sit näy kaikki?

Ei itseasiassa näy. Meillä pohdittiin tuota samaa valintaa viime syksynä remppaa tehdessä, ja päädyttiin sitten valkoiseen, ja ainakin toistaiseksi olen tosi tyytyväinen. Ihanan valoisan, puhtaan ja "keveän" näköistä, kun on vaalea lattia. Ja mielestäni tuossa ei näy pöly, hiekka yms. lika kovinkaan selvästi, ainakaan ellei mene ihan lattiantasolle tarkastelemaan.

[QUOTE="alma";23536993]Me ollaan mietitty ihan samaa. Valkoinen lattia tuo valoisuutta ja raikkautta, mutta tumma on kodikkaampi. Valkoinen on myös ollut älyttömän trendikäs jo pari vuotta, joten saattaa olla, että kohta se on kaikilla ja siihen kyllästyy. Me päädyttiin pitkällisten pohdintojen jälkeen melko tummaan parkettiin.[/QUOTE]

Mun käsittääkseni nuo trendit on menny niin, että ensin tuli nuo todella tummat laminaatit, nyt ne alkavat olla vähän vanhanaikaisia ja parhaillaan on nuo ihan vaaleat värit trendikkäitä ja esim. uusissa asunnoissa näkee niitä paljon, ja muutaman vuoden päästä sitten taas tulee joku uusi juttu.

Mielestäni vaalea on tosi kodikkaan ja modernilla tavalla perinteikkään näköinen, jos vain valitsee sellaisen laminaatin, että puukuvio sopivasti kuultaa vaaleuden läpi.

Meillä on valkoinen laminaatti koko talossa pikkueteistä ja pesutiloja sekä kodinhoitohuonetta luukuunottamatta. Olen ollut kovin tyytyväinen valintaan vaikka alussa mietin että onko suurperhe&valkea lattia kovinkin työläs yhdistelmä. Ei mielestäni ole. Yhtä usein pestään ja imuroidaan kuin ennenkin. Erona vain että nyt puhdas näyttääkin puhtaalle.
:)

Yhteistyössä