ovulaatiolaskun luotettavuus?

Edelliset kuukautiset alkoivat: 27.3.2011
Viime kierron pituus: 28 päivää, kierto n 28-30 pv

Hedelmälliset päiväsi laskurin mukaan: 8.4.2011 - 13.4.2011
Ovulaatiopäivä: 11.4.2011
Laskettu aika: 1.1.2012
____________________

Näin sanoo laskuri. Kaksplus - Laskurit



Tänään on 8.4.2011 ja kierron 13 päivä, laskurin mukaan ovulaatio olisi kierron 16 päivä (11.4)?

Eikö ovulaatio olekaan noin 14 päivää ennen seuraavien kuukautisten alkua? Siis tilastollisesti. Jos epäsäännöllinen kierto voi olla koska vaan. Mutta silti..vähän ihme laskuri...?
 
on,mutta siis hedelmällisimmät päivät,eri parhaat päivät saada simpat valmiiksi odottaaan munasolua ovat noin edellä mainitut päivät.ovulaatio on NOIN 14 päivää ennen seuraavia kuukautisia,ei se ole niin päivän päälle. joillain luteaali vaihe kestää jopa 10 päivää,jolloin raskautuminen on vaikeampaa
 
Muistutan, että naisen elimistö voi käyttäytyä kummallisesti. Tämän lapsukaisen alku on tullut kohdassa jossa en olisi ikinä voinut uskoa sen tapahtuvan. Ensinnäkään mulla ei pitänyt olla ovista edes tuloillaan, munasarjat huonossa jamassa ja lopulta, kun ultrien kautta laskeskeltiin ja lasketun ajan kanssa mietittiin niin mulla onkin ollut jo alkukierron aikana ovis. Ei siis puolen välin paikkeilla vaan aikas alkupuolella.
 
Ensinnäkin onnittelut ja toiseksi oho ;) Elimistö on sitten ihmeellinen :) Kerrotaanko ultrassa muuten hedelmöittymisajankohta vai kiinnittymisjankohta (takana yski raskaus mikä meni kesken, muistan että ultrassa joka oli 5+6 puhuttiin kierron 16 päivästä (joko hedelmöittyminen tai kiinnittyminen), silloin kiertonikin oli pidempi (35 pv pari vuotta).?
 
Kiitos :)

Ihan ensin pahoitteluni keskenmenosta vaikka siitä onkin jo aikaa. Itsellänikin niitä useampi takana joten tiedän miltä tuntuu.

Mulle kerrottiin se todennäköisin hedelmöittymisen ajankohta, arvioi kyllä kiinnittymisenkin ajankohdan muistaakseni ohi mennen(olin alkuraskauden ultrassa) ja sitten tottakai laskettiin mitä viikkoja alkio tuolla vastasi ja saatiin la jne. Siitä sitten ultraaja (ihana nainen) laskeskeli mulle, että mulla onkin näemmä ovis ollut aika hauskaan aikaan. Neuvolahan yritti tyrkyttää omaa mielipidettään kaikesta huolimatta, mutta la määräytyi nyt ultrien mukaan. Olen siis puolen välin juuri ylittänyt ;)
 

Yhteistyössä