Tuleekohan karenssi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oon jäämässä äitiyslomalle parin kuukauden päästä ja työkkärissä tehtiin suunnitelma että käyn kyselemässä työharjoittelupaikkaa lähikaupasta. Mulla lähti jalat alta ja tulikin yllättäviä lääkäri- ja ultrakäyntejä. Mitä luulette, tuleeko karenssi kun en päässyt kysymään harjoittelupaikkaa? Sairaslomaa en pyytänyt.

karenssi tulee jos hylkäät sulle osotetun työn. nyt sanot siel työkkäris että jäät sairaslomalle,etkä ole työkuntoinen

Siinä on vaan se ongelma, että sitten joudun liiton rahalta Kelan rahalle, mikä on huomattavasti pienempi. Raskauden alussa kun jäin sairaslomalle uhkaavan keskenmenon takia ja keskeytin koulutuksen, tuli karenssi.
No, saa nyt nähdä mitä se työkkärin täti sanoo... Ihan typerää että oon ollut yli vuoden työttömänä ja nyt kun oon jäämässä äitiyslomalle, patistetaan työharjoitteluun...

Siinä on vaan se ongelma, että sitten joudun liiton rahalta Kelan rahalle, mikä on huomattavasti pienempi. Raskauden alussa kun jäin sairaslomalle uhkaavan keskenmenon takia ja keskeytin koulutuksen, tuli karenssi.
No, saa nyt nähdä mitä se työkkärin täti sanoo... Ihan typerää että oon ollut yli vuoden työttömänä ja nyt kun oon jäämässä äitiyslomalle, patistetaan työharjoitteluun...

Ei raskaus ole este työnhakuun ja jos on niin sitten sairaslomalle.Kai sen tiedät että jos olet työttömänä työnhakijana sieltä voi napsahtaa jopa töitä.

Voisinpa väittää että vaikka kävisit työpaikkaa kysymässä et sitä saa. On tää maa täynnä työttömiä ei raskaana olevia työnhakijoita. Ei kukaan työnantaja tietentahtoen halua viimeisillään raskaana olevaa töihin.

Ehkä mä sitten käyn kysymässä. Se työkkärin täti sanoi viimeks että "Et sä kyllä voi ton selän takia istua etkä oikeen seistäkään mutta kysy jos niillä jotain hommia sulle ois". Mut kannattaako mun mennä nolaamaan itteeni lähikauppaan jossa joudun asioimaan päivittäin?

Ehkä mä sitten käyn kysymässä. Se työkkärin täti sanoi viimeks että "Et sä kyllä voi ton selän takia istua etkä oikeen seistäkään mutta kysy jos niillä jotain hommia sulle ois". Mut kannattaako mun mennä nolaamaan itteeni lähikauppaan jossa joudun asioimaan päivittäin?

Eihän sun tarvi ittees nolata. Selität että työkkäristä toimitettiin kysymään.
(itsekkin aikoinaa jouduin työkkärin toimesta kyselemään erästä työpaikkaa ja äitiysloman alkuun olis ollut kuukausi).
Ja miksi mennä itse keskeyttää koulutus, olisit ollu sillä sairaslomalla?