Typerä rahasyöppö auto.*turhiskiukuttelua*

Mikä auto ja mikä vuosimalli? Sellaista se on jos suvussa/ lähipiirissä ei ole ketään joka osaa huoltaa autoa.

Jotkut autot ovat mielestäni aika rotiskoja jo uutena, enkä koskaan ostaisi itselleni sellaista autoa, kun taas jotkut vanhat autot ovat erittäin hyviä ja kestävät vaikka mitä. Pitää vaan vaihtaa tietyn välein kuluvat osat ja ainekset ;)

Yksinkertaisesti täällä suomessa mikään ei ole ilmaista, se on huomattu.

Mikä auto ja mikä vuosimalli? Sellaista se on jos suvussa/ lähipiirissä ei ole ketään joka osaa huoltaa autoa.

Jotkut autot ovat mielestäni aika rotiskoja jo uutena, enkä koskaan ostaisi itselleni sellaista autoa, kun taas jotkut vanhat autot ovat erittäin hyviä ja kestävät vaikka mitä. Pitää vaan vaihtaa tietyn välein kuluvat osat ja ainekset ;)

Yksinkertaisesti täällä suomessa mikään ei ole ilmaista, se on huomattu.
Renault Laguna -00. Mä en ole koskaan tykännyt tästä autosta tai kyseisestä merkistä. Mulla oli viimeiset 8-vuotta uusia autoja, joiden kanssa ei ollut juuri mitään murheita. Äitiyslomalle jäädessäni myin autoni, koska niin uudesta ja kalliista oli turha maksaa, kun työnkään takia en enää tarvinnut niin "hyvää". Tuo tuli käytännössä "kaupantekijäisiksi", eli edellisen auton ostaja maksoi kauppasumman ja sain vielä tuon vaihdossa.

"Muurarin Vaimo"
Meillä käytettiin auto huollossa, ja kustansi 980e, ja vielä pitäis korjauttaa ainakin etu iskarit, yksi sähkövika ja jarrut ennenkö voi viedä katsastukseen. Ei IKINÄ enää Skodaa meille.

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;23531091:
No voihan p*ska.. Mulla oli kanssa yks rellu vuoden verran ja se oli kyl yks tikittävä aikapommi, oon kuullu kyllä oikeestaa vaan huonoa niistä :/
Todella... Tai tätä ennen mulla ei kokemusta rellusta, mutta 2002 mulla oli muutaman kuukauden saman vuosimallin citikka. Mittarissa oli 29000, kun mäntä tuli (jostain) läpi :D (en tiedä enempää) ja kone leikkasi kiinni. Sen jälkeen luotin Saksalaiseen laatuun ja kaikkiin 3 autoon olin tyytyväinen.

Todella... Tai tätä ennen mulla ei kokemusta rellusta, mutta 2002 mulla oli muutaman kuukauden saman vuosimallin citikka. Mittarissa oli 29000, kun mäntä tuli (jostain) läpi :D (en tiedä enempää) ja kone leikkasi kiinni. Sen jälkeen luotin Saksalaiseen laatuun ja kaikkiin 3 autoon olin tyytyväinen.
Aivan. Mulla on vaan ollu pikkunen golffi ennen sitä rellua ja golfiin olin tyytyväine, toki se tuli tiensä päähän ku oli niin vanha jo, että oli pakko luopua. Meillä on hyvä ystävä, joka on aurokorjaaja, siltä saa aika hyvin tietoa mitä autoa ja miltä vuosilta ei kannata missään nimessä ostaa. Toki niitä maanantaikappaleita joka automerkeillä varmasti on. Nyt sitte luopumaan äkkiä siitä rellusta ku oot saanu sen katsastuksesta läpi ja hommaat jonku volkkarin vaikka :)

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;23531208:
Aivan. Mulla on vaan ollu pikkunen golffi ennen sitä rellua ja golfiin olin tyytyväine, toki se tuli tiensä päähän ku oli niin vanha jo, että oli pakko luopua. Meillä on hyvä ystävä, joka on aurokorjaaja, siltä saa aika hyvin tietoa mitä autoa ja miltä vuosilta ei kannata missään nimessä ostaa. Toki niitä maanantaikappaleita joka automerkeillä varmasti on. Nyt sitte luopumaan äkkiä siitä rellusta ku oot saanu sen katsastuksesta läpi ja hommaat jonku volkkarin vaikka :)
Voi volkkari ois ihana! Ne kaikki kolme oli volkkareite. 2 passattia ja viimeinen oli golffi. :heart: Niisk! Ikävä. :'(

tässä on just yks syy miks luovuttiin autosta. toki se joskus helpottais kunnolis auto millä liikua.
Tuotakin vaihtoehtoa oon miettinyt. Vielä kuitenkin koen että se on hyvä olla olemassa, kun on tuo taapero. Jos joutuu esim. illalla lähtemään lääkäriin. Aamuisinkin hoitoonvienti ja töihinmeno sujuu näppärämmin. Joo, olen hieman mukavuudenhaluinen. Nyt kesää kohden tietty helpottaa, kun voi kaivaa pyörän esille. =)

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;23531347:
Ku ei nuo vanhemmat volkkarit enää niin hirveitä maksa ja on kuitenkin luotettavia ja golffikin on useimmiten pieniruokainen :) eikä oo osat kalliita jos joku hajoo :)
Täytyypä alkaa selailemaan paikallislehtiä ja nettiautoa. :D

...
Mulla oli rellu joskus reilu (-97 laguna) vuos aikaa sitten, toimi ihan moitteettomasti, mutta kuullut myös olen, että nuo tuosta uudemmat ovat aika arvaamattomia. Rellun vaihdoin Volvo S40:iin ja virheen tein ! Olihan volvolla tietty parempi ajaa, mutta koko ajan meni joku paikka rikki. Nyt tein viisaan päätöksen, myin volvon pois, ostin tilalle Toyotan, ja nyt voin olla varma, että eipä tulla tien päälle jäämään. Vaikka autosta puuttuu kaikki kivat herkut, jotka olen ennen autooni vaatinut, niin eipä seiso mikään rahasyöppö pihassa. Säästää pitkän pennin, kun vähän tinkii omasta mukavuudesta. :)

Yhteistyössä