Mikä huonekaluliike sopii lompakollesi?

  • Viestiketjun aloittaja "nea"
  • Ensimmäinen viesti
"nea"
Mistä kaupasta siis ostaisit esim. Sohvan,tv-tason,senkin,vitriinin,sängyn ja olohuoneen pöydän?

Mulla olisi tarkoitus nuo kaikki ostaa ja hirveesti on hintahaarukkaa eri liikkeissä ja mietinkin sitten että onko esim sotkan ja ikean tavarat heppoista ja huonoa,kun hintakin niissä näyttää olevan halvimmasta päästä.

Maskusta tuntuisi saavan ihan ok hinnalla,mutta ei ihan hirveesti ole kokemuksia niidenkään tuotteista.
 
Meillä näin:
2 sohvaa 2+3 istuttavat, Jyskistä 500e.
tv-taso Ikea, ikea family hintaan 49e.
vitriinit (ikean) 2kpl huuto.netistä yhteishintaan 12e.
sänky, ikeasta, 150e.
olohuoneessa ei ole pöytää.

 
Viimeksi muokattu:
"Jenni"
Kysyit mikä sopisi minulle, niin vastaan siihen ensin. Eli meillä ostetaan Askosta aika paljon. Keskitasoa on hinta ja laatukin meille kelpaava. Iskusta ei löydy mitään ikinä vaikka sekin periaatteessa hinnan puolesta meille menisi. Jotenkin ei vaan löydy mieleistä sieltä ikinä.

Ikea ja Masku on kaksi liikettä joita karsastan yli kaiken. Ikeasta voisin harkita jos joku oikeen hyvä sattuu kohalle.
 
Koska olen opiskelija ja varani ovat vähäiset, en missään tapauksessa osta mitään Sotka/Jysk-tavaraa, koska se vasta kalliiksi tulee. Viimeksi ostin kotimaisen sohvan Vepsäläiseltä vuonna 2004, ja se tulee todennäköisesti palvelemaan vielä vuosia. Näin ei olisi halpsisohvien kanssa, koska meillä on vilkkaita lapsia sekä eläimiä. Keittiön koivupuisen, mosaiikkipaloista käsityönä tehdyn pöydän sekä tuolit teetin muutamia vuosia sitten mieleni mukaisiksi, ja eipä tarvitse sitten ostella uusia ihan heti. Tuttavat ostivat jostakin näistä Suomi Soffista tai Maskuista tummaksi petsatun ruokaryhmän ja 6 tuolia, ja maksoivat siitä joitakin satasia. meni 1,5 vuotta ja se vääntyi käyttökelvottomaksi: Paksut pöydäjalat halkeilivat kuten pöytälevyn pintakin ja kahdesta tuolista meni istuinlevy kaarevaksi. Kun asiaa ruvettiin sitten puimaan kävi ilmi, että nämä halpiskamat tehdään trooppisesta, "kestävästä" kumipuusta. No, kestäväähän se toki on, vetolujuudeltaan, mutta ei sovellu Suomen rutikuivaan, keskuslämmitteiseen talvi-ilmaan vaan kuivahtaa ja paukahtelee ja natisee liitoksistaan. he siis hankkivat Sotkasta uuden ryhmän, ja nyt tuolit ratkeilevat liimauksistaan ja he harkitsevat jälleen uuden ryhmän hankkimista. Voitte itsekin laskea, mikä tulee sitten lopulta edullisimmaksi.

Itsse olen vankkumatta sitä mieltä, että köyhän ei todellakaan kannata halpaa ostaa. (Tämä siis on sanonta, halvallahan sitä mielellään ostaisi mutta laatuun kannattaa panostaa kyllä, ja laatua ei taida ihan Sotkan ja Jyskin hinnoilla saada kuitenkaan.)
 
Viimeksi muokattu:
kirpputorit :D

Ikeasta ollaan muutamia ostettu ja ihan hyvälaatuisia on olleet. Kaikki nuo mitä mainitsit saa ihan hyvälaatuisina ikeasta. Sängyn tosin ostaisin jostain laadukkaammasta liikkeestä, jossa on varmasti asiantuntevat myyjät, jos vain lompakko antaisi myöten.
 
Ei kiitos lastulevylle
kirppari ja antiikkiliikkeet, myös jysk, ikea ja joskus kallen kaluste. ja vain täyspuisia kalusteita. niitä kun on hyvä entrata kun kuluvat ja ovat muutoinkin parempia.
 
Meillä on sohvat iskusta (natuzzit) ja koti-ideasta.
Sohvapöytä on kruunukalusteen (on myös kaksi muuta, toinen on meksikosta, toinen on jonkun puusepän tekemä).
Tv-kaappi on ikeasta.
Kirjavitriinit on björkdahlin.

Huomenna tulee riviera maisonin pöytä ruokailuhuoneeseen. :heart:
 
---
No meillä on melkein joka paikasta, mutta ehkä vähiten noista isoista perusketjuista. Löytyy siis Stockmann, Zaza, Vepsäläinen, Finnlandia, Pentik, Kodin 1, sänky Iskun myymää norjalaista Wonderlandia ja sitten on paljon myös Ikeaa varsinkin lastenhuoneessa ja kaapistoja. Sitten vielä perittyä talonpoikaisantiikkia. Jyskissäkin kävin jotain katselemassa, mutta laatu oli kyllä ihan kuraa niissä lipastoissa ainakin.

Eli perusketjuja Askoa, Iskua, Maskua meillä ei sattumalta ole juuri ollenkaan.
 
kuinka on jyskin sohvat toimineet? Olemme just haaveilleet jyskin sohvaryhmästä; mutta sen kesto hiemen mietityttää?
Meillä on ollu sohvat nyt 8kk, ja ainakin tämän ajan on toiminut hyvin. Lapset on vielä pieniä, niin ei tule keikuttua ja leikittyäkkään niillä, joten aikuisten käytössä on toiminut. Ainoa miinus noissa on se, jota emme tulleet itse ajatelleeksi ollenkaan, on se että ei ole irrotettavia päällisiä. Siinä kun pieni napero tulee suklaisilla käsillä sohvalle istumaan..
 
Tällä hetkellä sisustukseni on suoraan Huutiksesta hankittua :) Laulumaan huonekaluja on aika paljon, tykkään niin ulkonäöllisesti kuin laadullisestikin. Jos uutena olisi varaa hankkia, niin niitä saa tilattua paikallisesta pienehköstä huonekaluliikkeestä ja toimittavat kotiinkin usein ilmaiseksi.
 
"piitu"
ikealta, sotkasta, jyskistä ja koti-ideasta on oikeastaan kaikki kalusteet paitsi ruokailuryhmä mummon perintönä. eli halpiksia. vaikka kuin köyhän kannattais ostaa kestävämpää nii luotolla/osamaksulla en osta joten näihin on tyydyttävä.

miinuksia:
ikean halppis lipasto on pysyny hyvännäkösenä vaikka kolhuja on. mutta siinä ei voi säilyttää kuin vaatteita koska ne pohjalevyt on niin ohuita paskalirpakkeita ettei kestä painoa. no lapsenvaatesäilytykseen sen ostinkin.

jyskin tv-taso miellyttää mun silmää ja ulkonäöltään sopi kotiin paremmin kuin monet kalliimmat ja silloin olis ollu varaa ostaa paljon kalliimpikin mutta ulkonäön takia päädyin tuohon ja vaikutti oikein tukevalta ja laatikonpohjatkin paksumpaa kuin esim nuo mitä minun ikean lipastossa. mutta kuinka ollakaan laatikon etureunat irtoilee jos kovin rajusti aukoo/laittaa kiinni kun ne ruuvit ei pidä sitä enää kasassa. toki tuo lapsi on niissä roikkunu että omalta osaltaan siinä syy.
tämäkin taso on pysyny kyllä sievän näköisenä ja ajaa asiansa kunhan vähän varoo eikä nuo viat suoranaista vitutusta aiheuta kun siihen osasin näillä hinnoila varautua. tietäähän nuo lastulevy huonekalut...

sitten taas jyskin jenkkisänky maksoi 500e uutena ja on nyt ollu 5 vuotta käytössä ja tosi hyvässä kunnossa ei painaumia eikä muita vikoja. ainaki minulle se sopii ja on mukava nukkua. tosin siinä sängyssä on vakituisesti nukkunu ainoastaan minä 55kg ja lapsi alle 15kg.
 
Suzyanne
Huutiksesta, kierrätyskeskuksesta ja tutuilta on kaikki ostettu. Antiikkinen lipasto joka meillä on olkkarissa, on bongattu roskalavalta. Ai niin ja olkkarin sekä makkarin jalkalamput myös. :cool:

Jos olisi enemmän rahaa, ostaisin silti vanhaa, mutta huomattavasti arvokkaampaa kuin nämä nykyiset.

Vain patjat yms. ostamme uutena.
 
"vieras"
Meidän huonekalut:

-sohva, Masku, 700e.
-sohvapöytä miehen mummun vanha ruokapöytä
-kirjahylly eri paikoista hankittua 2hand-Lundiaa
-''pullokaappi'' miehen isoisoisoisän tekemä
-rottinkiarkku Talousmarkka 20e

-Keittiön pöytä ja tuolit miehen mummun vanhat
-syöttötuoli kaverilta 10e

-sohvasänky miehen vanhempien vanha
-iso puulipasto kirppis 200e
-pieni puulipasto miehen mummun vanha
-lastulevykirjahyllyt kaverin vanhat

-runkopatjat + jalat Jysk 500e
-pikkukaappi kaverin pomon vanha
-klaffipöytä isoisäni vanha
-keinutuoli miehen mummun vanha

Tekstiilit, eli verhot, matot, koristetyynyt on ostettu uusina tarjouksista ja alennuksista, on Jyskistä Vepsäläiseen, kallein on olkkarin villamatto 180e jonka ovh. oli 650e.

Mä en tykkää kalusteista jotka huutaa, että ''OLEN EERO AARNION TUPLAKUPLA! OLEN IKEAN EKTORP! OLEN SEN JA SEN SE!'' Ainakin, jos koko kämppä on sisustettu Ikealla ja tekstiilit on Marimekkoa ja sit löytyy joko Block, Tuplakupla tai Lokki-valaisin, niin hyhhyh.
 
[QUOTE="vieras";23527688]:

Mä en tykkää kalusteista jotka huutaa, että ''OLEN EERO AARNION TUPLAKUPLA! OLEN IKEAN EKTORP! OLEN SEN JA SEN SE!'' Ainakin, jos koko kämppä on sisustettu Ikealla ja tekstiilit on Marimekkoa ja sit löytyy joko Block, Tuplakupla tai Lokki-valaisin, niin hyhhyh.[/QUOTE]

:LOL::LOL:

Ai niin se sänky. Se on mun miehen tekemä väliaikaisviritys (joka on ollut käytössä vuodesta 2004) ja patjat on ostettu sotkasta joskus 900 vuotta ennen Jeesuksen syntymää (siis silloin kun sotka vielä myi piscinaa), tarttis kipeesti ostaa uudet.
 
..
[QUOTE="vieras";23527688]Meidän huonekalut


Mä en tykkää kalusteista jotka huutaa, että ''OLEN EERO AARNION TUPLAKUPLA! OLEN IKEAN EKTORP! OLEN SEN JA SEN SE!'' Ainakin, jos koko kämppä on sisustettu Ikealla ja tekstiilit on Marimekkoa ja sit löytyy joko Block, Tuplakupla tai Lokki-valaisin, niin hyhhyh.[/QUOTE]

Kysyikö joku jotain sisustusmausta tässä ketjussa? Sinä nyt tykkäät teidän tyylistä ja joku toinen toisesta. Oletko miettinyt sitä, että tuskin se ihminen olisi esim. hankkinut juuri noita, kohtuullisen arvokkaitakin valaisimia tms, jos ei pitäisi niistä? Ja ei, meillä ei ole Marimekkoa eikä yhtäkään mainitsemistasi lampuista. Ikeaa toki löytyy.
 

Yhteistyössä