Jyväskylä /keski-Suomi, yli 30v. odottajat

Hei,

täällä kanssa yksi keski-suomalainen jännittäjä, en tosin ole Jyväskylästä mutta josko kelpaisin tänne mukaan.
Tosi alussa vielä ollaan, mutta nyt jo vähän uskaltaa tuuletella. :)
Esikoinen täytti 2 v helmikuun alussa.

Hienoa, että ei tarvinnu yksin täällä hudella!

Griffski73, eiköhän täältä iän puolesta perässä tulla, kiva kun ilmottelit itestäs! Mulla on (salaisissa) haaveissa myös kolmas lapsi, mutta täytyy yrittää saattaa tämä toinen nyt ensin kunnialla maailmaan. :)

Mimmi_75, millä viikolla olet?
Täällä on menossa vasta rv 6+0, en ole edes neuvolaa vielä tohtinut varata. Maltilla mennään siis, mutta oireita on ilmassa.

Esikoinen tällä hetkellä flunssassa kotona ja minä yritän tehdä tietsikalla jotain kärkeävää... tänne päädyin ;).

Olis kiva löytää täältä aitoja tuttavuuksia, kun ei niitä koskaan liikaa ole...

Hyvää naistenpäivää Keski-Suomen odottajat =)

Jämsän seudulla asustelen, rv 17 vko menossa eli laskettu aika on elokuussa. Alkuraskaus meni pahoinvoidessa, mutta nyt onneksi olot on parantuneet - tosin keskiraskauden energisyyttä en ainakaan vielä tunne.

Ensimmäinen lapsi on tulossa, jo kauan on tätä toivottu. Kovin malttamaton olen, olisin jo valmis äitiyslomalle - ja ennen kaikkea - valmis äidiksi.

Huomenna jotain konkreettista eli neuvolaan ja rakenneultrakin on 21.3.

Hyvää vointia meille kaikille =)

Hei,

täällä on tällä hetkellä menossa rv 8+5. Ens viikolla olisi ensimmäinen käynti Gravidassa, diabeteksen takia käyn ehkä kerran kuussa siellä tarkistuksissa.

Itse olen Keuruun suunnalta.

Olosta ei mitenkään huomaa että olisi raskaana. Maha tuntuu tosin työntyneen ulos niin että luulis siellä olevan vähintään viitoset. :LOL:

Heippa vaan, Helmetär! Sä oletkin jo pitkällä! Itse olen pyörähtänyt parina päivänä tässä joku aika sitten Jämsässä, vaikka kovin hyvin en siltikään paikkaa tunne.

Mimmi-75, en minäkään "tunne " olevani raskaana. Saati usko ;D. Toivotaan, että aika menis sukkelana ja alkas pääkin uskoa että raskaana ollaan.

Moi vaan! Ja harmaata perjantaita kaikille : /

Muistan oman alkuraskauteni - mullahan se ei ihan mutkitta menny - ja pitkään oli tunne että kaikki menee poskelleen. Nyt onneksi, kun liikkeet tunnen hyvin alkaa pelko hälvetä hiukan. Mutta tosi tosi raastavaa oli alku, ja en itsekään uskonut olevani raskaana.

Meillä tosiaan kolmas tulossa - ja puhetta oli että jää viimeiseksi - mutta nyt hiljattain mies päästikin sammakon suustaan ja lipsautti että ei nyt olekaan aivan varma onko viimeinen :D No mutta, sen näkee sitten. Lähinnä hän on ollut minusta huolissaan, jo iänkin puolesta ja sitten kun tosiaan aikalailla on ollut sitä stressiä tämän raskauden kanssa. Sanoi, ettei haluaisi että joudun käymään sen kaiken uudestaan läpi taas. Kultainen mies :heart:

Se Gravida oli kyllä mun mielestä hieno paikka - parasta ehkä se että se 'tv-ruutu' oli siellä katossa jättimäisenä - eikä tarttenu niska vääränä tuijottaa ruutua siinä vieressä :) Mulle on osunut hirveän ihania kätilöitä myös. 2 kertaa ollaan nyt siellä ultrassa käyty.

Minkä ikäisiä lapsia sulla on ennestään, Grifski?

Itsellä on kova hinku alkuraskauden ultraan, vaikka järki on tähän asti aina aiemmin käskenyt odottaa rauhassa. Nyt on kuitenkin vasta 6+3 menossa, joten yksityiseltäkin sais luultavasti kalliilla rahalla vaan lisää huolta. Koitan malttaa vielä... Gravida kuullostaa hyvältä paikalta kyllä. Esikoisen raskaudessa sain alkuraskauden ultran YTHS:llä 7 eurolla. Nyt ei ole sinne enää asiaa, harmi.

Huomenna olis sitten Jyväskylän keikka edessä. Fiilikset on vaan tosi ristiriitaiset. Alitajunta varmaankin temppuilee ja epäilen että huomenna diagnosoidaan kkm. Liekkö mitään tekemistä sillä että esikoinen diagnosoitiin tm:ksi ensimmäisessä ultrassa. Mitenkähän sitä saa nukuttua ensiyönä.

Mitenkäs muut voivat? Ihana aurinkoinen päivä on taas tulossa ja elämä hymyilee.

• Tykkää
Reactions: Lumihiutale 73
Hei

Gravidassa käyty, ompa hieno paikka. Hiukan meinas hirvittää kun lähdin sieltä suunnistamaan sisäkautta kahvioon, on muuten monta mutkaa matkalla mihin voi eksyä. :)

Syke on nyt bongattu, mutta mitta ei vastannut viikkoja. Lääkäri nyt ei ollut ollenkaan huolestunut kun mulla vaikee määrittää tuota laskettua-aikaa muutenkin. Merkattiin nyt neuvolakorttiin viikoiksi 7+2 (eli aika samoissa mennään Hilde-76, ties vaikka yhtäaikaa laitoksella jos sinne asti päästään). 5 viikon kulutta menen jälleen käymään ja silloin taas tarkennetaan tuota LA:aa, on se vaan hankalaa.

Tunnelmat on....en oikein osaa sanoa mitään. Jotenkin sitä vaan miettii että toinen onkin pienempi kun pitäis olla että tarkoittaako se jotain? Päästäänkö tässä loppuun asti? Vai mihin tämä oikein loppuu? Huoh. Näihin sanoihin, näihin tunnelmiin.

Hienoa Mimmi että kaikki kunnossa kuitenkin :) Muistan niiiiiiiiiiiiiiiin tuon alkuraskauden ahdistavan pelon joka vaivasi koko ajan, ei kiva :/ Tsemppiä kovasti!

Hilde, mulla on jo melkein teini-ikäisiä lapsia ennestään :)

Pah, jos ei tuo aurinko ihanasti paistais, masentuisin mökkiini varmasti. Aika tuntuu seisovan paikallaan ja tylsistyttää. Huolia löytyy tonnikaupalla, melkein joka asiasta mitä elämässä tapahtuu. No mutta kaippa tää viimestään kesällä iloks muuttuu kun käärö on kainalossa :)

Lääkäri olis loppukuusta ja siis eka sellainen. Pitkä välikin edelliseen käyntiin nlassa varmasti vaikuttaa tähän, et tuntuu et mitään ei tapahdu :) Kuten sanoinkin, niin liikkeet tunnen onneksi hienosti, ja hälventää huolia vauvan osalta ainakin. Se on vaan jotenkin käsittämättömän hieno tunne!

Hankintoja ollaan jo tehty, ja enää ei puutu kuin sänky ja sitteri :) Kohta poksuu rv 27!

Ihanaa loppuvkoa kaikille :wave:

Moikka taas Keski-Suomen mammat!

Millainen on ollut vointinne? Griffski onkin jo pitkällä, olisinpa minäkin ;) Kohta alkaa rv 20, raskaus siis puolessa välissä. Rakenneultrassa Gravidassa nyt käyty ja kaikki hyvin =) Pikkuinen ei ihan vastannut raskausviikkoja, oli/on viikkoa pienempi, mutta ei syytä huoleen. Sukupuoli saatiin selville 100%:sti, niin sanoi osaston ylilääkäri ja kyllähän sen itsekin näki selkeästi. Oi ihme!

Kovin onnellinen ja levollinen olo - ja toisaalta malttamaton. Olisin jo valmis äidiksi, on tätä niin kauan toivottu =)

Hyvää vointia kaikille!

Moi kaikille!

Olen Jyväskyläläinen odottaja ja viimestä viikkoa viedään laskettuun aikaan. Olo alkaa olla aikas täysi ja odottavan aika alkaa käydä kyllä jo malttamattomaksi. Toisaalta nyt ollaan jo niin kalkkiviivoilla :)
Meillä on ennestään kaksi tyttöä (-94, -98), joten tovi on vierähtänyt edellisestä vauva-ajasta. Koko perhe odottaa ihan into piukassa tätä uutta tulokasta, joka on yllätys, yllätys, POIKA <3 Kävin viikko sitten paino arviossa ja silloin kooksi arvioitiin jo 3660g eli iso poju sieltä on tulossa :) Minulla raksausaika on mennyt kaikin puolin loistavasti, joskin nyt alkaa olla ns. tekemisen puutetta.. Tsemppiä kaikille odotukseen ja nauttikaa joka hetkestä :)

Moi!

Helmetär, minusta tuntuu etten ole taas yhtään pitkällä ja aika on pysähtynyt :LOL: Joten samat fiilikset kuin sinulle - olisin jo valmis että kaveri tulisi ulos :)

Tsemppiä happy74, viimeiselle viiko(i)lle!

Mitään ihmeitä raportoitavaa ei ole täältä, joten ihanaa vkonloppua kaikille!

Onnea Hildelle sykkeistä. Aika samoissa mennään, mulla on tänään 8+5 (kunnes se sitten taas pääsiäisviikolla muuttuu)

Happylle tsemppiä. Jokohan siellä kohta on nyytti?

Muille jaksamista ja aurinkoista viikonloppua.

Moi!

Rakas pikku prinssimme (3785g, 51cm) saatiin maailmaan la 26.3 klo.01.00. Viikkoja oli siis 39+2 ja synnytys tosi nopea ja melko helppo. Luulen, että vyöhyketerapiasta oli apua kyseiseen projektiin. Nyt ollaan kotona tutustumassa toisiimme ja voin sanoa, että hän on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin syötävän suloinen pikku RAKAS :) Kaikki se yhdeksän kuukautta on kyllä tämän nyytin arvoista.
Maitobaari kutsuu, joten palaillaan ja tsemppiä kaikille!

Onnea Happy 74!

Vooooi, olispa kiva nähdä livenä oikea vauva! :) Toissapäivänä kaupassa näin ihanan isoveljensä kanssa hekottavan vauan kaukalossa, tuli tippa silmään liikutuksesta, hassua.

Kiitos sykeonnitteluista, Mimmi! Se onkin aika iso juttu tässä vaiheessa ja aika samoilla mennään. koskas sulla on seuraava ultra? Ens viikolla pitää mennä veriseulaan, 18. pvä sokerirasitukseen ja 20.4. Gravidaan nt-ultraan. Vappuna vietänkin sitten hääpäivää ja mies antoi käskyn että tänä vuonna ei sitten vietetä hääpäivää valmistellen esikoisen synttäreitä (ovat peräkkäisinä päivinä eli1. ja 2. 5.), tytölle on kuulemma hoito järjestetty... Ilmeisesti jotain kivaa tiedossa, joten vappua odotellen. :)

Onhan meillä pääsiäinenkin sitä ennen , kivaa! Vaihdoin olkkariin jo keltaiset verhot, joku nohevampi olis saattanu samlla pestäkin ne ikkunat, mutta minä en malttanu vielä... ihana kun aurnko paistaa, saa koiran kanssa ulkoillessa nauttia valosta! Vieläkun lähtis noi lumet veks ilman että joka paikka lainehtii!

Hilde :D Toi oli kyllä hyvä!

joke-81 mukaan mahtuu tottakai. Hiljaista täällä kyllä tuntuu olevan, joten et ainakaan kärryiltä putoa :D

Mulla alko massu kutiaa eilen niin pirusti, ihan hulluks tekee :mad:

Mä haluaisin kanssa hiukan vaihtaa verhoja ym, mut en oo löytäny mieleisiä. Haluun sellasta missä olis ihan limenvihreää ja jotai muuta....täytyy jatkaa etsiskelyä. Kevättä sais jo näkyä kodissakin, meillä on kovin musta-valko-harmaa ollut väritys koko talven.

Happylle onnea kovasti pojasta!

Hilde, just tulin verikokeista (muistin jopa käydä) ja seuraava ultra on 20.4 :) Gravidassa. Sokerirasitukseen ei onneksi tarvi mennä ;)

Meillä ei kevät näy juuri muussa kun ikkunalaudat on täynnä taimia.

Jotain käynnistysvaikeuksia on nyt taas tän kelin takia.

Yhteistyössä