[QUOTE="Pusse";23515851]Oon varmaan huono äiti kun oon ollut ylpeä pullukka-vauvoistani

Ja neuvolassakin on sanottu vaan että kylläpäs kasvaa hienosti. Esikoinen (poika) oli 3kk iässä 7440g ja 62,5cm ja eli pelkällä tissimaidolla puoli vuotta.
Nyt poitsu on 3-vuotias eikä pullukasta tietoakaan, vähän sais syödä mielellään enempikin ruokaa, ei ole kiinni siitä ettei tarjottais. Herkkuja saa kyllä minimaalisesti ja pelkästään juhlissa, karkkia ei ollenkaan.
Kuopus (tyttö) on vasta 1½ kuukautta vanha, mutta rinnalla viihtyy siihen tahtiin että taitaa ylittää veljensäkin vauvamitat, taisi ylittääkin jo
En ole osannut vauvojeni painosta huolestua, kun tiedän että liikkeelle lähtiessä noi lukuisat kaksoisleuat ja (ihanat

) reisimakkarat katoaa, kun syövät kunnon ruokaa ja säännöllisin väliajoin.[/QUOTE]
Minulla on ollut vähän kaksijakoinen suhtautuminen näihin isoihin vauvoihin. Meillä siis esikoinen oli pieni poika, kaksi nuorempaa isoja ja pulskia tyttöjä. Ensinnäkin se helpotus kun lapsi syö ja kasvaa hyvin pelkällä rintamaidolla, ei tarvi neuvolaan mennessä jännittää onko painoa tullut tarpeeksi. Muutenkin nämä pulleat lapset ovat olleet meillä sellaisia terveen ja vahvan oloisia, eivät juuri sairastelleetkaan jne. Esikoinen on down-lapsi, syntyessään jo pieni ja kasvu on ollut hidasta jo ihan perusvammasta johtuen, neuvolan kanssa sai aina vääntää kättä siitä onko lapsi kasvanut tarpeeksi vai ei. Sairastumiset oli ikäviä kun ruoka ei maittanut ja ennestäänkin vähäinen paino tippui nopeasti.
"Hankalana" olen pitänyt ainoastaan tuota isojen vauvojen kantamisen raskautta. Meillä kakkonen oli motorisesti heikko ja jokseenkin hypotoninenkin vauva, kuin iso ja lötkä jauhosäkki kannettavana kun ikää tuli vähän enemmän. Silloin tuli mieleen kerran jos toisenkin että saisihan tuo vähän pienempikin olla.

Siksi nyt kuopuksen (4kk) kohdalla toivon että kun hän kerta kasvussa on mennyt isosiskonsakin ohi, niin toivottavasti motorinen kehitys olisi myös huomattavasti nopeampaa.
Niin ja mitä myöhempiin vaiheisiin tulee niin tuo keskimmäinen joka oli iso ja pulska vauva, hänestä kehittyi pitkä ja hoikka tyttö.