Oulainen, Muhos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muutosta vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muutosta vailla

Vieras
Millaista on asua?

Mietitään muuttoa, mutta ei haluta kovin isoon kaupunkiin. Noi ainaki olis vaihtoehtoina. Kiinnostais tietää millasia opiskelu mahdollisuuksia on, mitä harrastuksia lapsille, viihtyvyys... ihan kaikkea mahdollista :)

Jotain varmasti kertoo se, ettei kukaan tuolta alueelta ole vastannut. Itse olen naapurikunnasta enkä kyllä muuttaisi kumpaankaan, vaikka pari tyytyväistä työkaveria Muhokselta tunnenkin.

Oulainen on ihan järkyttävä paikka. Ainaki mun mielestä :X Eihän siellä ole palveluitakaan juuri minkäänlaisia ja aina joutuu ajamaan suhteellisen kauas jos johonki haluaa. Muuttakaa ylivieskaan :)

Hmm..kuin olet päätynyt näihin vaihtoehtoihin? Minustakaan nää ei ole kovin kivan kuuloisia paikkoja, ainakaan Oulaisista ei ole kovin hyviä kokemuksia.. joku Oulua lähempänä oleva pieni paikkakunta?

Muhoksesta en osaa kommentoida. Oulainen ihan ok, löytyy harrastusmahdollisuuksia ja koulutuspaikkoja myös peruskoulun jälkeenkin (kauppakoulu, talouskoulu, terveydenhuoltoalalta). Työpaikkoja ei hirmuisesti ole tarjolla :( tämän takia suosittelisin jotain Oulun lähellä olevaa paikkakuntaa.

En tiedä miksi Oulaista on näin kovasti moitittu... Kouluja löytyy ja kauppoja, sairaala ym. Jos enemmän tarttee, niin Ylivieska ja Oulu on suht lähellä. Töitä niukalti.
Ehkä siinä mielessä Muhos parempi.

Oulainen on minun mielestäni hyvä paikka asua. Ja yleensä se on tämä teini-ikäisten kasti, joka tätä paikkakuntaa haukkuu.
Lapsiperheenä täällä on hyvä asua, on kaikki tarvittavat palvelut. Erityinen plussa tietenkin sairaalasta, joten lasten kanssa matka päivystykseen ei ole paljon. On kela, on pankit, on erilaisia kauppoja. Ja tosiaan Ouluun se 100km ja ylivieskaan n.30km, jos tarvitsee jotain erikoisempaa.
Päiväkoteja on muutamia, se missä omat lapset on, on mainio. Tekevät paljon asioita ja tädit on mukavia, ja lapset tykkää olla hoidossa.
Mukava kun asiat hoituu helposti, mihinkään ei ole pitkiä jonoja yms.
Harrastusmahdollisuuksia löytyy, ja tännehän ollaan rakentamassa suomen suurinta uimahallia ja jotakin "viihdekeskusta" myös.

Yhteistyössä