onko täällä ihmisiä jotka eivät tykkää käydä Etelässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ipsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ipsu"

Vieras
Vai tykkääkö kaikki? Minä en ole koskaan ollut etelässä ja kaikki sanovat minulle että rakastut kun käyt vaan sen ensimmäisen kerran,onko näin? Nyt olisi mahdollisuus lähteä ja mietinkin että pitäisikö varata matka vain sen takia kun kaikki hehkuttaa sitä ihanuutta ulkomailla.

Itsehän en rannoille menisi (joskin varmaan pakko lasten takia) tykkään joo shoppailla,mutta voisin sillä rahalla mitä menee matkaan ostaa täältä paljon enemmän niin onko siellä sitten jotain mulle joka ei ole rannalla löhöävää tyyppiä,bailata siellä ei voisi kun olisi lapset..

Mietin että jos haluan lähteä nyt perheen kanssa lomalle niin minne sitä menisi,suomenkiertelykin olisi ihan jees,mutta tuskin lapset viihtyisi kauheasti autossa...laivat on koluttu ja se 2pv on liian lyhyt.sitten toisaalta en halua mihinkään "viileeseenkään" maahan,ehdotuksia?

Itse olen miettinyt samaa. En ole koskaan käynyt etelässä, joten en voi tietää tykkäänkö vai en. Toisaalta olisi ihana matkustaa, nähdä maailmaa ja erilaisia kulttuureja, haluaisin shoppailla, syödä ja juoda (mikä ei lasten kansssa tietenkään onnistu). Kuitenkin jo Suomenkin helteillä olen tuskissani, auringonottamisesta, rannalla vetelehtimisestä ja uimisesta en niinkään välitä, joten en ainakaan tässä elämäntilanteessa lähtisi rantalomalle. Kaupunkilomille kyllä lähtisin, jos olisi paaaaljon rahaa.

[QUOTE="vieras";23509447]Mikä on se Etelä? Olen aina ihmetellyt missä se sellainen paikka on.[/QUOTE]

No olet kyllä jäänyt varmaan aika monessa keskustelussa ulkopuolelle, jos et tosiaan ole tajunnut mistä puhutaan. On se elämä joillakin rankkaa.

kenenkààn ei ole pakko matkustaa toisten mieliksi. mutta minustakin ei ole olemassa semmosta kàsitettà kuin etelà. se ns. rantaloma voi olla niin paljon muutakin kuin palmun alla lòhòilyà. kiinnostaako arkeologia, historia, ruokakulttuuri, vaellus, kielet, sukeltaminen...?

kreikka on erilainen kuin italia
malediivit erilainen kuin polinesia
vàlimeri eri kuin valtameret

Mä en myöskään ole niitä ihmisiä jotka makaa rannalla ja ovat ruskeita kun pavut kun sapauvat takaisin suomeen. Tai sitten kiertelee nähtävyyksiä yms. Mulle riittä Suomi, olis kiva tutustua omaan kotimaahansa ja päästä kiertelemään itä-suomi, pohjois-suomi ja Länsi-suomi. Etelä-suomi jo aina nähty, mutta laivat on mun juttu vaikka kestääkin vaan sen 2 päivää =)

Ei kaipaa kuumuutta, vihaan suomen kesiä jos on liian kuuma. Rakastan vesisateista kesää :heart: Tai max +20, plivistä ja vieno tuuli. =)

Voihan sitä mennä ihan kaupunkilomalle. Ei tarvitse välttämättä löhötä vaan rannalla jossain turistirysässä. Lastenkin kanssa voi käydä ravintoloissa ja yleensä "etelässä" onkin ihan normaalia, että lapset on mukana ravintoloissa illallisella kuten muukin perhe. Jos ei perusta kuumuudesta, niin varsinkin etelä-Eurooppaan matka kannattaa ajoittaa ihan alkukesään tai alkusyksyyn, sillä siellä todellakin on kuuma kesällä.

Mä en myöskään ole niitä ihmisiä jotka makaa rannalla ja ovat ruskeita kun pavut kun sapauvat takaisin suomeen. Tai sitten kiertelee nähtävyyksiä yms. Mulle riittä Suomi, olis kiva tutustua omaan kotimaahansa ja päästä kiertelemään itä-suomi, pohjois-suomi ja Länsi-suomi. Etelä-suomi jo aina nähty, mutta laivat on mun juttu vaikka kestääkin vaan sen 2 päivää =)

Ei kaipaa kuumuutta, vihaan suomen kesiä jos on liian kuuma. Rakastan vesisateista kesää :heart: Tai max +20, plivistä ja vieno tuuli. =)

makunsa kullakin. onneksi olemme kaikki erilaisia :)
mità tykkààt tehdà kotimaan lomilla? minkàlaisia kohteita? millaisia elàmyksià haet?

En minäkään rannalla jaksa maata mutta silti tykkään käydä etelässä, koska pidän lämpimästä ja merestä. Turistihelvetit jätän kyllä väliin, pitää olla jotain muutakin nähtävää ja tekemistä.
Ei se ulkomaille lähteminen ole pääasia, mutta kun Suomessa on lämmin aika niin lyhyt! Käyn kyllä kaupunkilomillakin, mutta ne on sitten kevään tai syksyn matkoja.

Voihan sitä mennä ihan kaupunkilomalle. Ei tarvitse välttämättä löhötä vaan rannalla jossain turistirysässä. Lastenkin kanssa voi käydä ravintoloissa ja yleensä "etelässä" onkin ihan normaalia, että lapset on mukana ravintoloissa illallisella kuten muukin perhe. Jos ei perusta kuumuudesta, niin varsinkin etelä-Eurooppaan matka kannattaa ajoittaa ihan alkukesään tai alkusyksyyn, sillä siellä todellakin on kuuma kesällä.

meillà on tàllà viikolla luvassa jo 25 °C ;)

En tykkää käydä. Ei ole sen rahan arvoista. Kolmesti on käyty lasten kanssa rantalomalla. Nyt odotellaan, että lapset tulevat täysi-ikäseksi. Sitten voidaan matkustella miehen kanssa kahdestaan, jos huvittaa.

Vähän aiheen vierestä, mutta onko täällä muita sellaisia, jotka haluaisivat lähteä matkalle ihan yksin, ilman lapsia, puolisoa, kavereita? Tuntuu että olen ihan pimeä, kun elättelen salaa tällaista haavetta. Tämä siis minulla siksi, kun tuntuu, että haluaisin tehdä asioita ja mennä sellaisiin paikkoihin, joihin perhe tai kaverit eivät halua. Haluaisin kuljeskella rauhassa kaupunkien kaduilla, syödä ravintoloissa, käydä nähtävyyksissä, shoppailla jne ilman, että pitää ottaa huomioon mitä toiset haluavat tehdä. Myös uusiin ihmisiin ja kulttuureihin tutustuminen olisi jotenkin luontevampaa.

Välimerellä on jo kevät hyvässä vauhdissa. Asuin itse 1,5 vuotta välimerellä ja nyt takaisin Suomeen muuttaneena hieman haikeana mietin niitä leppoisia päiviä. Tosin kesät olivat minulle aivan liian kuumia. Heinä-elokuu on aivan kuin grillissä olisi :) Parasta aikaa olivat juuri kevät ja syksy. Aah!

aivan! mà karkaankin tààltà kesàkuussa suomeen. ensin nautin tàstà pitkàstà kevààstà ja syyskuussa vielà "kesàisestà" syksystà takaisin tààllà. nàin saa mukavasti kesàajalle pituutta 6 kk

teille jotka ette tykkàà rantalomista, suosittelisin ihanaa lomaa esim keski-euroopan vuoristossa. siellà on kesàllàkin paljon viileàmpàà (kunhan nouset tarpeeksi perenpinanna tasosta) .

[QUOTE="vieras";23509982]Vähän aiheen vierestä, mutta onko täällä muita sellaisia, jotka haluaisivat lähteä matkalle ihan yksin, ilman lapsia, puolisoa, kavereita? Tuntuu että olen ihan pimeä, kun elättelen salaa tällaista haavetta. Tämä siis minulla siksi, kun tuntuu, että haluaisin tehdä asioita ja mennä sellaisiin paikkoihin, joihin perhe tai kaverit eivät halua. Haluaisin kuljeskella rauhassa kaupunkien kaduilla, syödä ravintoloissa, käydä nähtävyyksissä, shoppailla jne ilman, että pitää ottaa huomioon mitä toiset haluavat tehdä. Myös uusiin ihmisiin ja kulttuureihin tutustuminen olisi jotenkin luontevampaa.[/QUOTE]

tuossa ei ole mitààn outoa. ymmàrràn tàysin mità tarkoitat. itse olen joskus tehnyt esim viikonloppureissun johonkin làhelle. olin usein myòs tyòmatkoilla ja voin sanoa ettà omalla tavalla tosi antoisaa. toki lapsen kanssa on ihnaa matkustaa mutta ne on kaksi eri asiaa.

mulla tulikin itseasiassa semmoinen kuva ett ap haluaisi matkustaa ilman lapsia.

Jos tällä tarkoitetaan rantalomaa niin mä en tykkää. Mä en ole ikinä ollut sitä tyyppiä joka nauttii auringonotosta ja makailee coolina rannalla tunnista toiseen.

Jos mä nyt kuitenkin ottaisin ja lähtisin jonnekin niin mä varmaan menisin Madeiralle tai ehkä Turkkiin Sideen.

Mä en edes elättele toiveita että lähtisin ilman lapsia ulkomaille eli ei oikeestaan ole edes käynyt mielessä kun tiedän että se ei ole mahdollista ja toisaalta haluaisin että lapsetkin saisivat sitten kokea tämän ulkomaanmatkan.

Ehkä pitäisi perehtyä enemmän aiheeseen ja eri maihin niin ehkä löytäisi itselleni sen sopivamman kohteen.Sitä kun ei varmaan tiedä onko matka sen rahan väärti ennenkuin kokee sen?!

Kuumimmat

Yhteistyössä