Onko ihan tavallista, että yh-äidit tuovat usein uuden miehen näytille lapsilleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä pahaa on kulissi liitossa jos se toimii?

Se, että lapset ottavat mallia vanhemmistaan ja saavat aivan vääristyneen kuvan parisuhteesta. Kyllä lapset sen huomaa, jos vanhemmat ovat rakkaudettomassa suhteessa. Ongelma kumuloituu seuraaviin sukupolviin.

AP:lle voin sanoa, et joskus on jopa mahdotonta olla tuomatta esille miesystävää, kun yh:n aika ei riitä seurustelulle omalla ajalla. Voihan toisellakin olla lapsia, niin pitää venyä kompromisseihin.

Se, että lapset ottavat mallia vanhemmistaan ja saavat aivan vääristyneen kuvan parisuhteesta. Kyllä lapset sen huomaa, jos vanhemmat ovat rakkaudettomassa suhteessa. Ongelma kumuloituu seuraaviin sukupolviin.

AP:lle voin sanoa, et joskus on jopa mahdotonta olla tuomatta esille miesystävää, kun yh:n aika ei riitä seurustelulle omalla ajalla. Voihan toisellakin olla lapsia, niin pitää venyä kompromisseihin.

Omakohtainen kokemus on ihan päinvastainen. Lapset ovat saaneet elää hyvässä ja turvallisessa kodissa. Onko se kuitenkaan mikään ongelma kun kulissiliitossa kuitenkin tunteita toista kohtaan on? Yhtään onnetonta kulissiliittoa en ole kovin montaa nähnyt.

Omakohtainen kokemus on ihan päinvastainen. Lapset ovat saaneet elää hyvässä ja turvallisessa kodissa. Onko se kuitenkaan mikään ongelma kun kulissiliitossa kuitenkin tunteita toista kohtaan on? Yhtään onnetonta kulissiliittoa en ole kovin montaa nähnyt.

Öööö, onkos se sit kulissiliitto, jos tunteita toista kohtaan on? Eikös se kulissiliitto ole just sitä, että näytellään ulkopuolisille, että rakkautta on jäljellä?

Öööö, onkos se sit kulissiliitto, jos tunteita toista kohtaan on? Eikös se kulissiliitto ole just sitä, että näytellään ulkopuolisille, että rakkautta on jäljellä?

Kulissiliittoja on kaikenlaisia ja toki meidän isovanhemmat jotka ovat menneet naimisiin lasten tai rahan takia ovat kyllä kiintyneet ja välittäneet toisistaan. Mutta eivät tunteneet sellaista rakkautta jota monet tuntee. Tuo, että luodaan kulissi rakkauden jälkeen on toisenlainen kulissi sitten taas. Myös järjestetyt liitot ovat kulissia mutta monessa sellaissakin voidaan tunteita saada ajan myötä toista kohtaan.

Mä en juurikaan ole deittaillut, mutta kun tapasin nykyisen poikaystäväni, niin lapseni näkivät hänet heti. Minulla on miespuolisia ystäviä lähipiirissäni, joten en ymmärrä miten jonkun miehen näkeminen poikkeaisi näistä. Mitään halailua tai pussailua en ole halunnut heidän näkevän ennenkuin olen ollut valmis julkistamaan suhteen, enkä ole esitellyt miestä, että "tässä äitin treffikumppani" tms. Lapset alle kouluikäisiä. Tosin nykyisen poikaystäväni kanssa asiat ovat edenneet nopeasti. Tunteet ovat olleet niin vahvoja puolin ja toisin. Kohta on edessä yhteenmuutto :)

Jos tämä suhde menisi mönkään, niin kynnys aloittaa seuraava suhde olisi jo aika valtava nimenomaan lasten takia. Nyt olen uskaltanut luottaa omaan intuitiooni ja sydämeeni.

Kulissiliittoja on kaikenlaisia ja toki meidän isovanhemmat jotka ovat menneet naimisiin lasten tai rahan takia ovat kyllä kiintyneet ja välittäneet toisistaan. Mutta eivät tunteneet sellaista rakkautta jota monet tuntee. Tuo, että luodaan kulissi rakkauden jälkeen on toisenlainen kulissi sitten taas. Myös järjestetyt liitot ovat kulissia mutta monessa sellaissakin voidaan tunteita saada ajan myötä toista kohtaan.

Siis minä puhun kulissiliitoista joissa EI OLE rakkautta, kiintymys voi kehittyä ilman rakkautta,tai ne täydentää toisiaan hyvässä suhteessa.
Ja jos järjestetyssä liitossa rakastut ja kiinnyt toiseen niin eihän se enää ole kulissia..
Minä en haluaisi että oma lapsi eläisi rakkaudettomassa kulissiliitossa,en todellakaan. Siksi olen sitä mieltä että jokaisen ihmisen täytyy luottaa siihen että ansaitsee onnen, en ole kuulut yhdeltäkään kulissiliitossa elänneeltä että se oli elämän parasta aikaa,jos on eronnut ja löytänyt sen jälkeen rakkauden.

Mieheni sisko esittelee kaikki heilansa lapselleen.
Ei mitään väliä vaikka seuraavana viikonloppuna on jo uusi. Pakkaa sekoittaa myös se ,että lapsen isä asuu vielä heillä ja kun ei ole muita miehiä,niin äiti leikkii kotia isän kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllläää;23506854:
Mieheni sisko esittelee kaikki heilansa lapselleen.
Ei mitään väliä vaikka seuraavana viikonloppuna on jo uusi. Pakkaa sekoittaa myös se ,että lapsen isä asuu vielä heillä ja kun ei ole muita miehiä,niin äiti leikkii kotia isän kanssa.

Onneksi suurinosa yh-vanhemmista ei ole noin typeriä..

Me tapailtiin miesystäväni kanssa puolivuotta, ennekuin esittelin hänet ensi kerran lapsille. Sitten kun esittelin, niin kävi meillä ensi kyläilemässä muutaman viikon ennenkuin jäi kokonaan yöksi. Nyt ollaan seurusteltu kolme ja puolivuotta.
Mut on varmaan kasvatettu niin tiukasti ydinperheessä, ettei tulisi mieleenkään esitellä kaikkia uusia miestuttavuuksia lapsille. Muistan, miten kaverini kertoi hänen äitinsä jatkuvasti vaihtuneista mieskavereista ja sanoi, että kyllä silloin meni aika lailla kunnioitus äitiään kohtaan.

Eiköhän jokainen hoida asian tavallaan ja siten, mikä on luontevaa lapsille. Yhden illan jutut eivät ole soveliasta katseltavaa lapsille, mutta muuten jokainen normaalia elämää elävä aikuinen voi toimia monella eri tavalla toimimatta silti väärin. Tilanteeseen tietenkin vaikuttaa myös se, onko yh totaaliyh. Jos lapset tapaava isäänsä esim joka toinen viikonloppu, pystyy yh tapaamaan uutta miestä pitkäänkin ilman, että lasten tarvitsee tätä tavata.

Minä jäin totaaliyhksi reippaasti yli 10 vuotta sitten. Olen seurustellut neljän miehen kanssa, jotka lapseni ovat tavanneet ja joista yhden kanssa myös asuimme yhdessä muutaman vuoden. Jokaisen kanssa olen seurustellut vähintään reilut kaksi vuotta.Yhden illan juttuja minulla ei ole koskaan ollut, ei edes nuorena. En käy baareissa tai muutenkaan yöelämässä, jos teatteria, oopperaa ja elokuvia ei lasketa. Olen tavannut miehet joko tuttavapiirin tai työn kautta, eli olen tuntenut heidät jo pidempään ennen suhteen alkua. Yleensä lapseni ovat tavanneet miehet jo muissa yhteyksissä ennen kuin olemme seurustelleet. Tämä on helpottanut tutustumista lapsiin, koska olen voinut luottaa miehien kunnollisuuteen. Lisäksi olen aina pitänyt huolta siitä, että tapaan miehen lapset naisystävän roolissa ennen kuin hän tapaa minun lapseni miesystävän roolissa. Mielestäni se on turvallisempaa – vastavuoroista.

Nyt kun lapseni ovat murrosikäisiä, tiedän toimineeni oikein. He suhtautuvat kunnioittaen miesystävääni, eivät koe häntä isäksi, mutta ei vieraaksikaan. He myös puhuvat luontevasti aikaisemmista miesystävistäni ja jos tapaamme esim tuttavien kutsuilla, he suhtautuvat toisiinsa kuin vanhoihin tuttuihin. Olen myös nyt kun lapset ovat sopivan ikäisiä keskustellut heidän kanssaan miltä on tuntunut kun äiti on seurustellut. He ovat sanoneet, että kaikki on ollut luontevaa ja että he ovat kiitollisia siitä, että olen ollut itsenäinen ihminen. Huolehdin omasta taloudestani ja matkustan, harrastan ja teen juttuja lasten kanssa niin, että seurusteluni eivät vaikuta asioiden kulkuun. Lapset tietoisesti arvostavat sitä, että en ole muuttanut miesten perässä vaan meillä on ollut sama koti jo melkein 10 vuotta. Vanhimmalla on omat ensimmäiset sydänsurunsa ja orastavaa seurustelua, joten hän on myös osannut kysyä minulta miltä tuntuu kun seurustelu päättyy. Hän on osannut ihmetellä sitä, että he lapset eivät ole koskaan huomanneet sydänsurujani. Olenkin sanonut siihen, että ainahan mies ei ole se jättäjä ja toisaalta olen säästynyt epävakailta ja epärehellisiltä ihmissuhteilta. Senkin olen sanonut, että sydänsurut kuuluvat normaaliin elämään, joten ne pitää hiljaa surra pois, mutta samaan aikaan voi elää oikein hyvää elämää. Mielestäni lapseni ovat saaneet minulta tasapainoisen ja terveen mallin tuleviin vakaviin seurustelusuhteisiinsa.

Jos ketjun aloittaja on kiinnostunut yh-ystäviensä seurusteluista, kannattaa keskustella heidän kanssaan suoraan. Tai ehkä ystäväsi ovat kuten minä, eivätkä pidä suurta meteliä seurusteluistaan ystäväpiiriin päin. Se mikä näkyy päällepäin voi olla monen kuukauden taustatyön tulosta;-)

miksi ylipäätään on oletus että yh-äideillä olisi jatkuvasti vaihtuvia miehiä? en minä sinkkunakaan painellut sänkyyn pikatuttavuuksien kanssa saatika "seurustellut" parin viikon välin eri miehen kanssa enkä aio aloittaa sitä nytkään...

Ihmisissä on ehkä niitä jotka eivät osaa elää yksin vaan etsivät kokoajan vakavampaa suhdetta. Jokaisesta suhteesta ajatellaan sen olevan vähintään potenttiaalinen parisuhde. Toiset taas eivät völitä parisuhteesta tai etsivät sitä "oikeaa" ilman että parisuhde olisi itsetarkoitus. Vakava suhde löytyy jos on löytyäkseen. En tiedä, minusta tuo ei ainakaan suoraan liity yksinhuoltajuuteen.

En ole vuosiin esitellyt ketään lapsille, kun ei ole ollut vakavaa suhdetta kenenkään kanssa. Kaverimiehiä ovat kyllä tavanneet pari silloin tällöin, siis sellaisia joiden kanssa on aina oltu 100% kavereita ja ovat joskus käyneet auttamassa vaikka jossain kodin teknillisessä jutussa, jota en itse ole osannut tai ei ole omat voimat riittäneet jonkin raskaan asian tekemiseen.

Tiedän kyllä yyhoita, jotka esittelevät jatkuvasti uusia seurustelukumppaneita lapsilleen.. enkä ymmärrä sitä toimintatapaa. En muutenkaan ole kiinnostunut kovin herkästi kenenkään kanssa seurustelemaan.

Minä esittelin uuden mieheni lapselleni jo parin viikon seurustelun jälkeen... Vähän pakko oli, koska olen melkein totaali yh (lapsi on todella harvoin isällään), joten jos aioin miestä tavata niin se oli tehtävä lapsen kanssa. Lapsi ja mies tulivat heti todella hyvin toimeen keskenään. Mies muutti meille jo parin kuukauden seurustelun jälkeen ja nyt olemme olleet yhdessä n. kaksi vuotta ja näillä näkymin yhteiselo jatkuu hamaan hautaan asti.

Jos jostain syystä tämä suhde päättyisi niin uuden miehen esittely lapselle olisi varmaan todella vaikeaa. Ennen nykyistä miestäni en lyhyiksi jäänyttä paria suhdetta lapselleni esitellyt (paitsi kaverina). Tässä suhteessa kaikki on jotenkin vain sujunut niin luontevasti.

Yhteistyössä