En halua, että lapsillani on ystävinä yksihuoltajien lapsia,koska

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "asd"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"asd"

Vieras
aina kun on ystävystyneet, on näitten kavereitten äidit alkaneet pitää minua ja kotiani "hoitopaikkana".
-tullaan pimputtamaan milloin vain:
-perjantaina töitten jälkeen "äiti siivoo kotona ja käski mun tulla tänne pois tieltä". haloo, niin siivotaan meilläkin
-la ja su aamuina, jopa ennen kahdeksaa "äiti nukkuu vielä". haloo, mäkin olisin halunnut vielä nukkua
-illalla minä iltana tahansa "äiti on lähdössä kauppaan ja sano, että mun täytyy tulla tänne siksi aikaa hoitoon" haloo, voisko äiti vaikka soittaa ja kysyä multa, sopiiko?

en siis halua, että meillä on jatkuva päivystys ja ilmainen hoito- ja ruokapaikka. enkä halua viiknloppuina aina jotain vierasta lasta aamuja meillä olemaan, haluan olla vain omalla perheelläni joskus ja pienille lapsille on niin tylyä sanoa, että et saa tulla meille, vaikka ollaankin kotona just nyt.

Älä yleistä jos sun lähipiirissä sattuu olemaan tuollaisia moukkia.

Mä olen yh enkä todellakaan ole tuollainen. Enkä ole myöskään niin ilkeä, että määrään tuollaisella perusteella ketkä saavat olla lapsieni kanssa kaveria. Sä harrastat syrjintää.

Kyllä mä sanoisin, että nyt on perheaamu, jos kokisin vieraista haittaa. Meillä tosin menee niin, että aamut rauhallisempia, jos sattuu joku lasten kaveri tulemaan ja yhdessä puuhastelevat.

[QUOTE="asd";23502835]aina kun on ystävystyneet, on näitten kavereitten äidit alkaneet pitää minua ja kotiani "hoitopaikkana".
-tullaan pimputtamaan milloin vain:
-perjantaina töitten jälkeen "äiti siivoo kotona ja käski mun tulla tänne pois tieltä". haloo, niin siivotaan meilläkin
-la ja su aamuina, jopa ennen kahdeksaa "äiti nukkuu vielä". haloo, mäkin olisin halunnut vielä nukkua
-illalla minä iltana tahansa "äiti on lähdössä kauppaan ja sano, että mun täytyy tulla tänne siksi aikaa hoitoon" haloo, voisko äiti vaikka soittaa ja kysyä multa, sopiiko?

en siis halua, että meillä on jatkuva päivystys ja ilmainen hoito- ja ruokapaikka. enkä halua viiknloppuina aina jotain vierasta lasta aamuja meillä olemaan, haluan olla vain omalla perheelläni joskus ja pienille lapsille on niin tylyä sanoa, että et saa tulla meille, vaikka ollaankin kotona just nyt.[/QUOTE]

Sä kuulut ilmeisesti niihin uusavuttomiin, jotka ei osaa sanoa et " sori, meille ei sovi nyt, pyydä äitiä ens kerralla soittamaan jos tarvit hoitopaikkaa niin sovin siitä etukäteen äidin kanssa". Huh-huh, mitä täällä valitat!???

älä hyvä ihminen yleistä!! aika karseeta lukea että SINÄ et halua lapsellesi tiettyjä kavereita..eikös se lapsi ole pääasia,että kenen kanssa synkkaa ja kenen kanssa aidosti viihtyy? mutta että äiti ei halua! haloo.. eri asia tietenkin jos ajautuu vaikeuksiin ja tekee mitä sattuu mutta tässäkään ei automaattisesti ole kysymys siitä yh.lapsesta,vaan voi olla että ihan sinun oma kullanmuru vetää tätä toista lasta kyseenalaisiin juttuihin. siis tarkoitan että lapsen turvallisuudesta on tietenkin pidettävä huoli,ja että noudatetaan perheen "sääntöjä" mutta että yh.lapsi ei kelpaa kaveriksi.. ja ei,en ole yksinhuoltaja,vaan suvaitsevainen ja lapseni parasta ajatteleva äiti

Oletpa kyllä tyhmä lapanen ja saamaon, jos koet tuollaisia ongelmia arjessasi ja ainoa asia mihi pystyt on kitistä palstalla. Provonakin tietysti huono. Asut varmaan jollakin kauhealla vuokrakerrostaloalueella, jossa on monenlaista sosiaalista ongelmaa? Muuta pois sieltä.

Itse asumme rauhallisella omakotitalo/rivitaloalueella, ja täällä ihmiset ovat vapaaehtoisesti toistensa kanssa tekemisissä. Itseäni ei häiritse lainkaan, että naapurinpoika soittaa ovikelloa ja kysyy, pääseekö meille. Koska tiedän, että apu toimisi toisinkin päin tarvittaessa, pojan vanhemmat ovat fiksuja, työssäkäyviä ihmisiä ja heidän lapsensa kautta ei perheeseemme ujuttaudu mitään isompia ongelmia kuten perheväkivaltaa, päihteitä, rikoskierrettää jne.

Joten rajaa oma tuttavapiirisi ja muuta pois sellaiselta alueelta, jossa ongelmat rehottavat. Vai ovatkohan omat ongelmasi niin suuria, että et saa asuntoa sellaiselta alueelta, missä on turvallisia, selväpäisiä perheitä?

Senkin takia kannattaa välttää, että jos kunnollisen perheen lapsi pääsee näkemään yksinhuoltajan kodin tai tutustuu yksinhuoltajan kakaroihin, hän saa huonoja vaikutteita ja perhekäsitys vääristyy.

"mutta tässäkään ei automaattisesti ole kysymys siitä yh.lapsesta,vaan voi olla että ihan sinun oma kullanmuru vetää tätä toista lasta kyseenalaisiin juttuihin. siis tarkoitan että lapsen turvallisuudesta on tietenkin pidettävä huoli,ja että noudatetaan perheen "sääntöjä" mutta että yh.lapsi ei kelpaa kaveriksi.."

mitähän tämä kommentoija oikein yrittää sanoa? mitä kyseenalaista mun lapsi tarjoaa kaverilleen, jos leikkii sen kanssa, jopa sunnuntaiaamuna kahdeksalta??

ja kaiuttimen kommentit oli kans aivan käsittämättömiä. tää on normialuetta, jossa ei mulla eikä lasten vanhemmilla ole mitään päihdeongelmia. taisit nyt lukea ihan omalla suodattimellasi koko aloitukseni?

Oletko hieman yksinkertainen? Aika omaa luokkaansa tää yleistyksen taso. No, onhan se helpompaa, jos osaa luokitella ihmiset noin nätisti omaan ruutuunsa ja sen jälkeen kaikki on taas hyvin.

Huh huh.

Älä syrji sitä lasta jos sen äiti käyttäytyy hölmösti. Lapselle voi tosiaan sanoa ihan suoraan, mutta ystävällisesti että nyt ei sovi. Anna vaikka puhelinnumerosi lapsen mukana äidille ja pyydä soittamaan etukäteen jos tarvii "hoitoapua" ja soita joskus sille äidille ja kysy saisko oma lapsesi mennä heille "hoitoon". Voisitte molemmat hyötyä ja lapset saisivat leikkiä yhdessä. Ehkä se äiti ei vaan uskalla/kehtaa kysyä suoraan tai sitten on vaan ajattelematon.

Senkin takia kannattaa välttää, että jos kunnollisen perheen lapsi pääsee näkemään yksinhuoltajan kodin tai tutustuu yksinhuoltajan kakaroihin, hän saa huonoja vaikutteita ja perhekäsitys vääristyy.
,

En tiedä et oliko tää puujalkaa... Mutta voin kertoa, että olen yksinhuoltaja, asun reilun 400.000euron velattomassa "kämpässä", teen osa-aika töitä jotta olis aikaa olla lasten kanssa yms yms yms... Voin satavarmasti sanoa että meillä on valtaväestöön verrattuna kaikki asiat paremmin. Et aloittaja ja Jah ovat lapsineen tervetulleita yksinhuoltajan kotiin kyläilemään ja saamaan vaikutteita :D ! Et näin!

No juu. Otsikon perusteella olin valmis nauramaan. Paljon on näköjään satanutkin ap:lle niskaan. Mutta arvatkaas mitä? Ymmärrän tavallaan mitä ap sanoo ja varmasti voi hänen tapauksessaan olla totta :hug:

Tässä ilmeisesti kohtaa kaksi "ongelmaa": 1) Ap on liiankin kiltti, auttavainen ja jopa vieraskorea. 2) Yksinhuoltajien luonnollisesti täytyy kehittää laaja tukiverkko itselleen, kun kaikkea ei voi jaksaa.

Otsikosta sai sen käsityksen, ettei yksinhuoltajien lapset kelpaisi leikkikavereiksi. Tästähän ei näköjään olkeaan kyse, vaan siitä, että jotkut tietyt tyypit, jotka sattuvat oleman yh:ta, eivät välitä/ jaksa välittää muiden rauhasta. Yksin on raskasta olla vastuussa lapsista ja kodista. Tätä ainakin KAIKKI minun tuntemani yh:t kompensoivat lähettämällä lapsiaan usein yökylään, harrastuksiin ja hoitoon sukulaisille tai tuttaville. Olkoonkin, että tuntemani yh:t on laskettavissa yhden käden sormilla ;)

[QUOTE="vieras";23503070]No juu. Otsikon perusteella olin valmis nauramaan. Paljon on näköjään satanutkin ap:lle niskaan. Mutta arvatkaas mitä? Ymmärrän tavallaan mitä ap sanoo ja varmasti voi hänen tapauksessaan olla totta :hug:

Tässä ilmeisesti kohtaa kaksi "ongelmaa": 1) Ap on liiankin kiltti, auttavainen ja jopa vieraskorea. 2) Yksinhuoltajien luonnollisesti täytyy kehittää laaja tukiverkko itselleen, kun kaikkea ei voi jaksaa.

Otsikosta sai sen käsityksen, ettei yksinhuoltajien lapset kelpaisi leikkikavereiksi. Tästähän ei näköjään olkeaan kyse, vaan siitä, että jotkut tietyt tyypit, jotka sattuvat oleman yh:ta, eivät välitä/ jaksa välittää muiden rauhasta. Yksin on raskasta olla vastuussa lapsista ja kodista. Tätä ainakin KAIKKI minun tuntemani yh:t kompensoivat lähettämällä lapsiaan usein yökylään, harrastuksiin ja hoitoon sukulaisille tai tuttaville. Olkoonkin, että tuntemani yh:t on laskettavissa yhden käden sormilla ;)[/QUOTE]

MIksi vaan yh:t tuomitaan siitä että he lähettävät lapsiaan useasti yökylään sukulaisille yms... Jos perhe jossa on äiti ja isä tekevät samaa he ovat vain väsyneitä arjen pyöritykseen. Yh tekee sen vaan paskaa laiskuuttaan =/

[QUOTE="vieras";23503089]No heillä nyt varmasti vielä kiireempi on. Eihän tässä ole leikkimisestä kyse, lukekaa koko aloitus ennen kuin revitte pelihousujanne :laugh:[/QUOTE]

No he tuskin tukkisivatkaan omiaan hoitoon lähiöäidille :lauhg:

[QUOTE="vieras";23503070]No juu. Otsikon perusteella olin valmis nauramaan. Paljon on näköjään satanutkin ap:lle niskaan. Mutta arvatkaas mitä? Ymmärrän tavallaan mitä ap sanoo ja varmasti voi hänen tapauksessaan olla totta :hug:

Otsikosta sai sen käsityksen, ettei yksinhuoltajien lapset kelpaisi leikkikavereiksi. Tästähän ei näköjään olkeaan kyse, vaan siitä, että jotkut tietyt tyypit, jotka sattuvat oleman yh:ta, eivät välitä/ jaksa välittää muiden rauhasta. Yksin on raskasta olla vastuussa lapsista ja kodista. Tätä ainakin KAIKKI minun tuntemani yh:t kompensoivat lähettämällä lapsiaan usein yökylään, harrastuksiin ja hoitoon sukulaisille tai tuttaville. Olkoonkin, että tuntemani yh:t on laskettavissa yhden käden sormilla ;)[/QUOTE]

Lapsen kaveri on usein innokas tulemaan koulun jälkeen kylään ja otan usein mukaan, samalla kun omani haen kotiin. Oon odottanu vastakutsuja, mutta niitä ei oikein ole kuulunut, mutta silloin tällöin silti sallinut vierailut, kun oma lapseni haluaa. Siis itse olen yh, mutta toinen lapsi tulee "normi" kahden huoltajan perheestä. mutta en lähtis yleistämään, että kaikki "normi" perheet tätä tekisivät. Olisi turhan suppea käsitys...

MIksi vaan yh:t tuomitaan siitä että he lähettävät lapsiaan useasti yökylään sukulaisille yms... Jos perhe jossa on äiti ja isä tekevät samaa he ovat vain väsyneitä arjen pyöritykseen. Yh tekee sen vaan paskaa laiskuuttaan =/

Sanoiko ap, että yh tekee sen laiskuuttaan? Oli syy mikä tahansa, ei kai tarvitse sietää sitä, että vieras lapsi tulee "hoitoon" ihan omin päin milloin sattuu, etukäteen kysymättä?

Juu, kyllä meilläkin välillä tulee naapurin lapset, kahden aikuisen perheestä, soittamaan ovikelloa jo klo 9 viikonloppuna. Ei sentään klo8. Joskus pääsevät leikkimään, joskus sanotaan suoraan, että on vielä liian aikaista. Ikävää ap:n tilanteessa on se, että hänen velvollisuudentuntoonsa vedotaan sillä, että "äiti nukkuu vielä". Lue: kun meidän äiti hoitaa yksin mua ni sen pitäis saada vielä nukkua.

Fakta on vaan se, että tuntemani yh:t todella lähettävät USEAMMIN lapsensa hoitoon ja yökylään kuin perheet, joissa on kaksi vanhempaa. Ja tämä on ihan ymmärrettävää :) Mutta ei kai silti voi olla kielletty, että joskus naimisissa olevaa ärsyttää ja luultavasti myös kahdehdituttaa yksinhuoltajan saama hoitoapu.

niin täytyy kyllä ihmetellä, että kuinka kahden huoltajan perheen vanhemmat saa omaa aikaa niin runsaasti ja vielä ihmetellään, kun ei ole itselle tai omille harrastuksille aikaa. Kuitenkin toinen vanhempi taloudessa. Sitten taas itse yh, saan yhden vapaa illan kuukaudessa, enkä siinä välissä ole työntämässä lasta muualle hoitoon. Kummasti jaksaa, kun on pakko.

Yhteistyössä