Saako äiti käydä festareilla?

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
?
Mitä ajattelette, jos äiti lähtee kesällä viikonlopuksi (pe-su) festareille ryyppäämään ja jättää 1v lapsen vanhemmilleen hoitoon? TAI lapsi jää isänsä kanssa kotiin?

Onko huono äiti? Ls-ilmon ja itkujen paikka? :)
 
"vieras"
Ei, huono äiti on musta se, joka roudaa lapsensa mukaan sinne festareille (ellei tää lapsi sitten ole jotain tyyliin 16v). Toi vaan on jotain, mitä en voi ymmärtää.

3 päivää nyt on aika pitkä aika noin pienelle mummolassa, mut jos isän kanssa kotona, niin mikäs siinä...
 
Ei tietenkään saa. Sitten kun on äiti, on äiti.
Se on niin, että sillä hetkellä kun vauvan pää on pihalla, niin naisesta, vaimosta, kaverista, ystävästä, serkusta, kummitädistä, bilehileestä, työntekijästä, harrastajasta tulee äiti.

Sit ei enää saa olla mitään muuta, kuin äiti, eikä tehdä mitään muuta, kuin elää lapsen kanssa symbioosissa hamaan johonkin asti. Piste.
 
No jaa, kyllä sitä festareille voi mennä, itekkin käyn. Mut en mene sinne ryyppäämään, kun en näe ideaa maksaa kalliita lippuja ja olla sitten ihan tillintallin, vaan menen kattomaan sinne bändejä.
 
"vieras"
Ei ole huono äiti, jos lapsi on hyvässä hoidossa.

Mä muistan, kuinka täällä koko palsta kohisi jokunen vuosi sitten, kun oli löytänyt netistä kuvan, jossa nuori äiti piti alle vuoden vanhaa vauvaa sylissään Provinssissa. Tai kuvassa nainen vauvoineen istui jossain rappusilla ja muusta yhteydestä selvisi, että kuva on otettu Provinssissa. Palstan porukka oli suunnilleen lähdössä lynkkaamaan sitä hirveää äitiä. Mä olin just Provinssin aikaan käynyt Provinssialueen vieressä olevassa kukkakaupassa, jossa tämä vauva oli mummollaan (eli kukkakauppiaalla) hoidossa. Vauvan äiti siis tosiaan oli Provinssissa, mutta kävi aina välillä itsekin vauvaansa siellä kukkakaupan tiloissa hoitamassa. Vauva oli kovasti tyytyväinen siellä mummonsa kanssa, äidin bilettäessä lähistöllä. Jälkeenpäinkin näin vauvan siellä usein. Siellä oli vauvalla sitteri ja kaiken maailman lelut ja tilpehöörit ja vauva viihtyi todella hyvin. Nyt "vauva" alkaa olla melkein kouluikäinen ja jo auttelee silloin tällöin mummoaan, kun käyn kukkaostoksilla :)
 
näinmätekisin, vaansäpäätätite
1 vuotiaalle varmaan se yhden yön ero riittäis. Tai en teidän perhekuvioita tiedä, jos onkin tottunu jo erossa oloon. Mut jos on eka yöpoissaolo, pitäisin sen yhdessä yössä ja ottasin niin maltilla, etten olis kankkusessa, kun lapsen luokse palaan
 
tytönjapoikienmamma
Jokainen äiti tarvitsee jotain omaa ja hetken "irtiottoja". Jos jollekin se irtiotto on festari, niin ei kai siinä mitään. Itse en menisi, mutta muut voivat mennä. Niihin vaan usein liittyy alkoholin liikakäyttö, joka ei hyvä juttu, äideille eikä muillekaan. Mut toki festareilla voi olla ihan iisistikin:)
 
Mäkin pitäisin sen yhdessä yössä. Mut sä päätät itse. Jos sun jaksaminen vaatii kokopitkän festarireissun, tee se ja jaksa sitten taas paremmin lapsen kanssa :) Mä uskon vakaasti siihen, että sekä lapsella ja isällä että lapsella ja mummolla on hyvä olla ihan omaa aikaa ilman äitiä!
 
Ei tietenkään saa. Sitten kun on äiti, on äiti.
Se on niin, että sillä hetkellä kun vauvan pää on pihalla, niin naisesta, vaimosta, kaverista, ystävästä, serkusta, kummitädistä, bilehileestä, työntekijästä, harrastajasta tulee äiti.

Sit ei enää saa olla mitään muuta, kuin äiti, eikä tehdä mitään muuta, kuin elää lapsen kanssa symbioosissa hamaan johonkin asti. Piste.
niin peesi tähän. ja sitten kun se lapsi täyttää 18 sä voit alkaa elämään kuin ihminen, et äiti. mutta sitten sun lapses tuo kohta lapsenlapsia, ja susta tulee mummo. ja sehän se vasta kauheeta on jos se mummo menee johonki bilettämään. kun mummon kuuluu istua kiikkutuolissa, huivi päässä, sidottuna leuan alle ja sukkakudin kädessä, virsiä hymisten.
 

Yhteistyössä