Tulevat kaupan lakot

• Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23488670:
Eikä niistä saa bonusta, plussaa ja mitäs kaikkia niitä nyt onkaan. Jos haluaa keskittää ostoksensa johonkin ketjuun, niin ihan järkevää tehdä ostoksensa hyvissä ajoin ja ostaa sen verran, että - vaikka sattuisi lakon aikana tulemaan ruokittavia vieraitakin - on riittävästi sapuskaa.
Totta tuokin.
Mutta salesta saa s-bonusta ja k-marketista plussaa...Ainakin ekassa lakossa ne olisivat auki.
Pienempiä kauppojahan ne toki on kuin marketit.

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23488680]Totta tuokin.
Mutta salesta saa s-bonusta ja k-marketista plussaa...Ainakin ekassa lakossa ne olisivat auki.
Pienempiä kauppojahan ne toki on kuin marketit.[/QUOTE]
Pienempiä, joten valikoimat erilaisia ja hinnatkin saattavat olla korkeammat kuin marketeissa. Eikä välttämättä kaikille sijainniltaan yhtä hyvässä paikassa kuin se kauppa, missä on tottunut käymään.

Vielä tuohon aloitukseen niin tokihan ne hyllyt tyhjenee, jos kaupat eivät ole varautuneet siihen, että yhä useampi tekeekin viikon ruokaostoksensa yhdellä kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23488670:
niin ihan järkevää tehdä ostoksensa hyvissä ajoin ja ostaa sen verran, että - vaikka sattuisi lakon aikana tulemaan ruokittavia vieraitakin - on riittävästi sapuskaa.
Juurikin näin ajattelen miekin. Mie en toivottavasti joutuis tekemään aloitusta lakon aikana, että appivanhemmat tuli kylään, mitä mie tarjoan ruuaksi, kun kaapit on tyhjänä ja kauppa on kiinni. Pikkukaupan, joka ois kyllä auki, hyllyt ovat tyhjinä hamstraajien ja pienempien varastotilojen takia.

Siitähän se mekkala vasta nousis - onko lapsetkin nälässä ja miks ihmeessä aikuinen ihminen ei osaa varautua lakkoon, kun siitä on toitotettu jo viikkokausia ennen lakon alkua jne.

Kyllähän tuo pieni varautuminen on ihan vaan järkevää jo senkin takia, että ainahan suositellaan sitä, että jonkunmoinen vararuokavarasto ois aina hyvä olla olemassa. Eihän sitä koskaan tiedä, mitä tapahtuu ja koska.

"a.p"
Jos lakko kestää viikon, niin on eri asia "hamstrata" sitä jauhelihaa sen kolme kiloa jos sitä kolme kiloa menee viikossa. Mutta mun aloituksen pointti olikin se, että huvittaa miten ihmiset hamstraa viikoksi kymmenen kiloa jauhelihaa vaikka sitä ei normaalistikaan niin paljon mene.

Viime lakon aikaan olis varmasti kaupoissa riittänyt tavaraa ihan hyvin jos ihmiset ei olis niitä kerännyt yli tarpeiden. Sillon oli monessa paikkaa juttua siitä että ihmiset osti liikaa.

Keittiönoita
Kyllähän tuo pieni varautuminen on ihan vaan järkevää jo senkin takia, että ainahan suositellaan sitä, että jonkunmoinen vararuokavarasto ois aina hyvä olla olemassa. Eihän sitä koskaan tiedä, mitä tapahtuu ja koska.
Niinpä. Mä opin lasten ollessa pieniä pitämään "tsunamivarastoa" kaapeissani. Kun ensin oli yksi vatsataudissa, sitten toinen ja sen perään minä, niin pitsamies oli silloin naisen paras ystävä :D

"Vieras"
Mä käyn kaupassa kerran tai joskus kahdesti viikossa. En harrasta pikakäyntejä vaan käyn kun on aikaa, listan kanssa ja suunnitellusti. Jos mun käyntikerroista yhden siis torppaa tämä lakko ts. mun vapaapäivä ja aikaa kauppaan olisi lakkopäivänä, sillä edellisellä kauppakerralla lista on PITKÄ. Miksi kaikkien pitäisi käyttää se 30e päivässä turhaan, kun haetaan sitä "maitopurkkia" kaupasta ja ostetaankin kaikkea turhaa? Mulla menee satanen viikossa juuri tuon systeemin ansiosta. Sitä paitsi, mulle on aivan sama kuka hamstraa ja mitä. Ketä sellainen jaksaa kiinnostaa?

Keittiönoita
[QUOTE="a.p";23488703]Jos lakko kestää viikon, niin on eri asia "hamstrata" sitä jauhelihaa sen kolme kiloa jos sitä kolme kiloa menee viikossa. Mutta mun aloituksen pointti olikin se, että huvittaa miten ihmiset hamstraa viikoksi kymmenen kiloa jauhelihaa vaikka sitä ei normaalistikaan niin paljon mene.

Viime lakon aikaan olis varmasti kaupoissa riittänyt tavaraa ihan hyvin jos ihmiset ei olis niitä kerännyt yli tarpeiden. Sillon oli monessa paikkaa juttua siitä että ihmiset osti liikaa.[/QUOTE]
Lakoilla on sellainen ikävä taipumus, että ne voi pitkittyä. Viikon lakosta voi tulla kahden viikon tai pidemmänkin ajan kestävä lakko. Ja melkein veikkaan, että moni ison satsin jauhelihaa ostanut pakasti osan. Siellähän ne on sitten pakkasessa odottamassa tulevaa käyttöä tai jos lakon aikana sattuukin olemaan enemmän ruokittavia kuin oli ennen lakkoa kuvitellut, niin onpahan mistä ottaa.

Ja kaupan kannaltahan on pelkästään hyvä asia, jos tuotteet ostetaan loppuun. Eipähän tarvitse myydä punaisella lapulla tai laittaa roskiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23488705:
Niinpä. Mä opin lasten ollessa pieniä pitämään "tsunamivarastoa" kaapeissani. Kun ensin oli yksi vatsataudissa, sitten toinen ja sen perään minä, niin pitsamies oli silloin naisen paras ystävä :D
Juu, se ois välillä varmaan munkin paras ystävä jos asuttais vielä alueella, jonne pizzaa sais kotiinkuljetettuna :D. Mutta valinta tämäkin - nyt on vaan pidettävä joko äitien tekemät tai Grandiosan hätävarapizzat pakkasessa... tai sit ainekset sellaisten loihtimiseen.

"Vieras"
kauppoihin sais laittaa lakon edellä kaikkiin tuotteisiin max 5 kpl/asiakas niin riittäisi tasapuolisesti kaikille eikä vaan ahneille p*skiaisille.
Mitä se sulle kuuluu mitä kukin ostaa??? Kauppa myy, asiakas ostaa, kauppa myy jne.. Miksi ihmeessä sen mitä kukakin ostaa ja minkä verran, pitäisi kauppiasta kiinnostaa? Ei mua kiinnosta. Jos joku tuote on loppu, ostan korvaavan. Jos korvaava on loppu, muutan suunnitelmaa.

Sitä tunnetta kun nappaa viimeiset tarjouspihvit hyllystä, ei muuten voita mikään. Varsinkin kun niitä on jäljellä 6 pakettia ja takana kärkkyy jono mammoja ja jäävät nuolemaan näppejään. :D :D

Foortti harmaana
Olikohan se viime vuonna, kun oli joku leipomoalan lakko?

Mun oli pakko ostaa paketti tai kaks Koululaisen näkkileipää meille "varastoon", koska jos olis käyny niin, että ei saiskaan oikeen mitään sellaista leipää, mitä poika syö, niin mitäs sitte?

Siis kun se on diabeetikko ja tarvii sitä hiilaria, ja tykkää syödä just leipää/näkkileipää.

Joten sain kyllä joillekin ihmisille ihan SELITELLÄ, miksi haen sitä näkkileipää pari pakettia kaupasta. Ikävää =/
Oli jotenkin tosi nolo olo.

[QUOTE="vieras";23488761]Ei, kun nyt piti ostaa lihaa ja leipää kärrykaupalla. *Empatiahalaus* Ei se mitään ystäväiseni, ymmärrän että päivän hysteriaykkösen perässä on välillä vähän vaikea pysyä. Ennustelisin kuitenkin, että jodin vuoro voisi olla taas huomenna. :)[/QUOTE]

Voi ei mä olen niin out. :(
Kiitos että pidät mut tän muodin ajantasalla :)
Eli juoksukengät valmiiksi eteiseen aamua varten!

-.-.-.-.
tuo jodihysteria todistaa myös ihmisten tyhmyyttä.

monethan sanoo pitävänsä sitä kaapissa muutenkin, sekin on taas eriasia jos on tyyli sitä pitää muutenkin. Mut suurin osa ostaa niitä hysteriassa, ei ne apteekista muuten olis ollu loppu just taas japanin maanjäristyksen jälkeen.

Keittiönoita
[QUOTE="Vieras";23488746]Mitä se sulle kuuluu mitä kukin ostaa??? Kauppa myy, asiakas ostaa, kauppa myy jne.. Miksi ihmeessä sen mitä kukakin ostaa ja minkä verran, pitäisi kauppiasta kiinnostaa? Ei mua kiinnosta. Jos joku tuote on loppu, ostan korvaavan. Jos korvaava on loppu, muutan suunnitelmaa.
Sitä tunnetta kun nappaa viimeiset tarjouspihvit hyllystä, ei muuten voita mikään. Varsinkin kun niitä on jäljellä 6 pakettia ja takana kärkkyy jono mammoja ja jäävät nuolemaan näppejään. :D :D[/QUOTE]
Mulle tuo on ihan arkipäivää. Onhan se vähän harmillista, jos jotain tuotetta ei kaupassa ole, mutta sille ei voi mitään ja silloin pitää ostaa jotain muuta.

"Lotta"
Se kolmas lakko päivä koskeekin jo k-supermarkettia, s-marketia, stokkaa..
Se miksi isot kaupat on kii, siihen on syynsä. Ei sellasia isoja kauppoja pyöritetä niin vaan.

Mulle on ihan sama vaikka ois viikon kaikki lakossa.

"hah"
[QUOTE="vieras";23489099]Eiköhän nuokin kaupat kuitenkin auki olisi lakosta huolimatta.[/QUOTE]

Miten ne ois auki? Kerro miten pyöritetään kauppaa jossa on normaalisti 40 kassaa yhden päivän aikana töissä?

Yhteistyössä