Mies juo joka ilta sohvalla 1-2 olutta. Mitä mieltä? Onko "paha"?

• Viestiketjun aloittaja gheetto
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Terve alkoholin käyttäminen on hyvä lastenkin oppia kotona, 1-2 olutta illassa eli 7-14 olutta viikossa on sellainen määrä jonka lääkärit ja terveydenhuollon ammattilaisetkin hyväksyvät ihmisille. Lapsille on varmasti hatallisempaa nähdä viikonloppuisin isän ja/tai äidin aluksi ryyppäävän puoliu yötä ja sitten makaavan sängyssä krapulassa puoli päivää.

Khimaira
En hyväksyisi ja olen miehelle sanonutkin sen. Mä tiedän että se voi mennä siihen että määrä kasvaa ja kohta se onkin jotain muuta..
Tai sitten se on sitä että joka arki- ilta otetaan se pari pulloa ja sitten viikonloppuisin kalsarikännit :$

...
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;23463761:
Kyllä tuo häiritsevää olisi. Jos mies olisi joka ilta "pienessä sievässä", niin ajattelisin, ettei hän oikeasti ole päivääkään aidosti oma itsensä.

Jos olisin vasta sinkku ja etsimässä kumppania, tieto tuollaisesta jokailtaisesta pullon kera rentoutumisesta olisi riittävä syy jättää miesehdokas rannalle. Jos taas olisin jo haksahtanut, en varmaankaan pelkän tissuttelun vuoksi eroa ottaisi, ellei siihen liittyisi häiriökäyttäytymistä.
No ei sitä nyt yhdestä oluesta yleensä etenkään isokokoisempi mies mihinkään "pieneen sievään" pääse...
Meillä on aika tavallista, että mies juo oluen illalla, ja aika usein itsekin juon pullollisen esim. lenkin tai saunan jälkeen. Kumpikaan meistä ei viikonloppuisin harrasta mitään sen enempää juomista, joten en nyt näe tuota mitenkään kovin kauheana tapana.

"mies"
Minä join noin kaksi vuotta putkeen joka ilta 1-3 olutta ja sitten viikonloppuisin 3-6 olutta. Aluksi minulla oli ongelmia, myöhemmin minulla oli vain pakonomaista alkoholin juomista, en enään edes muista mitä nuo ongelmat olivat. Yksi päivä kaupassa päätin etten osta kaljaa enään arki-illoiksi ja se päätös on nyt pitänyt 6kk. Viikonloppuisin juon 1-2 olutta saunassa. Jääkaapissa pidän aina muutamaa olutta, koska näin minä tiedän olevani tilanteen herra eikä alkoholi.

Eitajua
Te joiden mielestä se on paha asia, niin mikä siitä tekee pahan asian?
Yksi 3.3 olutpullo ei hetkauta aikuista miestä mihinkään suuntaan, joten miksi se nyt on niin pahasta. Siis onko jotain ihan järkisyytä, vai onko tuo vain naisille ominaista kontrollinhalua.

Khimaira
Te joiden mielestä se on paha asia, niin mikä siitä tekee pahan asian?
Yksi 3.3 olutpullo ei hetkauta aikuista miestä mihinkään suuntaan, joten miksi se nyt on niin pahasta. Siis onko jotain ihan järkisyytä, vai onko tuo vain naisille ominaista kontrollinhalua.
Mä en ainakaan ymmärrä miksi sitä alkoholia pitää nauttia joka ilta se 1-2 pulloa joka ilta? JOku syyhän siihen on..
Olen nähnyt niin monta kertaa miten tuollainen joka iltainen alkon nauttiminen johtaa isompiin ongelmiin etten jaksa sulattaa sitä. Eikä mun mielestä lastenkaan tarvitse nähdä joka ilta vanhempaa "ruskea pullo kädessä " oluelta lemuten :|

Eitajua
Mä en ainakaan ymmärrä miksi sitä alkoholia pitää nauttia joka ilta se 1-2 pulloa joka ilta? JOku syyhän siihen on..
Olen nähnyt niin monta kertaa miten tuollainen joka iltainen alkon nauttiminen johtaa isompiin ongelmiin etten jaksa sulattaa sitä. Eikä mun mielestä lastenkaan tarvitse nähdä joka ilta vanhempaa "ruskea pullo kädessä " oluelta lemuten :|
Kyllä munkin on AIVAN PAKKO saada kahvia 2 kupillista joka aamu, muuten ei lähde päivä käyntiin. Ja tiedän aika monia muita, joilla sama ongelma. Silti kukaan ei ole neuvomassa miestäni ottamaan eroa minusta, kun tuollainenkin riippuvuus ja pakkomielle on.

Ja mitä tulee tuohon lasten näkemiseen, niin jos mies sen yhden pullon juo, niin en usko, että lapset edes mitenkään erityisesti huomaavat sen pullon. Paljon, paljon vahingollisempaa on se, että isä viikonloppuisin vetää sen viisi pulloa yhden illan aikana, ja on humalassa. Sillä voi jo lapsiin olla jotain vaikutustakin.

Khimaira
Kyllä munkin on AIVAN PAKKO saada kahvia 2 kupillista joka aamu, muuten ei lähde päivä käyntiin. Ja tiedän aika monia muita, joilla sama ongelma. Silti kukaan ei ole neuvomassa miestäni ottamaan eroa minusta, kun tuollainenkin riippuvuus ja pakkomielle on.

Ja mitä tulee tuohon lasten näkemiseen, niin jos mies sen yhden pullon juo, niin en usko, että lapset edes mitenkään erityisesti huomaavat sen pullon. Paljon, paljon vahingollisempaa on se, että isä viikonloppuisin vetää sen viisi pulloa yhden illan aikana, ja on humalassa. Sillä voi jo lapsiin olla jotain vaikutustakin.
Kahvi onn hiukan eri asia kuin oluen kittaaminen..

Mä olen lapsena katsellut tuollaista iltajuomsita, pullo- kaksi illassa ja muistan oikein hyvin sen hajun mille aikuinen haisee juotuaan pari pulloa tai miten se "rentoutuu" pullon parissa. En ikinä, missään olosuhteissa anna omien lasten nähdä/ kokea sellaista.

Väitätkö muuten että nämä ketkä ottavat 1-2 pulloa joka ilta eivät koskaan vedä hommaa överiksi..? Miksi se pari pulloa kalja pitää saada joka ilta? Johan siinä on energiaakin aika paljon ja etureppu kasvaa...

Eitajua
Kahvi onn hiukan eri asia kuin oluen kittaaminen..

Mä olen lapsena katsellut tuollaista iltajuomsita, pullo- kaksi illassa ja muistan oikein hyvin sen hajun mille aikuinen haisee juotuaan pari pulloa tai miten se "rentoutuu" pullon parissa. En ikinä, missään olosuhteissa anna omien lasten nähdä/ kokea sellaista.

Väitätkö muuten että nämä ketkä ottavat 1-2 pulloa joka ilta eivät koskaan vedä hommaa överiksi..? Miksi se pari pulloa kalja pitää saada joka ilta? Johan siinä on energiaakin aika paljon ja etureppu kasvaa...
En tajua, miten se kahvi on eri asia, eli osaatko tarkentaa.
Oma isäni joi en nyt muista ihan joka ilta, mutta harvase ilta ainakin oluen, enkä muista sen mitään kummempia tunteita herättäneen. Ja isä oli ja on edelleen myös varsin urheilullinen, joten hänellä ei todellakaan ole mikään etureppu kasvanut edes vielä eläkeiässä. Samoin mieheni juo aika monesti iltaisin pullon olutta, hänenkin kroppa on ihan ok, vaikka tuota on jatkunut vuosikausia, ja yli sen yhden pullon mieheni juo ehkä muutaman kerran vuodessa jossain häissä tai muissa juhlissa.

Ja mitäpä jos oma miehesi kyttäisi vaikka sinun syömisiä, ja kieltäisi sinulta joka iltaisen leivän syömisen, koska "etureppusi on huolestuttavasti alkanut levitä"... miten reagoisit.

Itse luulen, että tässä monella naisella on vain halu kontrolloida sen miehensä tekemisiä. Tottakai jos homma karkaa käsistä ja juominen lisääntyy siitä yhdestä pullosta, on ongelma, mutta aika monelle siitä ei sitä ongelmaa synny ja monelle tuo ongelma taas syntyy pikemminkin niistä viikonloppujuomisista.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23463835]mun tekis itse mieli ottaa joka päivä se yksi olut, mutta olen siitä tietoisesti kieltäytynyt, ettei "jää päälle".
Ja joku laittoi suurkulutuksen rajat. Kaikki ny tietää koska on juoppo, mutta KOHTUUKÄYTÖN rajat tässä olis oleellisemmat. Naisilla se oli 5 tai 6 annosta viikossa - ei kaikkia kerralla. Eli sen ALLE pitäis päästä.

Itse "joudun" ottamaan talvisin 2 cl konjakkia ennen nukkumaanmenoa, koska muuten palelen sängyssä tunnin-kaksi ennen kuin uni tulee (tai olen hakenut kolmannen täkin päälleni). Kukaan ei palele niin paljon kuin minä...
nim. villasukat jalassa kesät-talvet.[/QUOTE]

Minkäikäinen olet?

Khimaira
En tajua, miten se kahvi on eri asia, eli osaatko tarkentaa.
Oma isäni joi en nyt muista ihan joka ilta, mutta harvase ilta ainakin oluen, enkä muista sen mitään kummempia tunteita herättäneen. Ja isä oli ja on edelleen myös varsin urheilullinen, joten hänellä ei todellakaan ole mikään etureppu kasvanut edes vielä eläkeiässä. Samoin mieheni juo aika monesti iltaisin pullon olutta, hänenkin kroppa on ihan ok, vaikka tuota on jatkunut vuosikausia, ja yli sen yhden pullon mieheni juo ehkä muutaman kerran vuodessa jossain häissä tai muissa juhlissa.

Ja mitäpä jos oma miehesi kyttäisi vaikka sinun syömisiä, ja kieltäisi sinulta joka iltaisen leivän syömisen, koska "etureppusi on huolestuttavasti alkanut levitä"... miten reagoisit.

Itse luulen, että tässä monella naisella on vain halu kontrolloida sen miehensä tekemisiä. Tottakai jos homma karkaa käsistä ja juominen lisääntyy siitä yhdestä pullosta, on ongelma, mutta aika monelle siitä ei sitä ongelmaa synny ja monelle tuo ongelma taas syntyy pikemminkin niistä viikonloppujuomisista.
Mun mielestäni kahvia ja olutta nyt vaan ei voi verrata.
Mullehan on ihan sama mitä muut tekevät, mun mies ei olutta joka ilta joisi samassa taloudessa, sillä sipuli. Tämä ei ole mitään kontrollihalua, vaan tiedän että saattaisi lipsua varsinkin viikonloppuisin isompaan määrään. Ja mihin tarkoitukseen sitä olutta juodaan? vain maun takiako?

Mun mies saa kytätä syömisiäni ja hyvä onkin jos lihon paljon, niin sanoo asiasta- onhan se aika epäterveellistäkin.

"Tarja"
minun avomies juo kaljaa jatkuvasti,minua se ärsyttää aika paljon.työnsä hän hoitaa kyllä,mutta siitä on tullut tapa.rahaa siinä kyllä palaa.muuten kyllä mukava mies.riippuvuushan siitä on tullut josta vaikea päästä eroon.

"vieras"
No näin ajatellen eipä haittaisi jos juo 1-2 olutta päivässä, eli 7-14 viikossa. Paitsi jos on painon kanssa ongelmia, niin tuleehan tuosta ylimääräisiä kaloreita ja puuttuisin tähän asiaan. Sitten myös haittaisi ehdottomasti, jos viikonloppuisin kuluttaisi reilusti enemmän ja viikolla jatkuisi vielä tuo 1-2 tahti päivässä. Mutta jos ei lähes koskaan kännäisi, niin eipä haittaa. Eihän sitä nyt voi ennakkoon pelätä jotain mahdollista alkoholiongelmaa, sellaiseksihan voi päätyä ihan täysin absolutistikin.

join itsekin kesällä joka ilta helteillä yhden siiderin päivän päätteeksi kun rantasauna lämpesi ja lapset oli unilla ja sain rauhassa uida ja nauttia illoista. Ja ei minusta tämän pahempaa juoppoa tullut, nykyään menee viikoloppuna vain pari siideriä tai pari lasia viiniä, arkisin ei mitään. Kesällä varmaan tulee ostettua siideriä taas enemmän.

"Kenguru"
En myöskään katselis tissuttelijaa. Yököttäis että olis joka päivä ruskeita pulloja esillä, vaikka sitten vaan se yks. Mun puolesta kukin voi tehdä mitä haluaa, mutta itse en olis sellaisen miehen kanssa, joka juo alkoholia joka päivä, määrästä piittaamatta. En ole kontrollinhaluinen, meillä mies on täysin samoilla linjoilla, eikä tässä oltais yhdessä vuosia oltukaan jos ei olis. Ihan perus juttuja on selvittää heti alussa minkälainen toinen on, ja minkälaisessa ympäristössä haluaa elää.
Lihavuus on toinen juttu, jota meistä kumpikaan ei kestäis, mutta nuo mielipiteet on kummankin omia, olemme vaan näissä asioissa samoilla linjolla. Onneksi:)

"Kenguru"
Sellaista vielä vaikkei sinäänsä asiaan kuulukkaan, että ei meillä lihomisen takia kumpikaan toista jättäisi, mutta alkoholin suurkulutuksen vuoksi varmaan jättäiskin. Että ei nuo kaksi ole toisiinsa verrattavissa vaikka kummastakin edellisessä viestissä kirjotinkin.

onhan se
Joka päivä on saatava alkoholia eli on paha asia. En jaksaisi katsella itse sellaista enkä haistella joka iltaista kaljahöyryä. Tuntuu olevan pakkomielle miehelle eikä osaa olla ilman? Eli on riippuvainen ja se on se paha.

"vieras"
[QUOTE="Kenguru";23563289]Sellaista vielä vaikkei sinäänsä asiaan kuulukkaan, että ei meillä lihomisen takia kumpikaan toista jättäisi, mutta alkoholin suurkulutuksen vuoksi varmaan jättäiskin. Että ei nuo kaksi ole toisiinsa verrattavissa vaikka kummastakin edellisessä viestissä kirjotinkin.[/QUOTE]

No alkoholin suurkulutusta ei ole esim. 7 annosta viikossa. Vaikea kuvitella, että tuollaisen kohtuukäytön vuoksi kukaan rakastamaansa ihmistä jättäisi, jos ei perheessä satu olemaan jotain muita isompia ongelmia sitten .

Saman viikottaisen määrän saisi nauttimalla viikonloppuisin vaikka kaksi lasia ruokaviiniä esim. pe ja la, ja tämän päälle 3 saunaolutta viikossa, vaikkapa sitten viikonloppuun ajoitettuna nekin. Minusta silloin puhutaan alkoholin kohtuukäyttäjästä jos määrä on viikossa tuota luokkaa, kohtuukäyttäjä kun tosiaan on yksi välimuoto täysin absolutistille ja ihan alkoholistille.

Toisaalta kieltämättä jos se on aina se 2 olutta joka päivä ja välillä enemmänkin, se on jo paljon minunkin makuuni.

Mieluummin todellakin katselen alkoholin kohtuukäyttäjää kuin ylipainoista ruoan suurkuluttajaa jolla on ongelma selvästi asettaa rajoja syömiselleen tai liikkuminen olisi niin ylivoimainen ajatus, että mieluummin makoilisi kotona syöpöttelemässä.. Paljon epäterveemmältä kuulostaa, en voisi kuvitellakaan, että pitäisin sellaista ihan normaalina.

no jaa.enpä tiiä haittaisko. jos ei olis maailman loppu jos joku ilta ei niitä ottaskaan ja homma pysyis hanskassa, niin mitäpä siitä ongelmaa tekemään.
ts. jos riippuvuus menee liiallisuuksiin, niin sitten haittais minuakin moinen.

"Kenguru"
[QUOTE="vieras";23563356]No alkoholin suurkulutusta ei ole esim. 7 annosta viikossa. Vaikea kuvitella, että tuollaisen kohtuukäytön vuoksi kukaan rakastamaansa ihmistä jättäisi, jos ei perheessä satu olemaan jotain muita isompia ongelmia sitten .
Toisaalta kieltämättä jos se on aina se 2 olutta joka päivä ja välillä enemmänkin, se on jo paljon minunkin makuuni.[/QUOTE]

Samaa mieltä, siksi laitoinkin että alkoholin suurkulutuksen vuoksi meillä puolin ja toisin menisi lusikat jakoon. Vaikka en siitä 2/päivä oluesta pitäisikään, niin en nyt sen vuoksi ketään jättäisikään. Tiesin kyllä alusta asti mieheni kannan tissutteluun, eikä meillä siis onneksi sellaista tulla näkemään, luultavasti/toivottavasti koskaan:)

Yhteistyössä