Mies juo joka ilta sohvalla 1-2 olutta. Mitä mieltä? Onko "paha"?

• Viestiketjun aloittaja gheetto
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ei, kyllä ne ois hyvä juoda ihan keittiön pöydän ääressä, ettei vaan läiky sohvalle. Varsinkin sen toisen oluen aikana, kun alkaa olla jo rentoutunut, voi vahingossa loiskua.

"vieras"
no eihän tuo sinänsä kuulosta pahalle, mutta itse aina jään miettimään sitä että jos se yhden tai kahdenkin juominen on sellasta pakkoa että ne 1-2 pulloa on PAKKO SAADA JOKA ILTA ts ei voi yhtenäkään iltana jättää väliin niin silloin huolestuisin.

"Mmm"
En kyl ymmärrä tota, että on pakko saada joka ikinen ilta 1-2 pulloa olutta juoda. Siskon mies on tollanen ja siihen päälle viä viikonloppu kännäykset kumpanakin päivänä. Kaiken lisäks saattaa arki iltasinkin vetästä perskännit. Mut joka ilta sen on kuitenkin 1-2 olutta saatava. Sit viä kehtaa ilkeillä siskolle ja toinen vaan ymmärtää ja joustaa joka asiassa. Ei naputa eikä valita mistään miehelleen ja mies käyttäytyy kuin mikäkin porsas siskoa kohtaan, toisinaan. Haukkuu siskoa ja ilkeilee, määräilee, passuuttaa, komentelee jne. Toivon niin paljon, että sisko ajattelis itteään.

Mut ite en kattelis tollasta, en hetkeekään. Onneks, mun mies ei oo tollanen, rentoutuu ihan muilla tavoilla :). Toki käy sillon tällön viikonloppuna yhtenä päivänä juomassa kavereittesa kanssa ja se suotakoon hälle :).

Kyllä tuo häiritsevää olisi. Jos mies olisi joka ilta "pienessä sievässä", niin ajattelisin, ettei hän oikeasti ole päivääkään aidosti oma itsensä.

Jos olisin vasta sinkku ja etsimässä kumppania, tieto tuollaisesta jokailtaisesta pullon kera rentoutumisesta olisi riittävä syy jättää miesehdokas rannalle. Jos taas olisin jo haksahtanut, en varmaankaan pelkän tissuttelun vuoksi eroa ottaisi, ellei siihen liittyisi häiriökäyttäytymistä.

"sanna"
Hei, minunkin mies juo joka ilta kotiin tultuaan 1-2 olutta ja sit ruoan kanssa lasin punaviiniä. On tehny niin jo vuosia eikä oo juominen lisääntyny eikä mitään muutakaan haittaa ilmenny...
Jos saisin valita niin ei jois joka ilta, mut ei kännää muuten viikonloppusin...

"vieras"
mun tekis itse mieli ottaa joka päivä se yksi olut, mutta olen siitä tietoisesti kieltäytynyt, ettei "jää päälle".
Ja joku laittoi suurkulutuksen rajat. Kaikki ny tietää koska on juoppo, mutta KOHTUUKÄYTÖN rajat tässä olis oleellisemmat. Naisilla se oli 5 tai 6 annosta viikossa - ei kaikkia kerralla. Eli sen ALLE pitäis päästä.

Itse "joudun" ottamaan talvisin 2 cl konjakkia ennen nukkumaanmenoa, koska muuten palelen sängyssä tunnin-kaksi ennen kuin uni tulee (tai olen hakenut kolmannen täkin päälleni). Kukaan ei palele niin paljon kuin minä...
nim. villasukat jalassa kesät-talvet.

[QUOTE="vieras";23463835]
Itse "joudun" ottamaan talvisin 2 cl konjakkia ennen nukkumaanmenoa, koska muuten palelen sängyssä tunnin-kaksi ennen kuin uni tulee (tai olen hakenut kolmannen täkin päälleni). Kukaan ei palele niin paljon kuin minä...
nim. villasukat jalassa kesät-talvet.[/QUOTE]

Tuota.. Voisiko sitä lämmitystä mitenkään säätää, jos noin on?

Mä nukuin ennen nakuna, koska makuuhuoneen lämmitys oli vähän liian tehokas. Lämmitystä kuitenkin säädettiin ja nyt joudun vetämään jo t-paidan yöksi päälleni.

"minna"
minun mielestäni on väärin, mutta itselläni olikin mies, joka teki näin joka ilta ja siihen viikonloppu kännit päälle. Aina sitä löytyy selityksiä rentoutumisesta ja työn rasittavuudesta jne. mieheni oli alkoholisti, ja pari pulloa lopuksi n. kuusi-kahdeksan joka ilta, ja muutama "asiakirjasalkku" kaljaa viikonloppuisin:( erosin, kun mies ei suostunut lopettamaan, ja riidat jatkuvia loppuvaiheessa. tämä siis kesti vuosia ja paheni koko ajan. mies on myöhemmin sanonut, että minun olisi pitänyt enemmän KIELTÄÄ juomasta...eli syy kääntyikin minulle.. no tämä on vain minun kokemukseni, nykyään olen onnellinen ilman alkoholistin vaimon jatkuvaa jännitystä. ainakin kannattaisi varmaan keskustella asiasta miehesi kanssa, ja sanoa, ettet pidä kaljan juonnista joka iltaisena tapana.

Yhteistyössä