Onko IKEAn sohvat hyviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on ikeasta ektorp, ostin jopa käytettynä. :)
Hyvä sohva. plussana vaihtopäälliset, jolloin tarvittaessa saa sohvasta kankaiden osalta kuin uuden.
Mun mielestä hyvä sohva, jopa tällä runsaalla elopainolla tyynyt ja runko pysynyt hyvässä kunnossa, vaikka aiemmissa on ollut istuinosassa havaittavissa painumista. :)
Ainakin siis tähän malliin olen ollut tyytyväinen. :)

ikean sohva on ihana!!! edullinen, tosi hyvä lapsi perheeseen kun päällisen voi pestä ja vaihtaa, kuoseja löytyy jos jonkinlaisia!!!

Peesaan.
Mulla kanssa klippan(nahkaisena). On 6-7 vuotta vanha ja kissan kynnenjälkiä lukuunottamatta on priima kunnossa. Ostin pari vuotta sitten ns.paremmasta liikkeestä monta sataa euroa kalliimman nahkasohvan ja alle puolessa vuodessa koko sohva "lytisty", rungonpuut painaa pehmusteiden läpi ja muutenkin koko sohva näyttää ja tuntuu 20vuotta vanhalta.
Tutulla kanssa klippan sohvia ja nekin todella hyvässä kunnossa.

Meillä oli 3 vuotta käytettynä ostettu Klippan-sohva. Tosi jämäkkä ja tosiaan plussaa irtopäällisistä, sohvasta tulee ihan erilainen mustilla päällisillä kuin esim. kirjavalla. Annettiin sohva mun siskolle, kun muutettiin kämppään jonne mahtui isompi sohva. Edelleen ehjä sohva, taitaa olla 8 vuotta vanha jo.

Kymppi valinta meille, kun ei haluta sohvaan omaisuutta upottaa. Meillä ikean ektorp, se perusvalkoinen. Meillä on koiria ja lapsia joten irrotettavat/vaihdettavat päälliset ISO plussa. Lisäksi laitettiin kankaan ja sohvan rungon väliin istuinosaan muovisuoja, pissa ym. vahinkojen varalle. Ei varmasti sitten imeydy itse sohvaan ja voi vaan päälliset pestä/vaihtaa. Saa meinaan ostettua noita vaihtopäällisiä kaikissa väreissä. Ja sohva tosiaan oli halpa (300€). Eli jos menee piloille tai ei miellytä niin saa helposti vaihtoon eikä niin kirpaise.

[QUOTE="jep";23447027]Peesaan.
Mulla kanssa klippan(nahkaisena). On 6-7 vuotta vanha ja kissan kynnenjälkiä lukuunottamatta on priima kunnossa. Ostin pari vuotta sitten ns.paremmasta liikkeestä monta sataa euroa kalliimman nahkasohvan ja alle puolessa vuodessa koko sohva "lytisty", rungonpuut painaa pehmusteiden läpi ja muutenkin koko sohva näyttää ja tuntuu 20vuotta vanhalta.
Tutulla kanssa klippan sohvia ja nekin todella hyvässä kunnossa.[/QUOTE]

Kerrotko mikä "parempi" liike kyseessä?

Minun vanha sohva on Askosta, on 12-13 v vanha, ja ei enää todellakaan ole priimaa.

on Ikean sohva. Askon sohva meni pilalle kuudessa vuodessa. Eikä ollut mikään halpa sohva. Pehmusteet meni littaan, kangas muuttui nuhjaantuneeksi tosi nopeasti eikä runko pysynyt kuosissa. Ikean sohva on aiemmin ostettu, ja se on vielä hyvässä kunnossa.

Kannattaa kyllä välttää viimeiseen asti Ikean tuotteita. Ostamani tuote oli rikki, eikä sitä suostuttu vaihtamaan uuteen. Asiakaspalvelu oli ylimielistä. Käskettiin tulemaan 50 kilometrin päästä vaihtamaan tuotetta, tutkittiin sitä 2 viikkoa ja todettiin, ettei tuote ole rikki. Kyse oli kalliista työtuolista, jonka kaasujousi ei pysynyt ylhäällä.

[QUOTE="vieras";23447936]Kannattaa kyllä välttää viimeiseen asti Ikean tuotteita. Ostamani tuote oli rikki, eikä sitä suostuttu vaihtamaan uuteen. Asiakaspalvelu oli ylimielistä. Käskettiin tulemaan 50 kilometrin päästä vaihtamaan tuotetta, tutkittiin sitä 2 viikkoa ja todettiin, ettei tuote ole rikki. Kyse oli kalliista työtuolista, jonka kaasujousi ei pysynyt ylhäällä.[/QUOTE]

Käyn joka viikko ikeassa eikä ikinä ole käynyt noin. joskus on joku ruuvi puuttunut jostain ja sen on saanut välittömästi yhdellä puhelinsoitolla hakea.

Jos sä käyt 50km päässä ikeassa ja ostat rikkinäisen tuotteen, niin mitä muuta meinaat että he voivat tehdä kuin pyytää tuomaan sen takaisin jotta voivat sen tutkia/vaihtaa/korjata/korvata. ? meinaatko että tulevat hakemaan?