Kauanko nyt tosta limatulpan irtoamisesta menee kun synnytys alkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mama"

Vieras
Mulla on siis irronnut osittain limatulppaa.. eka limalöydös viime lauantaina.. sit seuraava keskiviikkona ja tänään yöllä sekä aamulla..

kun sanotaan et limatulpan irtoamisesta kestäs maksimissaan (yleensä) 10päivää kun synnyts alkaa..niin mistä se lasetaan mun tapauksessa.. siitä viime lauantaistako?

paikat oli tiistaina sormelle auki, kanavaa 3cm ja pehmeä..

ainakun tulppaa irtoaa, on menkkajomotusta..

eli sillä ei taida olla mitään väliä koska sitä lähti, tai et lasketaanko mulla viime lauantaista että sillon lähti tulppa..koska sitä lähti myös tänäänkin..

viime raskaudessa, näin ekan kerran tuota limaa, ja sitä irtosi päivää ennen synnytystä sekä samana päivänä kun synnytys alkoi..eli yhteensä 2päivänä.. oli silloinkin ihan samanlaista..

ehkä sen takia olenkin ollut toiveissani ja vähän malttamattomanakin että pääsen synnyttämään, mutta tällä kertaa näköjään kestääkin.. tai viimeksi vähän avitin synnytyksen alkua kun sen liman pongasin..en sit ole varma et mikä käynnisti :)
ehkä tänään vois kokeilla taas samaa kun viimeks jos vaikka pääsis synnärille..

[QUOTE="Mama";23440864]eli sillä ei taida olla mitään väliä koska sitä lähti, tai et lasketaanko mulla viime lauantaista että sillon lähti tulppa..koska sitä lähti myös tänäänkin..

viime raskaudessa, näin ekan kerran tuota limaa, ja sitä irtosi päivää ennen synnytystä sekä samana päivänä kun synnytys alkoi..eli yhteensä 2päivänä.. oli silloinkin ihan samanlaista..

ehkä sen takia olenkin ollut toiveissani ja vähän malttamattomanakin että pääsen synnyttämään, mutta tällä kertaa näköjään kestääkin.. tai viimeksi vähän avitin synnytyksen alkua kun sen liman pongasin..en sit ole varma et mikä käynnisti :)
ehkä tänään vois kokeilla taas samaa kun viimeks jos vaikka pääsis synnärille..[/QUOTE]

joo, en usko että se mitään merkkaa, tosiaan 2 viikkoa tässä odoteltu jotain tapahtuvaksi, supisteleekin koko ajan yms. mutta pah, ei ole tulossa :/
esikosta en huomannu koko tulppaa ollenkaan.

millä sä oot yrittänyt asiaa avittaa? mä olen kaikki temput tehny, mutta ei! nyt olis taas hyvä hetki kokeilla kaikkea mikä saa tän ulos täältä seuraavan parin vrk.n sisään, kun olisi taas esikollekin hoitaja valmiina.

Limatulppa lähti rv30+0 ja lapsi syntyi rv30+1. Mutta siis limatulpan irtoamisesta ei oikein voi päätellä yhtään mitään. Toisilla se irtoo toisilla ei, synnytys voi olla lähellä tai sitten ei. Menkkajomotus on hyvä asia, jos siis on tarkoitus että lapsi saa syntyä nyt :)
Kohdunsuun tilanne ei kyllä ollut mikään kypsä että siitä ajateltuna voi mennä vielä aikaa synnytykseen. Mutta äkkiäkös se kohdunsuunkin tilanne muuttu :)

[QUOTE="vieras";23440907]joo, en usko että se mitään merkkaa, tosiaan 2 viikkoa tässä odoteltu jotain tapahtuvaksi, supisteleekin koko ajan yms. mutta pah, ei ole tulossa :/
esikosta en huomannu koko tulppaa ollenkaan.

millä sä oot yrittänyt asiaa avittaa? mä olen kaikki temput tehny, mutta ei! nyt olis taas hyvä hetki kokeilla kaikkea mikä saa tän ulos täältä seuraavan parin vrk.n sisään, kun olisi taas esikollekin hoitaja valmiina.[/QUOTE]

viime raskaudessa siis edellisenä päivänä kun tuli tulppaa, hieroin nännejä joista jatkui pari tuntia tiheään supistukset mutta loppuivat..
seuraavana päivänä aamu alkoi seksillä, tulppaa tuli aamupäivällä.. sitten ei mitään, käskin miehen ostaa mulla siiderin, ja illalla aloin jumppaan teeveen edessä ja join samalla sitä siideriä.. melkein koko pullon kerkesin juomaan, kun alkoi oleen supistukset jo niin kovia ja tihenivät :) nostelin jalkoja vuorotellen siis ylös..

mua vaan hävetti kun synnärillä, mua sitten röyhtäsytti kokoajan ja aattelin et se situkka haisee ja ne luulee jotain muuta musta.. muuten ihan ilman alkoa meni raskaus :)

Limatulppa lähti rv30+0 ja lapsi syntyi rv30+1. Mutta siis limatulpan irtoamisesta ei oikein voi päätellä yhtään mitään. Toisilla se irtoo toisilla ei, synnytys voi olla lähellä tai sitten ei. Menkkajomotus on hyvä asia, jos siis on tarkoitus että lapsi saa syntyä nyt :)
Kohdunsuun tilanne ei kyllä ollut mikään kypsä että siitä ajateltuna voi mennä vielä aikaa synnytykseen. Mutta äkkiäkös se kohdunsuunkin tilanne muuttu :)

harmi kun sulla lähti liian aikaisin. toivottavasti kaikki meni hyvin kuitenkin!

[QUOTE="Mama";23440959]viime raskaudessa siis edellisenä päivänä kun tuli tulppaa, hieroin nännejä joista jatkui pari tuntia tiheään supistukset mutta loppuivat..
seuraavana päivänä aamu alkoi seksillä, tulppaa tuli aamupäivällä.. sitten ei mitään, käskin miehen ostaa mulla siiderin, ja illalla aloin jumppaan teeveen edessä ja join samalla sitä siideriä.. melkein koko pullon kerkesin juomaan, kun alkoi oleen supistukset jo niin kovia ja tihenivät :) nostelin jalkoja vuorotellen siis ylös..[/QUOTE]

kaikkea muuta kokeiltu paitsi tuota siideriä... supistuksia tulee kyllä, mutta niin niitä tulee muutenkin. mitään ei vaan tapahdu.
pitäisköhän kokeilla tota siideriä? mihin se perustuu, tiedätkö?

stressaa vaan tämä, kun ens viikolla ei taas alkuviikosta ole ketään katsomassa poikaa, joten mies ei pääsisi mukaan. tulehaan se toki ilmankin, jos on tullakseen mutta oishan se nyt kiva jos mieskin pääsisi paikalle :) mua ei niinkään jännitä itse synnyttäminen, vaan just toi esikon hoito ja kuka tulee mihin ja miten ne pärjää.

[QUOTE="vieras";23441127]kaikkea muuta kokeiltu paitsi tuota siideriä... supistuksia tulee kyllä, mutta niin niitä tulee muutenkin. mitään ei vaan tapahdu.
pitäisköhän kokeilla tota siideriä? mihin se perustuu, tiedätkö?

stressaa vaan tämä, kun ens viikolla ei taas alkuviikosta ole ketään katsomassa poikaa, joten mies ei pääsisi mukaan. tulehaan se toki ilmankin, jos on tullakseen mutta oishan se nyt kiva jos mieskin pääsisi paikalle :) mua ei niinkään jännitä itse synnyttäminen, vaan just toi esikon hoito ja kuka tulee mihin ja miten ne pärjää.[/QUOTE]

mulla aivan sama juttu, että saatan joutua yksin synnyttään.. haluaisin että se olis jo ohi, kun kovasti saa kokoajan stressta miten menee..

en tie mihin perustuu, eka kerta kun kokeilin sitä.. joko situkka yhdessä sen mun jumpan kanssa käynnisti tai sit se olis käynnistyny muutenki, tai sit se seksi aamulla tai nännien hierominen edellisenä päivänä, tai sitten ne kaikki yhdessä :D

tänään kokeilen samaa, jos ei auta annan olla ja luovutan :)
oon myös kuullut et luovuttaminenki auttaa joillain..
mä olin vaan jo sillon 6päivää sitten innoissani et nyt alkaa tapahtuun kun sen liman pongasin..

ODOTTAVAN AIKA ON LIIAN PITKÄ! argh! :)

Vaikka hieroisi kuinka nännejään niin ei se synnytys sillä lähde käyntiin :DD
Siideri tai yleensäkkin alkoholi perustuu siihen, että rentoutuu jolloin synnytys käynnistyy.
Vaikka saunoisi, sekstaisi, siivoaisi talon lattiasta kattoon, ajaisi töyssyisellä tiellä niin ei se synnytys niillä käynnisty. Se käynnistyy kun käynnistyy. Lääkäri voi tehdä ronskimmat sisätutkimuksen jonka tarkoituksena on avittaa synnytyksen käynnistymistä. Itsellä näin tehtiin rv36+6 kun päätös käynnistyksestä tehtiin. Olinkin tuolloin jo 3cm auki ja kanavaa ei ollut lainkaan jäljellä.

Tiistaina klo.11.00 alkoi irtoilemaan, klo:23.00 alkoi supitukset.

Keskiviikkona klo: 18.00 luovutin ja lähdin synnärille. Torstain puolella syntyi vauva.

Eikös se useimilla ole merkki siitä että tästä se lähtee :)

[QUOTE="Mama";23441178]mulla aivan sama juttu, että saatan joutua yksin synnyttään.. haluaisin että se olis jo ohi, kun kovasti saa kokoajan stressta miten menee..

en tie mihin perustuu, eka kerta kun kokeilin sitä.. joko situkka yhdessä sen mun jumpan kanssa käynnisti tai sit se olis käynnistyny muutenki, tai sit se seksi aamulla tai nännien hierominen edellisenä päivänä, tai sitten ne kaikki yhdessä :D

tänään kokeilen samaa, jos ei auta annan olla ja luovutan :)
oon myös kuullut et luovuttaminenki auttaa joillain..
mä olin vaan jo sillon 6päivää sitten innoissani et nyt alkaa tapahtuun kun sen liman pongasin..

ODOTTAVAN AIKA ON LIIAN PITKÄ! argh! :)[/QUOTE]

Joo, pitkä ja tuskainen!

ei tässä muuten mitään, mutta tosiaan kun on jo näinkin pitkään supistellut niin alkaa olemaan aika väsynyt. ja ei jaksaisi ton pojan kanssa enää touhuta.
ärsyttää kun kaikki on koko ajan hätysvalmiudessa ja ihan turhaan!

ja tosiaan kun mun suurin huolen aihe on vaan ton pojan hoidon järjestyminen, kun se syntyi niin nopeasti että ehdittiin olla sairaalassa vaan vajaa 3h, ja jos tää tulee yhtä nopeasti niin tulee kiirus odotella hoitajia paikalla ja pitää soitella joka paikkaan...

plaah!

Tiistaina klo.11.00 alkoi irtoilemaan, klo:23.00 alkoi supitukset.

Keskiviikkona klo: 18.00 luovutin ja lähdin synnärille. Torstain puolella syntyi vauva.

Eikös se useimilla ole merkki siitä että tästä se lähtee :)

jos se menisikin noin, että olisi aikaa jäädä kotiin odottelemaan :) esikosta alkoi kunnon supistukset illalla yhdeksältä, yhdeltä oli jo maailmassa.
väkisinkin sitä nyt miettii että miten ehtii jos yhtä nopea, ellei nopeampi tapaus tämä.
neuvolassakin koko ajan hoettu, että heti pitää lähteä kun vähänkin siltä tuntuu. mutta mitäs jos vähän tuntuu koko ajan? ja tosiaan ei tuota esikkoa voi yksinään jättää, että pakko odotella että hoitaja ehtii tänne.

Yhteistyössä