Mitä "tykötarpeita" kirppikselle mukaan, jos lähden itse myymään? Ja hinnoittelu yms. vinkkejä myös.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirpparilleko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirpparilleko

Vieras
Toki myytävät tuotteet hinnoiteltuina, mutta paljonko vaihtokassaa, mitkä tuotteet myy parhaiten, millaisia hintoja käytetyille, mutta siisteille lastenvaatteille (62-104cm). Ostaako kävijät mieluiten esim. eurolla kolme bodya vai yhden bodyn esim. 50 snt. kannattaako vaatteet silittää (kuitenkin jokainen pesee ennenkuin ottaa käytööön eli onko siistiityllä ulkoasulla vaikutusta).
Kaikki mahdolliset vinkit otetaan vastaan. Ja huom. en ole ollut aiemmin myymässä enkä ole edes käynyt sellaisilla kirppiksillä, jossa myyjä on itse paikalla, joten ihan asiallisia kommentteja kiitos.

Laita pyötään näkyvään paikkaan lappu, jossa kerrotaan mitä vaatteita sulla on myytävänä. Esim. "Tyttöjen vaatteita koot 62-92 cm 0,50 eur/kpl" Itse kierrän aina paikalliset Mll:n lastenvaatekirppikset ja siellä ruuhkassa mieluiten jään sellaisen pöydän luo tonkimaan, jossa on juuri mun etsimää vaatekokoa myytävänä. En osta likaisia tai pahasti ryppyisiä vaatteita, koska ne näyttää helposti aika epämääräisiltä. Tai no olen joskus ostanut jonkun tahraisen pihatakin parilla eurolla, mut sekin lähti pesussa puhtaaksi.

Itsellesi ota evästä mukaan. Kahvia termariin ja leipää/hedelmiä. Jos koko päivän siellä seisot, niin varmasti tulee nälkä.

Rekki kannattaa ottaa mukaan ja vaatteille tarpeeksi henkareita, niin ainakin isoimmat vaatteet saa siihen paremmin esille kuin pöydälle. Bodyt voi olla pöydällä vaikka yhdessä pinossa levitettynä, niin niitä voi siitä "selailla" siitä kätevästi. Pientä vaihtorahaa kannatta ainakin 20-30€ olla mukana ja joku kassasysteemi valmiina. Vyölaukku on aika kätevä tuohon hommaan ja kulkee mukana jos kipaset vessaan.

eip ole vinkkejä, mutta hyvä jos olet hinnoitellut tuotteet valmiiksi :) itse en ainakaan viitsi kysyä kuin yhden tuotteen hintaa pöydässä jossa ei niitä ole valmiina ja saan sellaisen tunteen että myyjä haluaa vaihdella hintaa naaman perusteella.

Itse haluan kyllä tietää hinnan ns. heti, enkä viitsi välttämättä jäädä odottelemaan vuoroani, jos hintoja ei ole merkitty valmiiksi. Siitä syystä hinnoittelin jo valmiiksi, jos vaikka joku päivä innostun lähtemään myymään vaatteita.

Yhteistyössä