Mikä kissanhiekka on mielestänne parasta ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja "akka"
  • Ensimmäinen viesti
......
Mä annan kanssa ääneni ever cleanille. Huippu hyvin pitää tosiaan hajut poissa. Ainut miinus on kulkeutuminen! Ja jos tuon saisi pois niin olisi lähes täydellinen hiekka.

"vieras"
[QUOTE="akka";23430294]Mistä tuota saa,ihan taviskaupoista vai eläinkaupoista?[/QUOTE]

Eläinkaupoista, mä käyn aina Faunattaressa kun on lähimpänä, mutta eiköhän muissakin eläinkaupoissa ole.

JONSERED Karhunkantaja

Tuo toimii, femman paikkeilla pussi.

(Ja käytän samaa tavaraa helistimien kuivaamiseen ja rumpujen säilytykseen, laitan suodatinpaperin sisään hieman ja niittaan kiinni ja a vot! Siinä on näppärä kosteuden kerääjä)

Musti ja Mirri -liike on meitä lähinnä josta ostetaan kaikki tarvikkeet myös ruoista lähtien. Rainbowin hiekka on meillä, se vihreässä pussissa myytävä käytössä, kokeiltiin joskus niitä rakeita ja kisut eivät tykänneet.

JONSERED Karhunkantaja
Musti ja Mirri -liike on meitä lähinnä josta ostetaan kaikki tarvikkeet myös ruoista lähtien. Rainbowin hiekka on meillä, se vihreässä pussissa myytävä käytössä, kokeiltiin joskus niitä rakeita ja kisut eivät tykänneet.
Vastaavia on hienojakoisempiakin, tuo linkittämäni ja meillä käytössä oleva onkin kuin sepeliä. Kaikki katit eivät sellaisesta pidä, siis esim. puupelleteistä tai isoista silica-rakeista.

Mutta hajuttomana pysyy noilla rakeilla!

"akka"
Vastaavia on hienojakoisempiakin, tuo linkittämäni ja meillä käytössä oleva onkin kuin sepeliä. Kaikki katit eivät sellaisesta pidä, siis esim. puupelleteistä tai isoista silica-rakeista.

Mutta hajuttomana pysyy noilla rakeilla!
Mä ajattelin just että noi merisuolan näköiset vois olla hyviä,meillä oli joskus muinoin sellaisina kirkkaina palloina ja siitä kissat ei tykänneet.Tää kisu on tottunut ihan hiekkaan ja halvimpaan mahdolliseen.Mä en kuitenkaan halua hajua niin ajattelin että kun kisu siirtyy meille mä satsaan laadukkaaseen hiekkaan ettei haise.

"kati"
Rainbow valkoinen, ruskea pussi.

Olen huomannu et sitä hiekkaa ei niin vaan vaihdeta jos ovat johonkin tottuneet. Varmaan se raekoko on tärkein. Meillä kokeiltiin kaikki, kunnes tuo viimein kelpasi, oli lähinnä sitä mitä oli ollut kasvatuskodissa. Kassiusta en voinut käyttää kun pölysi niin paljon.

"vieras"
Rainbow ei minusta pidä hajua yhtään!! :O noista ihan halpis-merkeistä musta Pirkka on yllättäen parasta, mut ei se säkissä oleva, vaan se jota on vihreessä laatikossa. Suosittelen kyllä itse satsaamaan esim. tuohon EverCleaniin; vähän hintavampaa mutta toisaalta paljon riittoisampaakin.

"vieras"
[QUOTE="kati";23430514]Rainbow valkoinen, ruskea pussi.

Olen huomannu et sitä hiekkaa ei niin vaan vaihdeta jos ovat johonkin tottuneet. Varmaan se raekoko on tärkein. Meillä kokeiltiin kaikki, kunnes tuo viimein kelpasi, oli lähinnä sitä mitä oli ollut kasvatuskodissa. Kassiusta en voinut käyttää kun pölysi niin paljon.[/QUOTE]

Vaihtaminen kannattaakin tehdä vähitellen, ensin uutta hiekkaa vanhan ja tutun kanssa sekoitettuna.

Harlekiini
EverClean. Kokeiltu on toistakin mikrohiekkaa, halpishiekkoja, pellettiä ja kristalleja. Ei vain ole EverCleanin voittanutta.

Eikä se nyt niin hintavaa ole, kristallit piti vaihtaa kahden viikon välein kokonaan laatikoista. Kolme lootaa kun on, se teki yhteensä sen 30e / kk kun yksi pussukka maksoi sen 5e. EverCleania taas riittää se 22e:n laatikko kuukausittaiseksi täydennykseksi.

nirsot kissat
Kaupan hiekoista meiän kissoille kelpää vain cassie-hiekka. Halpismerkit ei edes paakkuunnu kunnolla joten jatkuvasti saa olla vaihtamassa. Jos ostetaan väärä merkkiä niin kissat alkaa parin päivän päästä tehdä tarpeensa muualle...

Extreme Classic
Extreme Classic! Sitoo hajua todella hyvin, on erittäin riittoisaa (kahdella kissalla säkki kestää ainakin meillä reilun 1,5kk) ja muutenkin todella miellyttävä koostumus. Paakut ovat tiiviitä ja helppo siivota, ei murene kuten monet markettihiekat.

Aiemmin käytin Rainbown valkoista, mutta nyt olen käyttänyt vuosia Extreme classicia. Noita markettipusseja sai olla kantamassa jatkuvasti kotiin, riittoisuus on selvästi huonompi, ja tuli siten kalliimmaksi.

[QUOTE="vieras";23430550]Vaihtaminen kannattaakin tehdä vähitellen, ensin uutta hiekkaa vanhan ja tutun kanssa sekoitettuna.[/QUOTE]

Näin mekin yritettiin mutta ei tehonnut ja kun noita katteja on kaksi, niin laatikoitakin on kolme. Yhdessä vieläkin pidetään rakeita mutta eivät vahingossakaan käy sillä laatikolla. Hajuhaittoja ei ole kun siivotaan aamuin illoin, tarvittaessa useamminkin ja koko hiekka vaihdetaan pari kertaa viikossa, samalla laatikot desinfioidaan.

Yhteistyössä