välikausivaatetuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vaan"

Vieras
joko teillä on käytössä välikausipuvut ja asusteet? siis lapsilla...
jos ei niin mitä vaatetta toppapuvun alla on? vieläkö pidän 1vuotiaalla kypärämyssyä sekä toppahattua?

kiitos

Meillä plussakeleillä on välikausivaatteet päällä. Alla pitkähihainen body, sukkikset ja fleeceasu. Välikausihanskat ja ohut fleecevuorinen hattu sekä huivi kaulassa :) Jos tuulee ja on asteet nollassa tai pakkasen puolella niin talvihaalari, alla sukkikset, pitkähihainen body ja fleecetakki. Talvihanskat sekä hieman paksumpi hattu ja toki taas se kaulahuivi :) Ja siis ipanalla ikää 1v3kk. On kuumaverinen :)

Ei ole välikausivaatteita vielä. Toppapuvun alla on pitkähihainen paita ja sukkahousut/legginssit+sukat. En laittaisi enää kypäräpipoa ja toppahattua vaan joko pelkän toppahatun tai sitten kypäräpipon kanssa ohuemman pipon. Meillä hiukan vanhemmilla lapsilla on käytössä pelkkä ohut pipo ulkona.

Plussalla ilman kovaa tuulta välikausipuku ja siellä alla fleecehaalari, jonka alla pitkähihanen ja leggarit/sukkikset, kypärämyssä ja siinä päällä ohut pipo ja tumppujen päällä välikausihanskat(?).
Jos taas pakkasta niin toppapuku jonka alla pitkähihanen ja leggarit/sukkikset, kypärämyssyn päällä hiukka paksumpi pipo ja paksummat hanskat.
Ikää 1v2kk ja usein oon pistäny liikaa vaatetta vaikka muiden mielestä on kevyellä varastuksella liikenteessä. Sisälläkin on ilman sukkia ja lyhythihasella usein.

kypärähattu ja ohuempi hattu ja tarvittaessa huppua tuulta vastaan tai sitten vain tiivis windfleece hattu. Pääasia että korvat pysyy piilossa mutta paksuutta ei kyllä enää tarvita.

Mä olen pitänyt jo jonkin aikaa vk-pukua, jossa irrotettava sisäfleece. Sen alla joko ohut merinovilla aluskerrasto tai puuvillabody+housut, villainen kypärähattu ja kävelyä varten mukana erillinen ohut pipo ja käsissä paksut topparukkaset sekä jaloissa vielä kunnon talvikengät. Monesti rattaissa pidän vain kypärähattua ja nostan hupun osittain pään suojaksi, se ei laske tuulta läpi muttei hiosta.
Kokeilin yksi päivä toppahaalaria alla puuvilla kerrasto ja aika hikistä touhua oli- ajattelin pestä topat jo pois varastoon.

Vk-kenkiä en ole vielä pitänyt, vaikka hyvin niilläkin alkaisi jo tarkenemaan. Meillä siis 1v 5kk ja etelässä asutaan, tuulista nollasäätä. Kokeilemalla huomaa mikä sopii milloinkin ja kenelle, ei sitä oikein muuten tiedä kun kaikki me ollaan niin erilaisia.

Yhteistyössä