Työkavereiden arvostelu ärsyttää!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruma ankanpoikanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruma ankanpoikanen

Vieras
Nykyään mulla menee kaikki ylimääräinen aika itseni puunaamiseen.
Joudun heräämään ainakin 2 tuntia ennen töihin lähtöä meikkaamaan ja laittamaan itseäni.
Enää ei riitä aika laittaa kotiakaan,kun joudun seisomaan peilin edessä
kokoa ajan.Ennenkin meikkasin ja laitoin iseni aina töihin,mutta aina sain jatkuvaa
arvostelua ulkonäöstäni.Milloin on mikäkin huonosti.
Hiuksiani haukutaan ja nyt olen värjännyt ne piloille,kun aina yritän saada parempaa
tulosta.Työvaatteitani oiotaan ohimennen jne.
Nyt mun tauotkin menee peilin edessä,meikaten ja harjaten ja nopea vaatteiden vaihto
Mä en ole edes semmosella alalla,että pitäs näyttää koko ajan täydelliseltä!
Kiva kuulla koko ajan marinaa omasta ulkonäöstä!
Mun itsetunto on kokonaan mennyttä!

Sano niille että olet sen näkönen kun olet,mitä se muille kuuluu,jos et ole sellasella alalla,jossa pitäis näyttää erityisen hyvältä.Minä käytän aamulla 2 min peilin edessä,mut onneks olenkin oman itseni
"herra" työpaikallani.

Teillä taitaa olla huono ilmapiiri töissä. Ikävää. Ei kenenkään tarvitse puunata kahta tuntia ennen töihin lähtöä.

Luuletko, että esim. naisjohtajilla olisi ikinä aikaa moiseen, vaikka heidän edustavia pitää ollakin? Olen ns. edustustehtävissä ja tapaan työkseni varakkaita, laadukkaasti ja hyvin pukeutuvia ihmisiä. Normaaliaamuna minulla on 1t 15 min heräämisen ja töihin lähdön välillä. Tuon ajan sisällä ehdin aamupesun, pukeutumisen, työlaukku valmiiksi eteiseen ja meikkaamisen + hiukset kuntoon (30 min), herätän lapset, teen aamupalan, tarkistan että lapsien koulureput avaimet bussiliput kännykät yms on asianmukaisesti pakattu (30min), syön lasten kanssa aamiaisen (15 min).

Nyt vaan järki käteen ja sanot arvostelijoillesi, että ”toisen ihmisen pukeutumista ai ulkonäköä koskeva kommentointi on huonoa käytöstä”. Jos eivät lopeta, puhu siitä asiallisesti esimiehesi kanssa. Sano, että koet sen kiusaamisena ja toivot huomauttelun loppuvan. Pyydä esimiestäsi hoitamaan asia mahdollisimman hienotunteisesti ja sinun henkilöllisyyttäsi suojaten. Jos hän vähättelee tai ei tee asialle mitään, pyydä hänet uuteen keskusteluun esim. viikon kuluttua. Ota mukaan työsuojeluvaltuutettu, jos teillä on sellainen. Kerro että koet muiden käytöksen työturvallisuuslain mukaisena häirintänä. Työnantajan on lain mukaan puututtava kiusaamiseen. Ei sinun todellakaan tarvitse kestää työkaverien törkeää käytöstä.

Sano niille että olet sen näkönen kun olet,mitä se muille kuuluu,jos et ole sellasella alalla,jossa pitäis näyttää erityisen hyvältä.Minä käytän aamulla 2 min peilin edessä,mut onneks olenkin oman itseni
"herra" työpaikallani.

Juuri näin. Jokainen on sen näköinen kuin on. Mallin on yleensä oltava kaunis , laiha ja sopusuhtainen. Edustustehtävissä on oltava siisti ja asillinen, olips kyse sitten toimitusjohtajasta tai aulaemännästä. Muut saa tallata tyylillään.

Jos sinä koet asian noin niin eikö tuollainen käytös aikuisten työpaikassa ole luokiteltava jo työpaikkakiusaamiseksi? Ala kirjaamaan tilanteita ylös, joka ikinen kerta kun loukkaannut/pahoitat mielesi tai muuten toisten käytös on häiritsevää...Aikasi kun olet kirjannut tilanteita ylös kellonaikoineen niin otat työsuojelupäällikköön yhteyden/ammattiliittoon suoraan...työpaikoilta tuskin apua tulee?

No missä ihmeessä oot töissä, tai millä alalla? Jos se ei ole mikään ns ulkonäköala eli vaikkapa tyyliin valokuvamalli, niin silloin riittää siisti ulkoasu. Mikset sano suoraan vaan, että "mielestäni näytän hyvältä"?

Toinen on se, ettei kannata meikata koko ajan kun lopputulos on kamala. Aamulla vaan teet kunnolla pohjan ja yksinkertainen on kaunista. Sitten ei tartte lisäillä sitä sun tätä pitkin päivää. Ja hiukset kannattaa värjäyttää kampaajalla, se on yksinkertaisesti helpompaa. Mut kukaan ei voi pakottaa tavallisella työpaikalla värjäyttämään hiuksia tia meikkaamaan. Siisti ulkoasu riittää.

Mun mielestä on aika keskustella ylempien tahojen kanssa tästä. Tuo on työpaikkakiusaamista, kuten ylläolevat sanoivatkin.

Älä alistu kiusaamisen. Kollegasihan ovat huonokäytöksisiä – ja sivistymättömiä jos minulta kysytään. Kiusaamisen lopettamiseksi onkin yllä hyvät neuvot.

Köyhän naisen aseetkin voivat auttaa. Tässä muutama vinkki, jotka ovat pelastaneet minut. Olen ammatissa, jossa ulkonäöllä on merkitystä. Asiakkaillani on selvästi minua parempi palkka, joten pukeutuvatkin kalliisiin vaatteisiin ja ovat aina tip top. Minä taas olen yh ja varsinkin urani alussa minulla oli taloudellisesti äärimmäisen tiukkaa.

HIUKSET
Panosta hyvään leikkaukseen. Kerro kampaajalle, että haluat mahdollisimman helppohoitoiset hiukset. Permanentit, pehmennykset ja suorennukset kannattaa yleensä unohtaa. Pelkkä leikkaus ja jos rahaa on, niin lisäksi väri, joka on lähellä oikeaa väriäsi. Markettien hiusvärit ovat hyviä, niissä sama sääntö: valitse sävy, joka on melkein sama kuin luonnollinen värisi.

VAATTEET
Jos työssäsi ei ole työasua, hanki 2 asukokonaisuutta
ASU 1: farkut/suorat housut ja neule
ASU 2: mekko/hame ja bleiseri
Kummankin kanssa pidettäväksi kävelykengät tai matalat avokkaat-
2-3 t-paitaa.

MEIKKI
Käytä vain muutamaa meikkituotetta - tärkeintä että iho näyttää mahdollisimman hyvältä
TUOTE 1 markettien kasvorasvat ovat hyviä; köyhimpinä vuosina minut pelasti halpa Nivean Face&Body –tuubi (esim S-marketista saa)
TUOTE 2 panosta yhteen hyvään: mineraalimeikkipuuteri /-voide tai yhdistetty meikkivoidepuuteri
TUOTE 3 edullinen hillityn värinen huulikiilto tai -puna
Muuta et välttämättä tarvitse, mutta voit hankkia myös mascaran ja aurinkopuuterin

Yhteistyössä