"vieras"
Miksi / miksi ei? Nettotulot 2000 euroa, 4 henkeä. 2 * palkkatulot + 2 * lapsilisät. Ei tukia yhteiskunnalta.
Minä olen osa-aikainen.Siis täh?Nettotulot 2000, josta pois lapsilisät ja siinä on 2:den ihmisen palkka? :O Ootteko osa-aikasia?
Tuohan on hyvä palkka, itsellä on nettona 1100 ja vakituisessa työssä joka päivä 6 tuntia. Tätä se on nykyaikana tuo palkkakehitys.Siis täh?Nettotulot 2000, josta pois lapsilisät ja siinä on 2:den ihmisen palkka? :O Ootteko osa-aikasia?
Jos olisit lukenut aloituksen kunnolla, olisit huomannut että tuossa summassa on _kahden_ ihmisen nettopalkat ja kahden lapsen lapsilisät yhteensä.Tuohan on hyvä palkka, itsellä on nettona 1100 ja vakituisessa työssä joka päivä 6 tuntia. Tätä se on nykyaikana tuo palkkakehitys.
Mikä tässä on niin kummallista? Miehellä käteen jää 1300 ja risat. Veroprossa isompana koska tulot vaihdelleet aiemmin jonkun verran. Mulla palkkatulot 500 euroa ja kahden lapsen lapsilisät 210 euroa.Alkuperäinen kirjoittaja häh;23424476:Miten voi kaksi ihmistä noin vähän tienata yhteensä???
Hyvä palkka joo jos sen tienaa yksin, mutta että 2 ihmistä käy töissä ja lapsilisineen on nettotulot tuon verran, niin ei ole kovin hyvää palkkaa nähnykkää tuollaset tilit..Tuohan on hyvä palkka, itsellä on nettona 1100 ja vakituisessa työssä joka päivä 6 tuntia. Tätä se on nykyaikana tuo palkkakehitys.
No ei mutta silti se on tätä päivää tuo palkka, ei minullakaan ole joka kuukausi 1100 nettona käteen vaan aika useastikin jää alle 1000. pahimmillaan se on ollut 700 kuukaudessa.Hyvä palkka joo jos sen tienaa yksin, mutta että 2 ihmistä käy töissä ja lapsilisineen on nettotulot tuon verran, niin ei ole kovin hyvää palkkaa nähnykkää tuollaset tilit..
Sulla on mielestäsi huono palkka kun saat käteen 6 tunnin työstä 1100 euroa ja taas mun miehellä on kohtuullinen palkka kun jää käteen 8 tunnin työstä 1300 euroa ja risat. En nyt oikein ymmärrä sun logiikkaaSiltikin on ihan kohtuullinen palkka kun vertaa tämänpäivän työntekijöiden palkkoja.
Minä saan 1300 puhtaana käteen.No ei mutta silti se on tätä päivää tuo palkka, ei minullakaan ole joka kuukausi 1100 nettona käteen vaan aika useastikin jää alle 1000. pahimmillaan se on ollut 700 kuukaudessa.
Paljonko sulla tuntipalkka? Mä en koe että olisimme köyhiä, en tosiaankaan mutta sä saat varmasti tuohon päälle asumistukea, elatusmaksut, korotetut lapsilisät...?No ei mutta silti se on tätä päivää tuo palkka, ei minullakaan ole joka kuukausi 1100 nettona käteen vaan aika useastikin jää alle 1000. pahimmillaan se on ollut 700 kuukaudessa.
Juu tiedän kyllä, oon itekkin tienannu nettona nipinnapin tonnin kuussa, enää en tosin moiseen suostu.No ei mutta silti se on tätä päivää tuo palkka, ei minullakaan ole joka kuukausi 1100 nettona käteen vaan aika useastikin jää alle 1000. pahimmillaan se on ollut 700 kuukaudessa.
Ei ole, ei ole edes lähelläkään keskipalkkaakaan, saati miesten keskipalkkaa, ap:n ilmoittama miehen nettopalkka (1300).Siltikin on ihan kohtuullinen palkka kun vertaa tämänpäivän työntekijöiden palkkoja.